Camping:)

Har dere vært på den campingen flere ganger? Vi har tenkt oss dit om 3 uker:rolleyes: Leksand altså.
Kun ligget der en gang. Tror vi var uheldige...men liker oss bedre på orsa mtp da bor vi på stranda:) leksand har bare en bitte liten strand. Men parken er super tipp topp:) Så dit drar vi, er 45 min kjøre ca. Og så har de verdens bedre biff i leksand sentrum!!

Kun ligget der en gang. Tror vi var uheldige...men liker oss bedre på orsa mtp da bor vi på stranda:) leksand har bare en bitte liten strand. Men parken er super tipp topp:) Så dit drar vi, er 45 min kjøre ca. Og så har de verdens bedre biff i leksand sentrum!!
Da krysser vi fingrene! Vi hadde tenkt oss en tur opp til den dyreparken en av dagene. Syns du den er verdt et besøk?

Vi skal ikke i år siden jeg har termin i september og sliter med hofter og bekken, men har campet i Sverige i telt de to siste sommerferiene. Håper på å være tilbake i telt neste sommer, men hvis det ikke funker med minien så utsetter vi det et år. Har lyst å prøve ut litt campingplasser på sørlandet neste gang.

Ungene elsker å bo i telt, har stort telt og som svogeren min sier er det vel mer som "glamping" enn camping vi driver med;)

Lyst til å fortelle litt om utstyr og stæsj dere har som gjør at det heller mot "glamping"?

Gøy for ungene på teltur da! I år har vi ikke noe planer enda, men vi har vært rundt tur i Norge i telt, Danmark flere ganger. Og har ettersom vi har blitt litt inn i dette oppgradert flere ting.
Tenker vi tar en norgesturné igjen, da tar vi alt på sparket og booker oss inn på de campingplassene som passer oss. Vi har sovet i telt siden ungene var nyfødte :)

Anbefaler Moysand Familiecamping i Grimstad. Utrolig flott 5-stjerners, vakker stor strand, masse aktivitetstilbud for barn og voksne i ferien, flott lekeplass, ca halvtimen til dyreparken i Kristiansand om man skal dit - og så er Grimstad en herlig sommerby :-) Kort tur også til både Arendal og Lillesand, og lett dagstur også til Tvedestrand, Risør, Kristiansand. Sjekk den ut :-)

Lyst til å fortelle litt om utstyr og stæsj dere har som gjør at det heller mot "glamping"?

Hehe, det kan jeg godt. For det første har vi svært telt med ståhøyde i. Begynte med et mindre, men fy søren så deilig det er med god plass!

Vi har luftmadrasser, ikke liggeunderlag, med ullpledd oppå, laken, dyner og puter.

Vi har gulvteppe i oppholdsrommet(hører til teltet)

Stoler og bord.

Skjøteledning så vi har strøm i teltet.

Har også hatt en liten koffert med leker til barna så de har ting å gjøre på en regnværsdag inne i teltet.

Støvsuger (jupp) både til å holde det rent men også fordi vi vakumpakker dyner og puter.

Luksus nr én: kjøleskap! Hadde elektrisk kjøleskap første året, men i fjor kjøpte vi et lite kjøleskap som bare var bittelitt større og har ikke angret et sekund! Utrolig deilig å kunna ha pålegg og melk skikkelig kaldt, pluss bare det å ha tilgang på skikkelig kald drikke når det var varmt.

Har lyst å kjøpe camping skap og et ekstra bord til matlaging også. Skap fordi det blir så lett rotete i teltet, har hatt plastkasser til nå.

Hehe, det kan jeg godt. For det første har vi svært telt med ståhøyde i. Begynte med et mindre, men fy søren så deilig det er med god plass!

Vi har luftmadrasser, ikke liggeunderlag, med ullpledd oppå, laken, dyner og puter.

Vi har gulvteppe i oppholdsrommet(hører til teltet)

Stoler og bord.

Skjøteledning så vi har strøm i teltet.

Har også hatt en liten koffert med leker til barna så de har ting å gjøre på en regnværsdag inne i teltet.

Støvsuger (jupp) både til å holde det rent men også fordi vi vakumpakker dyner og puter.

Luksus nr én: kjøleskap! Hadde elektrisk kjøleskap første året, men i fjor kjøpte vi et lite kjøleskap som bare var bittelitt større og har ikke angret et sekund! Utrolig deilig å kunna ha pålegg og melk skikkelig kaldt, pluss bare det å ha tilgang på skikkelig kald drikke når det var varmt.

Har lyst å kjøpe camping skap og et ekstra bord til matlaging også. Skap fordi det blir så lett rotete i teltet, har hatt plastkasser til nå.
Takk for svar

Jeg har sovet på luftmadrass på type skoleovernatting og de knirker. Alle som sov der hadde madrasser som knirket utenom hun med det tynne oppblåsbare liggeunderlaget. Det eneste som knirket mer enn liftmadrassene var feltsengene....

Jeg er derfor skeptisk til komforten i å sove sånn...

Men kjøleskap. Hvordan får dere plass til å ha med DET på campingferie?

1
Where there's a will, there's way Er bare et lite et, minibarstørrelse.

Googler minikjøleskap og finner enten disse sånn 60 cm vanlige men små, eller sånne som er ment til noen brusbokse og holder 18-25 grader lavee temp enn rommet utenfor, de er jo enda mindre, men det aner meg at det var mer den først typen du snakket om, ekte kjøleskap? Men lite? eller, minibarstørrelse er jo disse brus-kjøleskapene (som selvsagt like gjerne er ment til andre bokser, men det er ikke innafor norsk reklamepolitikk å avbilde det med ølbokser i)

Slikt er vel kanskje det som kommer underveis når man har testet et år eller tre og se at man liker det da? campinlivet altså.

Men foreldre hadde et telt. Fjelltelt. Brukt på fjellet EN GANG før det deretter ble et hage-telt. Mye brukt der da. '

Camping på fjellet er ikke det jeg har lyst til, men camping i retning glaping på en campingplass som er bra, det høres jo kjekt ut. Om jeg bare kunne 1)finne en løsning med sove-underlag som ikke BRÅKER så infernalsk og 2)hadde troen på at mannen hadde vært det minste vagt interessert i å prøve :P

Jepp, et ordentlig kjøleskap på 60 cm. Hadde en stor elektrisk kjøleboks før, kjøleskapet tar egentlig ikke noe særlig større enn den. Og når en ska campe i minst en uke er det vel verdt det for vår del vertfall. Sparer mye plass på å vakumpakke mye også.

Har aldri hatt noe problem med at madrassene knirker forresten, og vi har slike billige fra jysk. Sånne tykke med stoffdekket overside.

En gjør seg erfaringer år etter år ja, har også fått mange gode tips av venner som har drevet med det i årevis;)

mulig det knirker mest mot faktisk GULV, jeg har jo aldri sove med dem andre plasser enn det.

Vacuum pakking hørtes lurt ut, nesten så jeg vurderer det for ferien, men det er ikke relevant. 1) Vi har en s max, og takboks på taket om det trengs vi har pleid å ha det for vi har hatt med hund. Hunden lever ikke lenger. Usikker på hva vi gjør med vogn i år da. Treåringen trenger ikke vogn, annet enn i dyreparken kanskje. 2) vi tilbringer det meste av ferien hos svigermor, og om jeg vaccumpakker klær vokser de jo straks vi åpner det opp. Det er IKKE aktuelt at noen (les: særlig min datter på 8) pakker mer klær enn hva som har plass i kofferten under oppholdet, for vi har ikke noen plass å pakke ut.

Blædi, for MEG hadde muligens en uke på camping vært mer comfort enn de antatt nesten to ukene det blir i år også på svigermors gjesterom... Hmm, nesten så jeg vurderer å tvangsinnlegge en overnatting eller to på vei ned, men det ER bare 40 mil så vi tar det lett på en dag altså.
Men opplevelsen?

mulig det knirker mest mot faktisk GULV, jeg har jo aldri sove med dem andre plasser enn det.

Vacuum pakking hørtes lurt ut, nesten så jeg vurderer det for ferien, men det er ikke relevant. 1) Vi har en s max, og takboks på taket om det trengs vi har pleid å ha det for vi har hatt med hund. Hunden lever ikke lenger. Usikker på hva vi gjør med vogn i år da. Treåringen trenger ikke vogn, annet enn i dyreparken kanskje. 2) vi tilbringer det meste av ferien hos svigermor, og om jeg vaccumpakker klær vokser de jo straks vi åpner det opp. Det er IKKE aktuelt at noen (les: særlig min datter på 8) pakker mer klær enn hva som har plass i kofferten under oppholdet, for vi har ikke noen plass å pakke ut.

Blædi, for MEG hadde muligens en uke på camping vært mer comfort enn de antatt nesten to ukene det blir i år også på svigermors gjesterom... Hmm, nesten så jeg vurderer å tvangsinnlegge en overnatting eller to på vei ned, men det ER bare 40 mil så vi tar det lett på en dag altså.
Men opplevelsen?
Vi har en sånn stor luftmadrass hjemme til besøk, type dobbeltseng str. Den knirker ihvertfall ikke:) Koster rundt 1200 mener jeg. God og høy.

Back
Topp