celleforandring

Sollos

Glad i forumet
søtra mi ringte meg i dag og er helt fra seg,

Fikk brev fra legen om å ta ny celleprøve om 6 måneder på grunn av cellendringer. Er dette alvorlig??

Hjelp[:(]

Jeg er ganske, nesten 100% sikker på at legen ikke hadde sendt brev, men ringt, om det var alvorlig :)

Ikke farlig.. [:)]
Må selv ta hver 6mnd, å gjort det i over 3år nå...

Ble satt ut her, all cellendering trenger ikke å være farlig?

min søs har også celleforandringer. hatt det lenge. de følger med på det, og om det skjer noen utvikling i feil retning så tar de vel en biopsi og evt fjerner nederste delen av tappen eller hva det er. men celleforandringer kan plutselig gå tilbake også. mange som får det rett etter de har vært gravide feks, men så går det tilbake av seg selv.

hun har vært plaget av sopp en periode, kan cellendringene komme av det også?

Tusen takk for svar, ble litt roligere nå[:)]

slapp helt av [:D] jeg har fått det på alle mine 3 prøver. ingenting galt. vet ikke hvor gammel hun er men det er veldig vanlig nåt man er ung.

ORIGINAL: trine2007

slapp helt av [:D] jeg har fått det på alle mine 3 prøver. ingenting galt. vet ikke hvor gammel hun er men det er veldig vanlig nåt man er ung.

hun blir 32

Det samme fikk jeg beskjed om [;)] Møtte opp etter 6 mnd., og fikk svar på prøvene etter ca en uke. Alt var normalt, ingenting galt. Men det er viktig at de gjør dette, i tilfelle cellene forandrer seg til noe vi ikke vil ha [;)]

ORIGINAL: Hanane

hun blir 32

se hva jeg fant: Celleforandringer behøver ikke å ha noen sammenheng med kreft eller forstadier til kreft, og de aller fleste kvinner som får konstatert celleforandringer er friske. Forandringene kan også komme av betennelse forårsaket av for eksempel sopp, virus, bakterier eller andre mikroorganismer. (kilde: NHI.no)

roligere nå[:)] ?

Veldig normalt, spesielt i forbindelse ved svangerskap..

ORIGINAL: STJERNE*

Det samme fikk jeg beskjed om [;)] Møtte opp etter 6 mnd., og fikk svar på prøvene etter ca en uke. Alt var normalt, ingenting galt. Men det er viktig at de gjør dette, i tilfelle cellene forandrer seg til noe vi ikke vil ha [;)]

samme her

ORIGINAL: Hanane

hun blir 32

se hva jeg fant: Celleforandringer behøver ikke å ha noen sammenheng med kreft eller forstadier til kreft, og de aller fleste kvinner som får konstatert celleforandringer er friske. Forandringene kan også komme av betennelse forårsaket av for eksempel sopp, virus, bakterier eller andre mikroorganismer. (kilde: NHI.no)

roligere nå[:)] ?

oja, tusen tusen takk, ble roligere nå

ORIGINAL: Slick Chick

Veldig normalt, spesielt i forbindelse ved svangerskap..

Godt å høre, men hun er ikke gravid

Ikke alvorlig i de aller fleste tilfeller [:)]
Veldig vanlig med celleforandring, etter det jeg har forstått..

Da jeg hadde den værste formen for celleforandinger (grad III) Så ringte legen min meg..
Før jeg fikk brevet, og jeg måtte inn å operere rimelig kjapt..
Tror nok du kan slappe helt av.
Hun har nok grad I som de over her skrivet at kan komme av en liten infeksjon [:)]
Hadde det vært noe ille, så hadde hun nok ikke kunne gått i 6 mnd [;)]

ORIGINAL: *SmulenOgSkalken*

Da jeg hadde den værste formen for celleforandinger (grad III) Så ringte legen min meg..
Før jeg fikk brevet, og jeg måtte inn å operere rimelig kjapt..
Tror nok du kan slappe helt av.
Hun har nok grad I som de over her skrivet at kan komme av en liten infeksjon [:)]
Hadde det vært noe ille, så hadde hun nok ikke kunne gått i 6 mnd [;)]

hvordan gikk det med deg, alt bra nå?

ORIGINAL: Elisabeth og to små

Det har jeg vært en gang gjennom og, var bare at de hadde oppdaget en liten forandring, og ville sjekke igjen med en ny celleprøve. Krysser fingre for at det er like uskyldig hos henne som hos meg. [:)]

Håper det, takk [:)]

Back
Topp