Bytter dere på å legge barna om kvelden?

Jeg legger som oftest. Eneste tiden på døgnet hun virkelig har tid til å ammes så prøver få i henne en god dose da. Hvis faren legger våkner hun gjerne tidligere enn om jeg legger. Og når hun først våkner på kvelden/natten er det krise om andre enn meg tar henne.

Som regel er det pappa som tar kveldsstellet og jeg som legger eldstemann.. blir det mye tull så bytter vi litt på å være der inne, men det går stort sett bra :) minstemann legger seg samtidig som meg enn så lenge, så da er det jeg som legger han også..

Vi legger oftest en unge hver. Bare kos! Leser bok og snakker om dagen som har vært. Bruker 10-15minutter. Førskoleungen legger seg til å sove selv etterpå. Treåringen ligger vi hos til hun sovner, det tar alt fra to minutter til en time, vanligvis et kvarter.

Begge ungene har fått kos og trygghet så mye de ønsker helt fra de var nyfødte, og de er glade i å legge seg. De har aldri sagt nei til leggetid, selv om eldste er skikkelig B-menneske og aldri trøtt på kvelden.

Legget en hver :)

Jeg legger dem, å nei det er ikke alltid så koselig.

Vi har siden guttungen var 1 år delt det. Nesten likt, men pappaen jobber mye kveld da. Legging er stort sett veldig koselig, men det hender jo det skjærer seg :) Blir nok en unge hver nå som nestemann kommer de kveldene vi begge er hjemme, ellers meg som legger begge. Tar nok stort sett minstemann selv da, storebror var det bare jeg som la den første tida pga amming og sånn, så forberedt på samme nå :)

Minste bytter vi på, så lenge han får pupp først, så er han ikke kresen på hvem som tar siste del av legginga. Eldste godtar kun meg, og slik har det vært det siste året. Det er totalt krise dersom jeg er syk eller borte og pappaen må ta legginga.

Selve legginga er kos; lese bok, prate og kose. Men prosessen før spesielt eldste kommer seg i senga kan være en skikkelig tålmodighetsprøve.

Er samboer hjemme legger han begge to, mens jeg rydder og ordner litt. Har vært sånn omtrent siden dag en. Var bevisste på at pappaen skulle få den egentiden med barna og at barna godtok at pappa også kunne legge.

Vi tar som regel en unge hver, og det fungerer bra:)

Før la jeg yngste og mannen han eldste. Så ville eldste bli lagt av mamma . Jeg orker ikke å sitte der hele kvelden så løsningen ble at eldste måtte legge seg samtidig som vår yngste. Så går vi inn alle sammen . Ungene er 2 og 4

Her er det bare jeg som legger. Hun er 4,5 mnd. Pappaen får ikke komme og gi smokken engang om hun våkner (hvis jeg la henne). Da blir det hyl og skrik. Lenge siden vi har prøvd at han legger.

Foreløpig synes jeg legging bare er kos da. Vi ammer før vi går opp, og i senga åler hun seg så tett inntil som hun kommer og koser til hun sovner.

Jeg har verdens enkleste treåring hva angår legging, så det er bare kos. Tannpuss, prate om dagen som har vært og et par sanger før vi går ut, så ligger han og synger for seg selv til han sovner. Uten unntak :happy:

Vi bytter på det og har gjort det siden start:) leggetiden er storsett kosestund, men hender den kan bli slitsom av og til:bored:

Fra mini var nyfødt til han kunne stå selv var legginga ganske grei, og da tok jeg den ofte pga amming og fordi det fungerte så greit. Etter han lærte å reise seg opp har det vært vanskelig så vi har begynt å bytte på hvem som legger da det innebærer mye bæring. Men nå er da samboer blitt så vond i ryggen så da er det oftest jeg som tar det. Travelt, så nå må vi øve på å sovne selv, for det blir så slitsomt å bære.
Men alt som leder opp til legginga er jo kos da, altså leggerutinene<3

Mannen kommer sent hjem 5 dager en uke og 3 dager en uke, så han legger de som oftest de dagene han er hjemme på kvelden :)

Vi pleier synge og prate litt ved legging, leser noen ganger, men de foretrekker sang:)

Bytter på å legge :) Dvs. mannen legger når jeg jobber kveld og jeg tar stort sett kveldene når jeg er hjemme :)

Pleier å gå greit å legge :) Kun de kveldene jeg skal ut og gjøre noe det pleier å være kaos med lille...

Deler. Fast rutine på at først går de på badet for å pusse tenner, så leser jeg på sengen og venter til lille sover så går jeg ut.
Elsker de 20 minuttene med lesing, litt prat og kos. Ingen forstyrrelser, bare oss to.

Her byttes det på :) så lenge mannen er hjemme fra jobb og kan legge :)

Ikke mye dilling og dulling ved legging for da blir det værre :hilarious: så her sier vi den vanlige god natt regla vi har og går ut av rommet :)

Back
Topp