ca pris på bryllup.

lillefoxen

Glad i forumet
Hei.

Bare lurer på sånn ca hvor mye man må regne med å betale for bryllupet.

Hvor mye betalte dere i henhold til hvor mange jester dere hadde på middag og kaffe og om dere leide eller kjøpte kjole.

Hva er vanlig å betale selv og hva betaler foreldre og svigerforeldre?

Håper noen kan svare meg. Jeg har ingen aning, og lure p om vi i det hele tatt har råd.

ORIGINAL: xtina

Hei det er veldig forskjellig fra bryllup til bryllup og sånn. Og hvor mange gjester dere skal ha osv,middegen kan bli ganske dyr. Men vi regner på å bruke en 100 - 150 tusen på bryllupet.Ingen regler for hvor mye foreldrene og svigers skal betale. Vi belager oss på å betale alt selv[:)]

Vi skal holde oss under 100.000,- uansett. Slik det ser ut nå ligger det rundt 80-90 000 en plass[;)] Men vanskelig å beregne- mye ca priser og har lagt godt på alle, bedre å ha beregna litt for mye enn for lite[;)]

åyh, det var dyrt, tenkte 50000 men ser det fort kan bli mere. da får jeg tenke litt mere på hva vi gjør altså. har vurdert utenlandsbryllup.

våres bryllup i år, 22 juni. kom på 40 000 inkl ALT::

kjolen min, frisør, klær t mannen, sønnen. 3 rettes midag, lokale sangerinne, blomster buketten. Ja ALT;)  syns vi gjor de  godt;)

ja oki.

nej jeg vet bare at når min bror girftet se gså betalte mamma og de alkoholen tror jeg og foreldrene til konen hans betalte maten, eller så var det omvent. derfor tenkte jeg det var sånn d sku være. men jeg har ingen aning. hehe.

40 000 var ikke sååå ille da, selv om det er masse, får snakke med sambo, jeg er så gniten og hater å se hvor masse ting koster, så den jobben der får han ta. hehe.

kan faktisk gjøre de ganske billig, men de kommer littann på hvor mange dere hadde tenkt å være?? vi var 46 til middagen, oxo kom 13 t kakene;)

så tror vi gjorde de såå billig som de var mulig;)
maten kostet 350 pr pers  pluss brus som kostet 25[&:]¨
men halv pris på barna

frisøren og sminken kostet 1250  inkl prøve timen
tiararen  100
laangt slør 230
kjolen 5000
blomster inkl brudebuketten 6000 da jeg laget den selv;)  OG vi hadde ca 800 roser;) elsker blomswter
sangeren, kostet 3500
oxo bryllupskaka  pluss kringe 2200
JA ODDAVR SIN DRESS  200

mja de var vel de, resten hadde jg laget selv, hadde ingen sanger, bordkortene va enkle, mannen brukte sin dress kjøpte kun et nytt slips t 200 kr;)

såå de ble ganske billig.. venner og fam bakte kaker, min bestemor lagde lefser.

masse lykke til med planlegginga;)

er bare å sende pm vist du luer på noe;)

kooozzz

Vi brukte ca 100 000 kr, og betalte alt selv!!!
Men vi fikk maten veldig billig da, siden mannen min hadde skutt elgen selv og molta til desserten fikk vi av min manns onkel og tante som elsker å plukke men ikke liker å spise [:D]

Vi blir 31stk til sammen. Har regnet ut hva alt til sammen blir, vi fant ut 20 tusen[:D] Da skal familie ta bilder, så skal vi lage maten selv. + vi spanderer kunn to glass vin eller to øl på gjestene, kommer til å be gjestene ta med medbrakt drikke (på innbydelsene)  hvis de ønsker seg mere utover kvelden.
Har blitt så knyttet til forlovelses ringen beggge to så den skal vi ha som gifte ring også[:D]
Jeg har kjøpt mye av bordpynten på nille og ikea[:)] Vi begynte å planlegge på våren i år så skal vi ikke gifte oss før september 08. Har hatt god tid på å funnet mye billig[:D]

50 000 her[:)]Det inkluderer ALT

Vi regner med mellom 70-100 tusen.. Da er alt med i prisen.. Bryllupsreisen også.. Vi blir ca 60 stk +-.. Svigers betaler halve bryllupet.. Det ville de selv [:)] Mamma og pappa har ikke så mye penger, men mamma betaler limousinen og pappa betaler kjolen min [:D] Kjempe fornøyd med det..

jeg håper vi lander på et sted mellom 50-70.000.. hehe men blir fort dyrt

Vi hadde 65 gjester, hadde middag og fest på hotell, fri bar og 3 retters middag. hadde og aperitif og frukt ved mottakelsen. Svigermor betalte kjole, hest og kjerre og musikk. Mens mamma og pappa sponset oss med 30.000,-
Bryllupsreisen vår kostet 35.000,-

Totalt utgifter på hele gildet  ble ca 130.000,- 

ORIGINAL: peggy 

så tror vi gjorde de såå billig som de var mulig;)
maten kostet 350 pr pers  pluss brus som kostet 25[&:]¨
men halv pris på barna

Men man drikker vel ikke brus i bryllup?!!
Selfølgelig vil  nok noen ha brus, men jeg hadde foretrukket vin!!!

Vi brukte rundt 50 000 på hele bryllupet. Men nå hadde ikke vi alkohol servering da, og skal du ha det blir det fort dyrt![;)]

Ja det var ett godt spørsmål.....Har ikke peiling på hva vårt kommer til å ende på. Mamma og pappa skal betale alt av mat og drikke i alle fall. Det står litt over 100 på listen vår, så vi blir mange. Får ringe litt i neste uke å bestille frisør og musikk tror jeg. Får sette opp ett budsjett tenkte jeg

vi har vel tenkt å bruke rundt 50 tusen. men vi får no se.plutselig er vi vel oppi 70 000.

vi har ennå ikke offentliggjort det ennå, så jeg aner ikke om noeen spytter i noe.

Vi hr selv"planlagt" det i ca 2 år. Skal offentliggjøre det på julaften. Gleder meg til å kunne si det til folk[:)]

Vi skal ha ca 80 pers til middag pg ca rundt 30 til kaffi og kake og reknar med å bruka ca 50 000 alt inkl.
lokalet får vi gratis, og levering av 3 retters til 250 per pers. svigers betalar litt, men vi satsar på å dekke mesteparten sjølv..

Kommer helt an på hva du gjør og hvor mye hjelp du får.
Vi giftet oss i utlandet og hadde festen da vi kom hjem igjen.
Vi hadde ca 50 gjester og hadde et budsjett på 30 000kr. Det er inkuldert alt, mat, alkohol, kjole, dress, bordpynt, blomster, innbydelser osv...
Knallflott bryllup og alle var fornøyde

Back
Topp