Carpal tunnel syndrome?

Angelise

Elsker forumet
Natt, morgen og kveld har jeg så vondt i høyre armen... De tre midterste fingrene prikker mye og er nummen, og verker opp til skulderen nesten. Det kommer uansett når jeg ligger og er mer enn ubehagelig,gjør vondt også...
Skal jeg virkelig gå med dette i muligens 5 uker om jeg går over termin? Er det noe å oppsøke lege/legevakt for?
Når hånden knipes igjen verker det veldig i de 3 midterste fingrene også og i håndleddet.

Natt, morgen og kveld har jeg så vondt i høyre armen... De tre midterste fingrene prikker mye og er nummen, og verker opp til skulderen nesten. Det kommer uansett når jeg ligger og er mer enn ubehagelig,gjør vondt også...
Skal jeg virkelig gå med dette i muligens 5 uker om jeg går over termin? Er det noe å oppsøke lege/legevakt for?
Når hånden knipes igjen verker det veldig i de 3 midterste fingrene også og i håndleddet.

Høres ut som det er det du har.
Jeg har allerede hatt det i 3 måneder og tviler på det går bort før fødsel. Har ikke hatt skikkelig følelse i 8 av fingrene siden jeg fikk det:/ Har tatt det opp med lege, men eneste alternativ er visstnok operasjon dersom det ikke gir seg etter fødsel..

Du kan jo forsøke å få ned hevelsene som forårsaker det ved å holde hendene over hjertehøyde, eller massere de.. Kaldt vann er også lindrende:) om nettene bør du ikke ligge for mye på armene og det kan hjelpe at den ene armen får henge fritt utenfor sengekanten.. Håndarbeid er for min del utlukket:(
Dette er bare egne erfaringer så ikke sikkert det hjelper på deg.. Men hos meg har hvertfall smertene blitt mindre:)

Akkurat slik har eg det og, har hatt det i vel 6 veker no, og kryssar fingrane for at det fgår over med ein gang etter fødsel. Hos meg starta det i høgre handa, og etter kvart fikk eg det i venstre og. Og no siste dagane har eg omtrent ikkje klart å rette ut fingrane på høgre handa når eg vaknar. I går måtte samboer rette ut fingrane, og det var skikkeleg vondt.

Einaste eg har funne ut som hjelper hos meg er å holde armen rett ned. Om andre har fleire tips, tek eg gjerne i mot.

Sniker fra Juni. Jeg har også dette. Våkner av det om natten. Legen sa vi må se om det forsvinner etter fødsel. Er grunnet mye vann i kroppen. Jeg rister på hånda hvis den dovner veldig. Hjelper ikke så mye da.

Dette slet jeg med under første svangerskap.. Nå har jeg det kun om morgenen om jeg ligger litt for lenge... Dette er ingen trøst,men bare sånn at du vet at det kan gå lang tid før det forsvinner.. Gikk nesten 6 mnd etter fødsel med prikking i fingrene på ene hånden + at ringfingeren låste seg i bøyd stilling av og til.. Håper det forsvinner fort etter fødsel hos dere :)

Back
Topp