jannikesprofil
Glad i forumet
Dere som har cøliaki eller har barn med det...hvordan er det egentlig? mye arbeid med ekstra annen mat enn det dere spiser selv og hvordan gjør dere det når du eller ungen din skal i bursdag??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Mylady
Jeg har.
Fungerer kjempegreit hjemme. Har fått dreisen på å bake både brød, boller og rundstykker (men det har vært noen tårer, kliss ogprøving/feiling).
For å si det sånn så kan det rett og slett smake vondt hvis man ikke har dreisen på å bake med det melet. Folk har skulle vært hyggelig å bake rundstykker til jeg skulle kommet på besøk, men nå tar jeg med i fare for å få små tette harde grå klumper[:'(] Kaker går greiere.
Tar med rundstykker til selskap og gjerne kake også. Stoler ikke på alle hvor god peiling de har og hvor nøye de er (nærmeste familie kan bake). Litt uhøvelig når noen som ikke vet skal servere oss og at det er vanskelig å bli bedt på middag noen ganger av venner. men er jo en del annet snop vi kan spise da (og gele og is f.eks går jo greit).
Tungvind å få kjøpt seg en enkel glutenfri lunch når man er på farting. Må ofte bestille en hel middag.
Har noen av dine barn?
Håper ikke hun har, men greit hvis de finner ut av det (regner med hun kanskje er plaget siden de mistenker det)[;)]
De klarte ikke se på min blodprøve noe særlig (fikk vite da jeg var 16 og hadde da vært plaget fra jeg var veldig liten). Ble likevel sendt for å svelge slangen der de så at jeg hadde...
Lykke til! Ta gjerne kontakt senere om det skulle bli aktuelt[;)]
ORIGINAL: nathalies mamma
Håper ikke hun har, men greit hvis de finner ut av det (regner med hun kanskje er plaget siden de mistenker det)[;)]
De klarte ikke se på min blodprøve noe særlig (fikk vite da jeg var 16 og hadde da vært plaget fra jeg var veldig liten). Ble likevel sendt for å svelge slangen der de så at jeg hadde...
Lykke til! Ta gjerne kontakt senere om det skulle bli aktuelt[;)]
enste med jenta mi er at hun er plaget med mye luft i magen "thats it" liksom... hvilke symptomer hadde du??
Var liten av vekst, mye plaget med magen: magekrampe, kvalme, omgangsyke, uvelhet.
ORIGINAL: Bymusa
Jeg har ingen råd ang matlaging, men vil bare tipse deg om å søke om grunnstønad hos nav, når diagnosen er stillt. Da kan du få dekket litt av merutgiftene dine til mat.
Er det fler i lekta deres som har?
Jeg har et søskenbarn som har[:)]