Canesten?

Kattis92

Andre møte med forumet
Er det noen som har brukt Canesten i graviditeten?
Har vært på den hjemmesiden for medisiner for gravide og det står den er innafor. Men samtidig står det at man skal høre med legen først. Så jeg blir så usikker på om det virkelig er innafor da ?:confused:
 
Er det noen som har brukt Canesten i graviditeten?
Har vært på den hjemmesiden for medisiner for gravide og det står den er innafor. Men samtidig står det at man skal høre med legen først. Så jeg blir så usikker på om det virkelig er innafor da ?:confused:
Fikk beskjed av legen min at jeg kunne bruke kremen helt uten at det var noe problem.
 
Har brukt, og også sjekket med lege. Dessverre har det ikke hatt så mye effekt ... :p Men det er jo en annen historie! Si fra hvis noen har tips til andre/videre behandlingsmuligheter xsmile9
 
Har brukt, og også sjekket med lege. Dessverre har det ikke hatt så mye effekt ... :p Men det er jo en annen historie! Si fra hvis noen har tips til andre/videre behandlingsmuligheter xsmile9

Så leit at det ikke hadde effekt, jeg får prøve først også evt. Se om jeg må prøve andre behandlinger etterpå og da :p
 
Jeg har også brukt den, både kremen og pilla (fikk bare beskjed om å føre den inn med en finger og ikke applikator). Det hadde dessverre ikke effekt på meg heller, så sliter mye med sopp :( tar gjerne imot tips for å bli kvitt det!
 
Har brukt det i begge graviditeter.:) Det med å sjekke med egen lege er jo gjerne noe produsenten alltid skriver på som helgardering.
 
Har brukt, og også sjekket med lege. Dessverre har det ikke hatt så mye effekt ... :p Men det er jo en annen historie! Si fra hvis noen har tips til andre/videre behandlingsmuligheter xsmile9

Fikk tips idag av jordmor om noe som heter Pevaryl om Canesten ikke fungerer :)
 
Jeg har også brukt den, både kremen og pilla (fikk bare beskjed om å føre den inn med en finger og ikke applikator). Det hadde dessverre ikke effekt på meg heller, så sliter mye med sopp :( tar gjerne imot tips for å bli kvitt det!

Fikk tips idag av jordmor om noe som heter Pevaryl om Canesten ikke fungerer :)
 
Brukte tidlig i graviditeten og heldigvis funket det! Har faktisk bedre balansert underliv nå enn på lenge og er veldig spent på om det varer eller jeg havner tilbake til start når mini er ute. Alltid vært plaget av kløe og tidvis lukt, men nå har jeg vært kløfri siden jul!
 
Jeg har nå prøvd både Canesten i to omganger og så (etter konsultasjon med fastlege) Pevaryl (3xvagitorier + krem i over en uke) - ingen effekt. Begynner å bli litt stressa fordi det nærmer seg fødsel, og på fødselsforberedende kurs snakka de om at man burde få soppinfeksjoner behandla fordi man ellers kan få flere/verre rifter under fødsel...

Noen som har andre tips...? Evt erfaring med en lege/gynekolog i Oslo-området som tar sånt på alvor/har vært i stand til å hjelpe..?
 
Last edited:
Back
Topp