canal digital...

Imsofly

Forumet er livet
skal koble til tvillingdekoder... har ordnet alt og får signal...

Men får ikke inn kanaler.. står nå at 
"Kanalen er ikke tilgjengelig
hvis du abonnerer på denne kanalen:
vent på oppdatering av programkortet.
dette kan ta opptil 2 timer.
Ikke bytt kanal mens oppdateringen pågår.
dersom abonnementet ditt ikke er betalt, vil du ikke få tilgang til kanalen.
Ønsker du å abonnere på denne kanalen, kontakt kundeservice"

.... som er stengt!

dessuten har jeg familiepakken så nrk1 SKAL jeg ha. Så satt den på nrk1. Men hvordan vet jeg om "det skjer no"...? har snart tatt 2 timer, men ikke en dritt skjer, ser ikke at noe oppdateres eller noen ting...

What to do? Noen som er "erfarne"??

(Ps. må den stå på tv2 ?)

Du må jo på nyoppkobling la kortet stå og la mottakern oppdatere seg. Kan ta mange timer det da... OM signaler har blitt sendt ut og abn er oppdatert. Bare la det stå og la mottakeren jobbe og ta imot signaler.

TonjeJenta skrev:
Du må jo på nyoppkobling la kortet stå og la mottakern oppdatere seg. Kan ta mange timer det da... OM signaler har blitt sendt ut og abn er oppdatert. Bare la det stå og la mottakeren jobbe og ta imot signaler.

Ok..

æsj har stått sånn nå i 3 timer nå.. men hvordan "vet" jeg at det oppdaterer seg?

står jo ingenting..

DenicaD skrev:

TonjeJenta skrev:

Ok..

æsj har stått sånn nå i 3 timer nå.. men hvordan "vet" jeg at det oppdaterer seg?

står jo ingenting..

Førstegangsbruk av et kort kan vel ta opptil 24 timer mener jeg å høre. Så lenge de har aktivisert kortet.. det er jo ingen garanti for det, men de skal jo ha gjort det da :).

Du kan følge denne beskrivelsen her... men du må nesten la den stå endel timer. Men følg punkter om bryting av strøm, trekk ut kort og vent ett minutt og prøv på nytt du, og bare la den stå. Kan hende du bare må gjøre det på nytt:

1) Skru av bryter bak eller napp ut stikkontakt og vent i 60 sekunder.

2) Åpne eventuelt deksel og trekk ut programkort. Legg merke til hvilken vei «gullbrikken» på programkortet er plassert.

3) Sett inn  programkort riktig vei. På hdr mottakern skal den være opp iallefall..

4) Bruk fjernkontrollen og skru på din mottaker. Sett mottakeren på en tv-kanal som inngår i ditt abonnement. F eks NRK1.

og la den stå

TonjeJenta skrev:

DenicaD skrev:

TonjeJenta skrev:

Ok..

står jo ingenting..

Førstegangsbruk av et kort kan vel ta opptil 24 timer mener jeg å høre. Så lenge de har aktivisert kortet.. det er jo ingen garanti for det, men de skal jo ha gjort det da :).

Du kan følge denne beskrivelsen her... men du må nesten la den stå endel timer. Men følg punkter om bryting av strøm, trekk ut kort og vent ett minutt og prøv på nytt du, og bare la den stå. Kan hende du bare må gjøre det på nytt:

2) Åpne eventuelt deksel og trekk ut programkort. Legg merke til hvilken vei «gullbrikken» på programkortet er plassert.

3) Sett inn  programkort riktig vei. På hdr mottakern skal den være opp iallefall..

4) Bruk fjernkontrollen og skru på din mottaker. Sett mottakeren på en tv-kanal som inngår i ditt abonnement. F eks NRK1.

og la den stå

Har gjort alt dette. Så den står nå.
Abonnementet har vært løpende i 2år nå, men ikke brukt siste månedene da tv'n gikk i filler... skulle igang å bruke det igjen nå..
Så må vell bare stå da, men takk for hjelpa.. håper det skjer noe snart!

TonjeJenta skrev:

DenicaD skrev:

TonjeJenta skrev:

Ok..

står jo ingenting..

og la den stå

Har gjort alt dette. Så den står nå.
Abonnementet har vært løpende i 2år nå, men ikke brukt siste månedene da tv'n gikk i filler... skulle igang å bruke det igjen nå..
Så må vell bare stå da, men takk for hjelpa.. håper det skjer noe snart!

Back
Topp