Carpal tunnel syndrom.

AnnaBelle

Snart mamma for første gang <3
De siste ukene av svangerskapet begynte jeg å miste følelsen i ringfinger og langfinger på høyre hånd. Nå er det en uke siden sønnen min ble født og jeg er mer nummen i de fingrene nå, enn noen gang. Syns ikke selv at jeg hadde så mye vann i kroppen den siste tiden. Hadde noe selvfølgelig, men brukte støttestrømper hele 3 trimester så det var minimalt.

Noen andre som har opplevd dette? Og hvor lang tid tok det før det ble helt borte?

Husker ikke helt hvor lang tid etter fødsel det forsvant, men tok nok noen uker ja. Husker jeg tenkte på det en liten stund etter fødsel og lurte på hvor lang tid det kom til å ta. To-fire uker før det ble bedre (og ganske raskt bra) tenker jeg.

Jeg ble ikke verre etter fødsel, men gradvis bedre. Gikk opp 20 kg og etter 3 uker hadde jeg gått ned 18, og da husker jeg at jeg tenkte at nå har jeg ikke hatt vondt på et par dager og fikk ikke mer vondt heller. Fikk det ikke tilbake i neste svangerskap heller. Jeg fikk det kraftig på høyre hånd og sånn passe plaget på venstre. Håper du slipper operasjon og at det går over raskt.

Eg er ikkje bra etter 2 svangerskap med dette syndromet. Eg mister ting ofte, klarer ikkje kjenne fingrene mine, eg sliter med å kneppe tøyet til barna osv. Eg burde blitt operert når eg venta dattera mi men legene ville ikkje.

Håper du blir bedre snart :)

Tok et par uker etter fødselen før jeg var kvitt alt vannet i kroppen. Da hadde jeg gått ned 15 kg siden siste veiing i svangerskapet, og var 10 kg under der jeg startet før jeg ble gravid.

Jeg var ganske kraftig rammet i siste trimester, men var helt fin igjen etter en ukes tid når jeg ble kvitt det meste av vannet :)

Tror jeg har fått det nå. Merket ingenting før etter fødsel. Mormor fikk det etter sin graviditet og måtte operere, og mamma har hatt det siden hun fikk gravid med meg, så er redd det ikke går vekk av seg selv..

Tror jeg har fått det nå. Merket ingenting før etter fødsel. Mormor fikk det etter sin graviditet og måtte operere, og mamma har hatt det siden hun fikk gravid med meg, så er redd det ikke går vekk av seg selv..

Hvordan går det med deg nå? Har selv hatt det i to måneder og har halvannen måned igjen til termin.. spent på om det kommer til å gå bort, og hvis ikke om det kommer til å by på problemer ift stell av barnet..

Hvordan går det med deg nå? Har selv hatt det i to måneder og har halvannen måned igjen til termin.. spent på om det kommer til å gå bort, og hvis ikke om det kommer til å by på problemer ift stell av barnet..

Merker det fortsatt innimellom, nå er det 4 mnder siden fødsel. En periode gjorde det så vondt i venstrehånden at jeg ikke klarte å holde lille..

Har ikke tatt det opp med legen enda fordi det kommer og går, så tror hele tiden det har forsvunnet, men så kommer det tilbake. Må vel ta meg en tur til legen snart, men har fortsatt et håp om at det skal gå over av seg selv..

Min svigerinne fikk det etter sin fødsel, og måtte til slutt inn og operere. Tro dette er veldig individuelt =)

Back
Topp