Cameleon`s Drømmerier

Cameleon

Gift med forumet

Dette er med stor entusiasme, endel nerver, mye lykke og en stor dose spenning;
jeg erklærer PRØVEDAGBOKEN min for ÅPNET!


Cameleon er en jente i begynnelsen av 20 årene, som for snart 4 år siden møtte Mannen I Sitt Liv! Mr. Cameleon er en fantastisk skapning, som man bare må elske! De har opplevd utrolig mye sammen, som har styrket et allerede godt forhold. De er rett og slett ment for hverandre!

Cameleon og Cameleon mannen har begge fast jobb som de trives i. De eier hus sammen, har hund og stasjonsvogn, det eneste som mangler før lykken er komplett er en liten skatt i magen og ring på ringrene!

P-ringen ble kastet i Juli og mensen har vært grådig ustabil siden da, men det bedrer seg nok snart!


Vi åper vi klarer å bevare roen lengst mulig i prøvetiden, og satser dermed på å unngå eggløsningstester og denslags en stund.
Siden syklusen er ustabil, og de fleste i min familie sliter med eggløsningen regner vi med at dette ikke klaffer på første forsøk, når mannen da i tillegg har en jobb han reiser mye i, må vi sikkert smøre oss med tolmodighet. Men vi ønsker oss virkelig en liten kjærlighetsskatt, så vi går noen spennende mnd i møte!!
 
Hei.. Ville bare si velkommen og lykke til med prøvingen, håper dere lykkes fort
 
Tusen takk for det!
Hyggelig at du tittet innom og la igjen et spor!



Jeg sitter helt i min egen lille drømmeverden idag! Titter på vogner og slikt, og drømmer meg totalt bort! Finnes så mye fint å se på!
 
ORIGINAL: lfc123

Hei.. Ville bare si velkommen og lykke til med prøvingen, håper dere lykkes fort
 
Takk Mammamilla! Hyggelig!

Idag etter jobb tok jeg turen på apoteket og kjøpte ettpar graviditetstester og folat.
Jeg er veldig spent på når dette skal klaffe, håper vi ikke trenger å vente så lenge på en liten lykke i magen! [:D]
 
Idag er jeg hjemme fra jobb... Feber og slapp! [8|]
Testet idag tidlig, negativ test. Er på dag 51 i syklusen, hadde ikke tro på at den skulle være positiv heller egentlig, men måtte bare skjekke.

Jeg hadde nemlig en SA i sommer, der jeg ikke ante jeg var gravid før jeg mistet. Hadde blødninger så jeg trodde var mensen da. Fikk råd fra legen om å teste innimellom etter det.

Men nå setter jeg min lit til prøveperiodene fremmover! Jeg og min kjære går spennende tider i møte!
Mannen kommer hjem i kveld, så da kanskje jeg får lurt meg til litt sengekos også! Han kom hjem en dag tidligere enn forventet! Det er koselig overraskelse!
 
Tusen takk for det!
Oj, spennende da! Håper det klaffer for dere også snart da!!

Ja, det er veldig kjekt å ha noen å prate med, for man har mange tanker og spørsmål i en sånn tid!
 
Idag fikk meg mensen.
Like greit egentlig, for det begynte å bli leenge siden den hadde vært her nå, og testet jo negativt i går med CB digital.. Syklusene er litt på bærtur etter prevansjonslutt. Nå kan jeg bare bli ferdig med den, slik jeg kan vente på EL
Har tenkt å prøve å skrive ned hvordan kroppen kjennes og oppfører seg denn syklusen. for siste gangene har jeg hatt vondt i magen rundt EL tider, og har endel utflod og denslags midt i syklusen. kanskje det har noe sammenheng? Jeg har egentlig ikke peiling på sånt!
Jeg er også spent på hvor mye mannen kommer til å være hjemme denne syklusen. han jobber borte og er egentlig bare hjemme fredag-søndag, men kanskje han klarer å lure seg hjem ettpar ganger ekstra? Eller kanskje han må på lenger reiseoppdrag og blir vekke 14 dager i slengen..? Det er umulig å vite i hans jobb, men håper egentlig han rekker å reise endel før jeg blir gravid også.. For det VET jeg hann innerst inne ønsker, samme hvor mye han ønsker å bli pappa!

Vi er kanskje litt rare prøvere vi.. for egentlig så passer det best for oss å begynne å prøve i februar. det er det som har vært planen lenge nå.. (Skulle være i desse tider, men så ble det utsatt når jeg fikk jobb, slik jeg skulle ha jobbet ut prøvetiden) men etter ene praten vi hadde oss en kveld, kom vi til at vi vil jo ha barn NÅ, vi vil begynne å prøve NÅ! Så da ble det sånn. Herlig!!

Jeg har så lyst å begynne å kjøpe ting! Masse ting! Men så vet jeg med meg selv at dette kan ta lang tid, spesielt om jeg arver morsslekten min... Og det er dumt å sitte der med masse babysaker, og ikke klare å bli gravid.
...Men den fornuften er så kjedelig... Jeg vil shoppe!
 
Fann denne geniale listen over babybutikker på nett i en annen dagbok her inne.
Og siden jeg er hjemme fra jobb med feber idag, hadde jeg tenkt å "vindushoppe" litt på babybutikker, da passet dette bra, pluss at jeg har alt samlet til den dagen det blir min tur å ha et mirakel i magen!


http://www.kidsloveit.no/display.aspx
www.babyshop.no
www.babyplanet.no
www.baldrian.no
www.barnerommet.no
www.plymshop.no
www.barnetrend.no
www.alexi.no
www.nabobarna.no
www.ammetaka.no/linker
www.barnibody.no
www.babybis.no
www.babybutikk1.no
www.segersbabyshop.dk
www.bildesmokken.no
www.babyline.no
www.navnesutten.dk
www.labanoglabolina.no
www.mamut.net/barnetrend
www.lilletordivel.no
www.hermeline.no
www.muffeladen.no
www.lillelam.no
www.lykkebarn.no
www.lykkeland.no
www.loevebarna.no
www.rosaogridderen.no
www.barnashage.no
www.barnefotter.com
www.englebarn.no
www.froskihagen.no
www.gladeengler.no
www.gullull.no
www.lekendebarn.no
www.litenogroff.no
www.minimee.no
www.nabobarna.no
www.otili.no
www.qvadis.no
www.ecoline.no/prematur.htm
www.trollungen.no
www.vbaby.no
www.kidsfashion.no
www.cottonchild.no
www.going.no
www.linus-lotta.se
www.sparkjop.no
www.sprell.no
www.virrevapp.com
www.babyplanet.no
www.bellajelica.no
www.engulknapp.no
www.happykids.no
www.koolkidz.no
www.krabaten.no
www.minsten.no
www.mixmax.no
www.monochico.no
www.mortil3.no
www.kidsclothes.no
www.junior-barneklaer.no
www.nostebarn.no
www.barneparadis.no
www.sorrymum.com
www.purnatur.no
www.laredoute.no
www.mammahuset.no
www.gladeengler.no
www.lillekrokodille.no
www.luca-shop.no
www.babyplanet.no
www.barnigjen.no
www.edla.no
www.finekler.no
www.krabaten.no
www.levvel.net
www.monochico.no
www.zarahsgaver.com/babyklr(1).asp
www.lillemartine.no/babyklar.html
bittebror.com/catalog.php
www.orionimport.no/blapelikan/omblapelikan.asp
www.small-angels.com
www.rockmybaby.no
www.mammashop.net
www.litenogfin.no
www.babybis.no
www.nine.no
mammaogmeg.no
www.baldrian.no/ (50 kr marked!)
www.krokofanten.no/ (herlige ullklær!)
www.litenogkul.no
www.ellos.no
www.bareliten.no (salg på mange kule merkeklær!)
www.barnegarderoben.no (mye å velge i!)
www.urbankids.no
www.deal.no
www.navnesutten.dk
www.krabaten.no
 
Babyutstyr Cameleon gjerne vil ha:

(under stadig oppdatering)



Stokke tripp trapp





Bugaboo Cameleon:





Maxi Cosi bilsete





Gulliver Sprinkelseng


(Kan regulere høyden på to plan, å ta vekk ene siden.)


Vugge




Tøybleier


(må har iallefall tenkt å gi de en sjangse, for de er jo så stilige, og jeg ser mange fordeler med de!)


Lekegrind


Muligens denne, ikke den peneste, men utrolig praktisk med at den kan bli slått sammen enkelt.


Stelleveske:


Denne fra JuJuBe, liker jeg godt.


Ellers er det denne, som er Bugaboo sin, men den liker jeg ikke så godt, pluss jeg har hørt om endel som ikke liker den sååå godt..
 
Snart kommer mannen min hjem til meg!!
 
Ny ticker!

Ååå, kjennes ut som jeg er nyforelsket! Elsker følelsen!!
 
Mmm, Mexikansk gryte, og pitabrød!
 
Takk mammamilla! Er kjempe fornøyd selv! ;)
Vognen er det vel over et år siden jeg bestemte meg for.. *fnis* Men jeg har ikke klart å venne meg til utseende før nå for ikke så lenge siden! hehe, nå syns jeg den er både stilig og praktisk, før var den egentlig stygg og praktisk! ;)
Men ja, jeg liker den!
Og triptrappen ser litt trist ut i svart, men den passer da inn sammen med resten av stolene våre, og når man får en slik pute oppi den, blir den kjempe stilig! :D
 
...
Jeg innrømmer det gjerne, eg er slapp og har null energ! [:'(]
Men jeg skal ta meg i nakken å få gjort litt
å da trenger jeg en "to do list" som kan holde motivasjonen oppe!!


Vaske bad
Sette på en maskin med klær
vaske gang
ut med søppla
rydde kontorpult
rydde stue
vaske stue
vaske kjøkken



om jeg er flink å få gjort det, selv med feber å "jeg synes synn i meg selv følelse, kan jeg belønne meg selv med god mat, og kanskje jeg skal tilføye ettpar punkter til om jeg blir tidlig ferdig?
 
Har en pause i husarbeidet, og fant dette:

Skulle ønske jeg var flinkere å hekle, for da skulle jeg laget det til vår lille kommende babis!!
 
Ja, håndarbeid er kjempe gøy! Jeg er desverre ekstremt dårlig på å strikke da.. altså, jeg kan rett og slett ikke å strikke.. men å hekle derimot, det liker jeg!!

Godt å høre at det er fler som kan ha slike svake dager hvor man bare må kjøpe noe.. hehe! Men det er jo flott, nå fikk du to nydelige bodyer da!! [:)][:)]




Vel, som nevnt tidligere er syklusen min på bærtur.. Men nå blir jeg ikke klok på den!
På dag 55 (om jeg husker rett) begynte jeg å spotte bittelitt, dette varte i to dager, før mensen kom, Det var svært lite for å kalles mens, brukte bare truseinnlegg og det holdt.. dette varte i 1,5 dag, da var det helt vekke (altså i går midt på dagen) og idag er det BITTELITT spotting igjen. Snakk om kort mens??
Men men, skal vel ikke klage heller, er bare så uvant..! Men menssmertene har jo vært her, 1 uke før selve mensen var magen øm og det gjorde vondt, så det skapp jeg ikke unna! [8D] hehe..
Så da får vi vel bare prøve videre nå da!! [:D]



Jeg og mannen satt å pratet i går, og etter mine beregninger på syklusen (som altså kan være helt gal, siden den er ustabil så det holder, er mannen vekke under eggløsning denne og neste syklus.... [:(] Men som sagt, er jo godt mulig eggløsningen lurer seg inn på et annet tidspunkt, så vi skal gjøre det vi kan, for å lage baby, når han er hjemme!!

Etter jul blir det iallefall hardkjør for å få denne lillingen på plass i magen min! Da ser det ut som mannen jobber mer hjemme!
 
Ok, jeg innrømmer jeg er svak...
men nå har jeg overtalt mannen til å bli med meg på kjøpesenteret, der er mange butikker med halv pris, så tenkte jeg at kaaanskje vi finner noe babygreier på salg?? [:D]
*kakke seg selv i hodet*
Men jaa, altså, man må jo kjøpe ting før eller siden, så om vi får en dyne til halv pris gjør jo ikke det noe? Og kanskje litt andre ting også?? [:D][:D]



EDIT: Hjemme fra shopping! Dynenen var de utsolgt for, men det ble et helseteppe, en bamse, en sutteklut og et laken til sprinkelseng.. gash, klarte bare ikke la være....! [:-][:D]
 
Jeg har en litt rar følelse idag...

Ikke missforstå nå, for jeg gleder meg veeeldig til å være ferdig med fødselen, og bli kjent med vår fremtidige lilling.
MEN, idag drømmer jeg om tiden før, tiden hvor vi skal lage til barnerommet, kjøpe inn utstyr, være gravid, kjenne bebvegelsene inni magen, sitte på babyrommet og vente å se for seg tiden når lillingen skal flytte inn der! og jeg gelder meg til fødselen.
Guuurimalla som jeg gleder meg!!

Tror jeg kommer til å savne tiden som prøver og gravid jeg.. [:D]


Har allerede planlagt masse detaljer på babyrommet! [:-][:D]
 
Back
Topp