Carpal tunnel syndrom ( bortdovna hender)

En baby til :)

Glad i forumet
Er det noen her som er plaget med dette og har gode råd? Holder på å bli sprø! Hendene verker om natta, og fingrene er numme hele dagen, med verking.. Sitter fra håndleddet helt ut i langfingern!

Kjenner antydning i ene albuen jeg også, ingen løsning på det dessverre..

Kjenner det også inni albuen til tider.. akkurat som om det er ett ømt punkt innerst inni den gropa inni albuen om dere skjønner.. :P Men vet dere om det kan hjelpe med noe fysio eller noe? Får nesten ikke sovet pga dette, og etter ett par minutter foran pcen bare så kjenner jeg jo ikke fingrene lengre.. det verste er smertene da.

Er det noen her som er plaget med dette og har gode råd? Holder på å bli sprø! Hendene verker om natta, og fingrene er numme hele dagen, med verking.. Sitter fra håndleddet helt ut i langfingern!

Det finnes skinner å bruke om natta som avlaster. Har selv brukt det da jeg var gravid, og det hjalp på nattesøvnen.

Sent from my iPad using BV Forum

Har det sånn selv:/ våkner mange ganger iløpet av natten pga det og. Er vondt og veldig irriterende:(

Jeg har det ikke så ille som dere har det, men jeg mister ting ut av hendene hele tiden, som sist nå et pizzastykke som jeg skulle spise. Føles ikke helt trygt å holde noe jeg ikke kan miste i bakken :/

Inne å sniker litt :) eg har det, og det er så irriterende. Synes det var forsterka under graviditeten. Mamma er opperert i begge hendene for det og pappa i ene. Han sku egentlig ta andre også, men den forje operasjonen va ikke vellykka. Ble mye verre. Så eg vet ikke om eg tørr ta operasjon. Men det er jo en mulighet å snakke med legen om. Da må du på sykehus å ta noe nevrologiske tester. Var der for noen år siden og fikk konstatert at eg hadde det. Men tror ikkje eg kommer til å gjøre noe med det me det første. Det som hjelper meg no er egentlig bare å holde hendene lavt knipe og slippe hendene også å riste.

Jeg har litt hovne hender, om har ømme ledd/muskler i hendene spesielt om morgenen. Jeg var så heldig at jeg fikk omgangssyken for noen dager siden, og klarte jo dermed ikke å beholde særlig mye væske. Det jeg merket var at det ble ekstremt mye værre i hendene! Det verket noe helt ekstremt...skikkelig ubehagelig. Jeg leste på nettet at det kan hjelpe å massere (jeg fikk mannen min til å massere dem, og følte det lettet litt på trykket der og da iallefall). Ellers så leste jeg at det kunne hjelpe å ha de i varmt eller kaldt vann. Det er jo ikke noe man kan gjøre konstant, men jeg synes det hjalp en liten stund å holde hendene under rennende varmt vann i vasken, eller dulle hendene inn i en iskald klut og gå rundt me den på :P Ellers, så forsvant denne veldige verken ettersom jeg ble frisk og fikk i meg nok væske. Så kanskje det hjelper å drikke masse slik at du forhindrer at hendene evnt hovner mer opp og trykker på denne nerven? Det går heldigvis over for de aller fleste etter fødselen :)

Back
Topp