Caboo close eller ergobaby adapt?!

SnøBia

Flørter med forumet
Klarer ikke bestemme meg for bæretøy. Noen som har prøvd begge tidligere? Eller hva har dere valgt og hvorfor? Ønsker å kunne bære fra nyfødt og høyt oppe, derfor tenker jeg at 360 er uaktuelt selv om man kan ha nyfødtinnlegg. Tenker at det er stor sannsnynlighet for at lille får kolikk siden første hadde det. Viktig med brede stropper og nærhet. Har en gammel babybjørn etter første, men den var ond for skuldre og rygg. Noen med råd eller erfaring?
 
Har ikke prøvd noen av de selv, men alle jeg kjenner som har brukt de er kjempefornøyd. Det er den desidert beste av Ergobabyselene for små babyer. Original og 360 funker fint etter hvert, men spebarnsinnlegget er klønete synes jeg, så vi har ikke brukt de i starten (har brukt Angelpack, som er ganske lik Adapt).

Caboo close er kanskje det aller beste til nyfødt, mens Adapt vil du kunne bruke mye lenger. Caboo vil sige og gi lite støtte etterhvert når babyen vokser.
 
Klarer ikke bestemme meg for bæretøy. Noen som har prøvd begge tidligere? Eller hva har dere valgt og hvorfor? Ønsker å kunne bære fra nyfødt og høyt oppe, derfor tenker jeg at 360 er uaktuelt selv om man kan ha nyfødtinnlegg. Tenker at det er stor sannsnynlighet for at lille får kolikk siden første hadde det. Viktig med brede stropper og nærhet. Har en gammel babybjørn etter første, men den var ond for skuldre og rygg. Noen med råd eller erfaring?
Sniker fra oktober her. Sliter med å bestemme meg selv. Men tror jeg har 4 kommet frem til at jeg skal kjøpe et elastisk bæresjal som jeg kan bruke til å begynne med. Finnes fine sjal og caboo på finn:) Er jo ingen garanti for at baby liker å bæres og da er det dumt å bruke masse penger på bæetøy før man vet at det fungerer. Har sett at mange trøbler med nyfødt innleggene i selene og tenker at caboo/sjal er mykere og mer behagelig de første månedene:) Men skal sies at jeg ikke er noen ekspert og er nok mange gode løsninger. Du kan jo se på norges bæregruppe på fb:)
 
Har ingen erfaring, men vi har kjøpt ergobaby adapt :) Satser på at det blir bra :)
 
Jeg vurderte begge to, og endte med å kjøpe Ergobaby adapt :) Hadde Ergobaby original til første, men fikk aldri til nyfødtinnlegget. Var ellers veldig fornøyd med den, så har troen på at adapt blir veldig bra :)
 
Ikke lett. Takk for svar dere Tror det blir en adapt, dumt å bruke så mye penger på noe som bare kan brukes helt i begynnelsen så hvis det blir kolikk igjen får jeg heller satse på å finne brukt sjal på finn.no
 
Ikke lett. Takk for svar dere Tror det blir en adapt, dumt å bruke så mye penger på noe som bare kan brukes helt i begynnelsen så hvis det blir kolikk igjen får jeg heller satse på å finne brukt sjal på finn.no
Ble det til at du kjøpte adapt? Er du fornøyd?:)
 
Ble det til at du kjøpte adapt? Er du fornøyd?:)

Ja, dvs. Først kjøpte jeg caboo. Den ble lite brukt fordi jeg syntes det var vanskelig å få til. Og egentlig bare lagt bort. Etter noen uker kjøpte jeg adapt. Veldig fornøyd med den, blir brukt både inne hjemme, på shopping og andre turer. Veldig enkel å bruke og lille liker den.
 
Back
Topp