ca pris på bryllup.

Hittil, med det jeg har regnet ut blir det vel i underkant av 50 000.
Har bare 30 gjester til middag men på en skikkelig dyr plass, så det meste går med der.
Fotografering blir gratis ettersom både min søster og samboeren hennes er fotografer (må vel betale for film og fremkalling), vi skal bruke vår egen bil (vi har en søt Mercedes, ser ingen grunn til å leie bil), kjole kjøpte jeg på salg, sambo har smoking fra før.
Det som koster her er middagen, de 3 drinkene hver gjest får, bryllupskaken, tilbehør til brudekjolen og kirka ikke minst! (4200 kroner, dyrt!)

Får 10 000 av svigers, aner ikke hva jeg får av mine foreldre, men kjenner jeg pappaen min rett så blir det vel litt der. [:)]

Er håpløs til å spare, så vet nok hva feriepengene mine går til...

Vi forlangte ikke noe fra våre foreldre.. spurte ikke om penger, men fikk likevel.. mine foreldre betalte mellom 20-30 000, svigerfar betalte 6000 og svigermor betalte ingenting.. Så sånn er det, vi tok imot det vi ble tilbudt vi[:)][:)] Vi hadde nesten 90 gjester. Av dem var 65 til middag.. Og vi hadde spekemat til nattmat, slik at ikke kaffegjestene skulle gå hele kvelden uten mat! Bryllupet vårt kom på nestem 160 000kr... Men vi kunne lett halvert summen om vi ville.. Men vi letet ikke eter billige løsninger, bare gjorde slik vi villle[:)][:)][:)]

Vi avner på ca 100 000 selv om gubben tror vi kan holde oss under 80...
Har 84 gjester på listen foreløpig,
og skal ha tre-retters med vin og konjakk til kaffe og kaker.
Etterpå er det fri bar med vil, øl og brus.
Vil ikke ha spritservering,
for da er det plutselig noen som får i seg litt for mye på litt for kort tid...

Hjelp!!! er det bare vi som har ett skyhøyt budskjett?? vi regner mellom 180 000-200 000 kr. Men vi har en litt annen plan med det hele. Soden vi er fra Norge og Sverige kommer det til å komme mange venner og familie langveis fra! Derfor blir det vanskelig å bare invitere til kaffe for mange av gjestene. Det gjør at vi blir ganske mange fler til middag enn beregnet.

Så kommer vi til å starte "festen" på onsdag og la den vare helt til søndag. Så alle kan bli kjent med hverandre siden familiene våre ikke akkurat bor nærme. Vi kommer til å ha: Blikjent tur i skjærgården,jente/gutte dag og skalldyrs middag på verandaen hos mamma og pappa.

+ Den stooore dagen hvor jeg fortsatt ikke vet helt hvordan kommer til å bli.

Vi regner ca 100 gjester 80+/- spisende.

Back
Topp