Celleforandringer og Kjegleoperasjon!

Caranthir

Flørter med forumet
Heisann!!
Lurer på om det er noen som har vært igjennom kjegleoperasjon etter celleforandringer..! Har hørt at det kan være vanskeligere å bli gravid etter en slik operasjon? noen som har erfaringer eller tanker rundt dette?? 

Hmmm.. aldri hørt om jeg.. hva går det ut på?

Jeg tok laserkognisering etter celleforandring.. trodde det var det vanlige..

det er sikkert det samme.. er ikke sikker.. fikk bare beskjed om at de fjærnet en kjegleformet bit av livmortappen.. 

Jeg har hatt celleforandringer og Fjernet en Kjegleformet bit av livmorhalsen, (laserkognisering ) . Men ble gravid på første forsøk og har hatt et helt normalt svangerskap. Har vært på 2 ekstra ultralyd for å måle livmorhalsen, men den har vært helt normal :)

odasmamm skrev:
Jeg har hatt celleforandringer og Fjernet en Kjegleformet bit av livmorhalsen, (laserkognisering ) . Men ble gravid på første forsøk og har hatt et helt normalt svangerskap. Har vært på 2 ekstra ultralyd for å måle livmorhalsen, men den har vært helt normal :)

Samme her. Åpningstiden under fødsel var litt lengre enn vanlig i følge jordmor, og hun trodde det var pga konisering.

Om det er det samme som laserkognisering, så kjenner jeg flere som har vært til en sånn "operasjon"..og de har fått barn i etterkant:)

Kommer jo selvsagt ann på hvor mye man få fjerne.. og eventuelt om celleforandringene oppstår igjen.. og må inn og fjerne mer..

Husker han legen på sykehuset sa til meg.. at om jeg skulle være så uheldig å måtte komme inn igjen og fjerne mer.. så ville jeg nok ha problemer med å bli gravid..

Har selv har cin3 og ble konisert i februar, og er nå 7 uker på vei :) (og det var ikke planlagt, men såklart veldig ønsket) så med meg er dette ikke tilfelle i hvert fall. Og har heller aldri hørt at dette er et problem, det som kan være kompliserende ved graviditet er og holde på barnet, viss man fjerner mye kan livmorhalsen tåle mindre tyngde og dermed åpne seg før tiden. Senabort og prematurfødsel er da risikoen. Men etter som jeg har forstått er ikke dette veldig vanlig, heldigvis :)

Jeg fikk beskjed om at de hadde måtte fjerne ganske mye hos meg når den opererte. Men har fortsatt hatt en livmorhals som er like lang som vanlig gjennom svangerskapet :) var mye bekymret når jeg ble gravid på grunn av dette, for hvis man søker på nett dukker det oftes først opp når det har gått galt. Men det har gått helt fint :)

ludine skrev:

odasmamm skrev:

Samme her. Åpningstiden under fødsel var litt lengre enn vanlig i følge jordmor, og hun trodde det var pga konisering.

Samme her. Jordmora mi sa at det tok  litt lenger tid og åpne seg pga arr dannelse. Og siden jeg fikk storm rier fra 4 cm så hjelp hun meg, tøyde og tøyde under riene.. Gjorde forferdelig vondt,  men jenta var ute på 3 og halv time...

Back
Topp