Carry me bag - verdt det?

Vår er ganske slitt i kantene, den plata som er inni (er det bare stiv papp?) har blitt herjet en del med, så kantene er ikke så «stive» eller «crisp» lenger. Hadde vært gull om det var mulig å kjøpe ny av denne, men ellers kan det jo hende det kommer en baby til som også får bruke nestet ❤️
Hihi eller du kan kjøpe min brukt! Den er ikke så slitt som din :happy: Neida, håper dere får brukt deres en gang til:Heartred

Hihi eller du kan kjøpe min brukt! Den er ikke så slitt som din :happy: Neida, håper dere får brukt deres en gang til:Heartred
Haha, tror ikke du får noe problem med å få solgt :happy: Vi får se hvor mange forsøk jeg gir denne prøvingen, jeg burde egentlig gå på medisiner som ikke er forenelig med hverken graviditet eller amming, så jeg tror jeg bør sette en tidsfrist. Kanskje er det meant to be, kanskje ikke, uansett har jeg en veldig fin trio nå ❤️

Jeg har en najell carrier X. Han her var nesten vokst ut av den ved fødsel (58cm.)
Men vi samsover og bruker den som seng, og veldig greit å ta med mellom rom, og passer i bagdelen på vognen. Veldig praktisk. Skulle ønske vi kunne brukt den lengre. Han er 1,5 mnd nå og sover med bena krøllet i været så den oppleves ikke for trang enda. Vet i med voksi men najell sin kan bli en lekematte, og det skal være mulig å amme i den (jeg har ikke fått det til..)
Så ja, en del penger for noe som egentlig bare varer en kort stund. Men her har det vært gull verdt.

Vi har najell babynest, det er samme greia. Hadde aldri klart oss uten. Vi bruker det til all selvstendig soving. Det er dog kun denne versjonen som er godkjent for soving her i Norge, voksi carry me er ikke godkjent for det, så det ville jeg ikke turt å bruke når jeg selv skulle sove. Vår ligger i babynestet oppi vogn, krybbe, bedside crib, på sofa, i vår seng, og alle steder han sover. Er også å enkelt å bære han eller gi bevegde ved uro.

Vi har najell babynest, det er samme greia. Hadde aldri klart oss uten. Vi bruker det til all selvstendig soving. Det er dog kun denne versjonen som er godkjent for soving her i Norge, voksi carry me er ikke godkjent for det, så det ville jeg ikke turt å bruke når jeg selv skulle sove. Vår ligger i babynestet oppi vogn, krybbe, bedside crib, på sofa, i vår seng, og alle steder han sover. Er også å enkelt å bære han eller gi bevegde ved uro.
Det stemmer ikke at voksi sin ikke er godkjent. På nettsiden står det: «En fin måte å bruke produktet på gjennom natten er å legge Carry Me opp i en barneseng, og åpne opp alle hjørner slik at barnet har god plass og mye luft rundt seg.
For din sikkerhet er Carry Me er godkjent til EN 1466:2023 (Bærebag med myke kanter) og EN 16890:2017 (Madrasser til sprinkelsenger og babysenger).»

Kilde: https://www.voksi.com/no/baby/carry-me-walnut-leaf/ , det står under «om produktet» :happy:

Najell anbefales heller ikke til bruk om natten. Ref ammehjelpen.no om trygt sovemiljø

Noen produsenter skriver at deres produkter er «godkjente for søvn» (feks. Najell sleep carrier). Det betyr ikke at de har forskning som viser at produktet reduserer risiko for krybbedød. Det betyr heller ikke at dette produktet er trygt uansett hvordan det brukes, for eksempel hvis det legges oppi en hengevugge.

Det blir hva du bruker det til tenker jeg. Vi har feks IKKE hatt bæresele/sjal, vippestol eller moonboon, men hadde vi hatt noen av de så hadde vi brukt det. Syns ikke de er så dyre (1699,- ny) når bæresele og vippestol koster omtrent det samme, og utstyr som moonboon koster sinnsykt mye mer.

Vi har brukt Carry me hver eneste dag siden fødsel, og nå er hun nettopp bikket 4 mnd, og hun var LGA. Altså hun var større enn 4.7 kg ved fødsel. Så de varer ganske lenge likevel☺️

Back
Topp