Celleforandring

endeligtre <3

Flørter med forumet
Hei!
Jeg har siden jeg fikk igjen mensen etter fødsel (juni-juli) hatt blødninger så og si hver dag etter første mens. Det er ikke alltid friskt blod men som oftest gammelt blod som kommer ut. For 6 uker siden satt jeg inn spiral (jaydess).

Jeg ble henvist av legen til gynokolog nå for 1 mnd tid siden men fikk ikke time der før 20. januar så jeg dro til volvat hvor dem tok en del prøver da samt en celleprøve.
Jeg fikk svar på celleprøven nå på mandag om at den ikke var helt i orden og at det derfor var anbefalt at jeg tok en utvidet prøve hvor dem klipper av og skraper ut biter/celler av livmorhalsen min. Gynokolgen tok også å kikket inn med en kikkert og sa at hun kunne ikke se noe store celleforandringer med kikkerten.

Det jeg lurer på er;

1. Er det noen som har opplevd at gynokolog ikke kan se særlig tegn til forandringer med kikkert men at resultatet fra labratoret uansett viser grad 2 eller 3 av celleforandring?

2. Har noen opplevd slike blødninger i forhold til celleforandringer og ble det i så fall gjort noe med?
 
Det svarer nok ikke på noe av det du spør om, men jeg har fått beskjed om høygradig celleforandring på første celleprøve 2 ganger og begge gangene har de kommet tilbake negative etter biopsi (når de klipper av noen biter for å se).

Om du føler deg usikker og redd, anbefaler jeg deg å ringe gynekologen eller legen for å få utfyllende svar. Det er så mye skummelt å lese på nettet og en sin opplevelse trenger jo ikke bety det som skjer med deg. Og det er så lang vei fra å faktisk ha celleforandringer som gjør at man trenger konisering, til det å faktisk utvikle kreft.

Klem :)
 
Hei!
Jeg har siden jeg fikk igjen mensen etter fødsel (juni-juli) hatt blødninger så og si hver dag etter første mens. Det er ikke alltid friskt blod men som oftest gammelt blod som kommer ut. For 6 uker siden satt jeg inn spiral (jaydess).

Jeg ble henvist av legen til gynokolog nå for 1 mnd tid siden men fikk ikke time der før 20. januar så jeg dro til volvat hvor dem tok en del prøver da samt en celleprøve.
Jeg fikk svar på celleprøven nå på mandag om at den ikke var helt i orden og at det derfor var anbefalt at jeg tok en utvidet prøve hvor dem klipper av og skraper ut biter/celler av livmorhalsen min. Gynokolgen tok også å kikket inn med en kikkert og sa at hun kunne ikke se noe store celleforandringer med kikkerten.

Det jeg lurer på er;

1. Er det noen som har opplevd at gynokolog ikke kan se særlig tegn til forandringer med kikkert men at resultatet fra labratoret uansett viser grad 2 eller 3 av celleforandring?

2. Har noen opplevd slike blødninger i forhold til celleforandringer og ble det i så fall gjort noe med?
Hos meg sa de at de ikke kunne se noe med det blotte øyet, men biopsien viste CIN3 og jeg ble konisert i august. :)
 
Okei :) hadde du noe symptomer i det hele tatt, blødninger feks?
Ble du lagt i narkose eller fikk du kun lokalbedøvelse under konsiseringen?
Ingen symptomer.
Fikk til slutt narkose men det var mye om og men og få det, for de pleide alltid gjøre det i lokalbedøvelse på dette sykehuset (Svg)
 
Back
Topp