Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: tyren81
Samboeren min har sansyneligvis cøliaki!Har hatt skikkelige smærter i magen et årstid nå!!Vi hadde mistanke om at han hadde cøliaki,så han har holdt seg unna mel nå,å han er mye bedre!Har også hvert inn på gastroskopi(1)!Så vi venter bare på svar!!Håper indelig at vi får støtte!For fy f.. så dyrt det er med glutenfri mat!!Blir jo ruinert!!!Men de som har cøliaki tåler heller ikke speltmel(2)!!Det gjør iallefall ikke sambo!![:-][:)] Det er masse gode oppskrifter på internett ja!![:)]

ORIGINAL: Catrine2
Ja! det kan han få. MEN da må han få PÅVIST cøliaki fra legen sin først. Man kan søke om noe som heter grunnstønad! Tror du finner det på nav sine sider. Jeg har psoriasis og skal søke på grunnstønad pga det! Dette pga ekstra slitasje på klær, ekstra vasking av klær og sengeklær... Ellers blir også jeg bedre av å spise spelt istedefor hvetemel, men det er ikke noe som legen kan si at jeg blir bedre av, så det bruker jeg ikke som argument for å få stønad!

ORIGINAL: eadni1:Gastroskopi får du en slange i halsen med et kamera på,sånn at man tar innvendig ultralyd av tarmene!!Sånn at man kan påvise om man har cøliaki!!
Samboeren min har sansyneligvis cøliaki!Har hatt skikkelige smærter i magen et årstid nå!!Vi hadde mistanke om at han hadde cøliaki,så han har holdt seg unna mel nå,å han er mye bedre!Har også hvert inn på gastroskopi(1)!Så vi venter bare på svar!!Håper indelig at vi får støtte!For fy f.. så dyrt det er med glutenfri mat!!Blir jo ruinert!!!Men de som har cøliaki tåler heller ikke speltmel(2)!!Det gjør iallefall ikke sambo!![:-][:)] Det er masse gode oppskrifter på internett ja!![:)]
1. Opplys meg
2. Hm,, hva e speltmel godt for?
Trodde at man har cøliaki når man ikke tåler mel, men bare speltmel. E det noe annet?
ORIGINAL: eadni1:Gastroskopi får du en slange i halsen med et kamera på,sånn at man tar innvendig ultralyd av tarmene!!Sånn at man kan påvise om man har cøliaki!!
1. Opplys meg
2. Hm,, hva e speltmel godt for?
Trodde at man har cøliaki når man ikke tåler mel, men bare speltmel. E det noe annet?
2:Speltmel er et sunnere mel istede for vanelig mel!Mer økologisk!Så de som har cøliaki må ha glutenfritt mel!!Er ikke så flink til å forklare,men håper du skjønnte litt!![:)][:)]