Canesten

Hirka

Gift med forumet
Junilykke2018
Septemberlykke 2021
Jeg har aldri hatt soppinfeksjon før, men nå er jeg 90% sikker. Har vært på apotek og kjøpt pakke med krem og en tablett til å putte oppi.
Men nå trenger jeg råd fra noen som har gjort dette før!

I pakningsvedlegget står det at canesten skal brukes med forsiktighet under graviditet og ikke uten å ha snakket med lege først. Bør jeg ringe lege eller er det unødvendig?
Den tabletten, noen tips? Den ser så merkelig ut (som ei kjegle) så usikker hvordan best gå frem her :P

Hvor lenge har dere brukt kremen?

Det beste når man lurer på slikt er å sjekke på relis. Om du går inn her: https://relis.no/ og søker på canesten gravid i søkefeltet (altså de to ordene med mellomrom mellom) får du flere relevante treff.

Elsker relis. Pakningsvedlegg tar alltid forhåndsregler og de som jobber på apotek vet ikke så mye alltid heller. Men på relis finner du alltid fasit :)

God bedring!

Virker som det ikke er noe problem å bruke canesten som gravid :)
men fortsatt nysgjerrig på hvordan i praksis forholde seg til den stikkpilla, og hvor lenge man bør bruke kremen :) fant ikke noe på det..
Dytt stikkpilla så langt opp som du får den med fingrene. En fordel å gjøre det rett før du legger deg, så den ikke bare sklir ut igjen. Jeg smører med kremen tre ganger daglig (i gode doser), frem til tuben er tom.

Dytt stikkpilla så langt opp som du får den med fingrene. En fordel å gjøre det rett før du legger deg, så den ikke bare sklir ut igjen. Jeg smører med kremen tre ganger daglig (i gode doser), frem til tuben er tom.
Takk for tips :)

Husk at stikkpille kommer ut igjen så ha på deg et bind. Og ta den når du legger deg om kvelden som Siadle sa :)

Alt man kan lære om her inne :p
Håper du blir kvitt det fort kan ikke være noe godt!
Mest plagsomt egentlig... merker litt kløe og svie (ikke mye), men en del økt utflod som ser annerledes ut enn vanlig. Som sagt ikke hatt soppinfeksjon før, men det tyder jo på det. Så da får jeg prøve å behandle :)

Jeg har alltid våre redd, for og få det. Har ei venninne som har slitt mye med det.
Og jeg har jo hørt at gravide kan få det lettere.

Back
Topp