Cøliaki

Tåkelur

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Lurer på om noen av dere som har mistet flere ganger er kjent med om dere har cøliaki eller har blitt testet for det? Skjønner etter å ha lest en del at det kan være en faktor i ufrivillig barnløshet.

Jeg har hatt en god del plager som kan matche dette. Skal i alle fall få sjekket meg så fort det lar seg gjøre. Føler veldig det er en eller annen grunn til at jeg ikke forblir gravid.

Lurer på om noen av dere som har mistet flere ganger er kjent med om dere har cøliaki eller har blitt testet for det? Skjønner etter å ha lest en del at det kan være en faktor i ufrivillig barnløshet.

Jeg har hatt en god del plager som kan matche dette. Skal i alle fall få sjekket meg så fort det lar seg gjøre. Føler veldig det er en eller annen grunn til at jeg ikke forblir gravid.

Ubehandlet cøliaki kan være en av grunnene til infertilitet. Eg testet meg i januar pga en artikkel eg las om nettopp dette. Og fekk beskjed med legen også at det kunne ha noe med saken og gjøre. Vi har vært prøvere i over 3 år. Men etter glutendiett øker sjangsene... Men kan ta tid.. Vi er nå i gang med ivf. Dra til legen og ta blodprøven såfår du vertfall svar:)

Gynekologen min sa at det var veldig viktig at jeg ble testet for dette. Har tatt blodprøven men ikke fått resultatet ennå. Har ikke fått timen til gastroskopi ennå.

Gynekologen min sa at det var veldig viktig at jeg ble testet for dette. Har tatt blodprøven men ikke fått resultatet ennå. Har ikke fått timen til gastroskopi ennå.

Masse lykke til! :) Håper du finner ut av det. vertfall lettere og fårstå hvorfor du sliter litt med og bli gravid om du finner ut du har diagnosen. Bare og spørre om du lurer på noe :) Ikkje lett og få diagnosen, men det går bedre enn forventet!:)

Masse lykke til! :) Håper du finner ut av det. vertfall lettere og fårstå hvorfor du sliter litt med og bli gravid om du finner ut du har diagnosen. Bare og spørre om du lurer på noe :) Ikkje lett og få diagnosen, men det går bedre enn forventet!:)
Fikk du diagnosen cøliaki? Tok du blodprøve først og var den positiv?
Jeg har helt angst mot gastroskopi så håper egentlig at jeg slipper. Hvis blodprøven er negativ så er det vel lite vits i å ta gastroskopi, eller?

Fikk du diagnosen cøliaki? Tok du blodprøve først og var den positiv?
Jeg har helt angst mot gastroskopi så håper egentlig at jeg slipper. Hvis blodprøven er negativ så er det vel lite vits i å ta gastroskopi, eller?

Ja er den negativ så slipper du det:) var kjempe bekymret over det eg også,men dem ga meg mye beroligende,så merket ikke noe av det og husker det knapt:p tok blodptøve først ja og den var høy så da ble det gastroskopi innen 1 uke tror eg det var:) må ha gastroskopi for og få støtte fra nav til fordyret kosthold.

Jeg var og tok blodprøver på tirsdag, kjenner jeg er spent på svar!

Jeg var og tok blodprøver på tirsdag, kjenner jeg er spent på svar!

Tror det tok en ukes tid før man fekk svar.nå vet ikke eg hvor du bor i landet,men her må dem sende prøvene til trondheim.så tar litt tid før man får svar.. Du kan jo ringe dem mandag og høre:)

jeg fikk diagnosen cøliaki i 2012, men det var ikke årsaken til at vi brukte nesten 4 år....
det kan være en årsak, men diagnosen cøliaki er det kun 1-2 % av norges befolkning som faktisk har..

mange har intoleranse og vet ikke det kan påvirke på samme måten... :/

Tror det tok en ukes tid før man fekk svar.nå vet ikke eg hvor du bor i landet,men her må dem sende prøvene til trondheim.så tar litt tid før man får svar.. Du kan jo ringe dem mandag og høre:)
Legen min kommer til å ringe tror jeg. Hun sa at det ville ta litt tid på en del av prøvene hun tok. Nå sjekker de laktose, cøliaki og en god del mer som jeg ikke husker. Men vente har vi jo blitt godt trenet i gjennom ivf så det har ikke så hastverk. :-)

jeg fikk diagnosen cøliaki i 2012, men det var ikke årsaken til at vi brukte nesten 4 år....
det kan være en årsak, men diagnosen cøliaki er det kun 1-2 % av norges befolkning som faktisk har..

Nei, det er ikke mange som får den diagnosen. Jeg har det sikkert ikke, men uansett greit å utelukke. Nå kommer min mistanke fra at jeg plutselig har begynt å reagere veldig på laktose siste året og har hatt mye trøbbel med magen. Skal ønske meg sjarmen med tarmen boken til jul uansett vet jeg.... :-)

Nei, det er ikke mange som får den diagnosen. Jeg har det sikkert ikke, men uansett greit å utelukke. Nå kommer min mistanke fra at jeg plutselig har begynt å reagere veldig på laktose siste året og har hatt mye trøbbel med magen. Skal ønske meg sjarmen med tarmen boken til jul uansett vet jeg.... :)

Du kan være laktose intolerant? Finnes prøver for det :)

Kan intoleranse påvirke på samme måte?

Jeg har sikkert ikke cøliaki selv om nære familiemedlemmer har det. Gynekologen ville hvertfall ikke gjøre noe mer før jeg får sjekket ut dette.

Kan intoleranse påvirke på samme måte?

Jeg har sikkert ikke cøliaki selv om nære familiemedlemmer har det. Gynekologen ville hvertfall ikke gjøre noe mer før jeg får sjekket ut dette.

Ja og dersom du har intoleranse, blir du vel anbefalt å holde deg unna gluten i 6 mnd for så å forsiktig introdusere det igjen :)

Back
Topp