RedBushTea
Glad i forumet!
Brukt rundt 11000 for medisiner. Jeg har kort protokoll.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jag är helt ny här. Försöker bli klok på kostnad av medicinerna. Jag ska ha Lutinus, Menopur & Fyremadel. Jag spurte på sjukhuset och de sa runt 17000, men är detta en kostnad jag betalar på en gång? Tar man ut all medicin på en gång, eller tar man ut fler "paket" senare, om man ska göra fler försök..?
Hei Annmaj. Om du går på felleskatalogen.no og søker opp medisinene du skal ha så står det pris per pakke der. Det vanlige er at man kjøper inn medisinene man trenger for ca. den første uka med stimulering først, så kjøper man inn mer etter at man har vært på første kontroll og fått beskjed om hvordan stimuleringen skal fortsette. Når jeg fikk brev fra mitt sykehus (St. Olavs) så stod det i brevet hvor mye medisiner jeg skulle kjøpe i første omgang. Dersom du bruker mer enn 17330 på medisiner (på inntil tre forsøk), så får du resten refundert av Helfo. Om du leser i tråden Porsgrunn vs riksen. Veien videre. så har Sola1991 nettopp spurt om dette med medisinkostnader og refusjon der.
Tack, ska sjekke det.Det står bland annat "antall 3, reit 0", men jag antar att det då betyder att jag ska hämta ut alla 3 samtidigt, 1 gång. Det är nästan en hel vetenskap detta.
Edit: Jag hittade inte den tråden, kan du länka på något sätt..?
Tack! Jag har ett schema som jag egentligen inte har förstått så mycket av förrän nu, jag ska ta Menopur (1200IE) 412,5 i 8 dagar och så Fyremadel i 4 dagar (och ska då ta de två samtidigt i 3 dagar).
Antar att informationen jag fick på kliniken blev lite mycket att ta in i samband med all muntlig information och en viss chock över att jag inte "fungerar" helt "normalt". När jag kom hem så satt jag med en bunt med informationsbrosjyrer om olika mediciner men hade inte helt översikten över, och tänker: "Vad fort det gick, hur hamnade jag här?"
Jag bor i Oslo, så jag har snakket med apoteket vid Jernbanetorget, de sa att de alltid har de medicinerna inne så jag slipper tänka på det i alla fall.