Bytte tissebleier

MariDuBedåre

Blir kjent med forumet
Hvor ofte bytter dere bleier om babyen bare har tisset? Jeg bytter omtrent ved hver amming, men føler han tisser så mye. Har flere ganger fulle bleier og noen ganger faktisk tisset gjennom. Er dette noe å bekymre seg for, eller er det bare tegn på at han drikker mye melk?

Ville ikke bekymret meg. Er vel bare et tegn på at de spiser godt :) men kanskje du kan bytte til større bleier så du slipper at han tusser gjennom?

Husker at sønnen min alltid tisset gjennom bleien..prøvde større bleier også.. Men så spurte min mor om jeg husket å ta tissen ned. det hjalp:-P

Jeg bytter når jeg kjenner det er noe der, kanskje litt for sjeldent av og til :/ Men da får hun ligge uten bleie en stund så rompa får tørka skikkelig:) tisser mye de her små, å spesielt akkurat i det du flytter øynene i noen sekunder når du har tatt av bleia, eller når pappa skal løfte bebisen fra stellebordet og i badebalja ;p Badematta er nyvaska annahver dag ;p

Prøvde med større bleier, og det endte med lekkasje når han bæsja, for bleia var for stor :) har faktisk også alltid lagt tissen nedover, så det er ikke pga det :P
Får vel bare sjekke litt oftere hvor full bleia er :)

Pass på at tissemannen ligger rett ned når du lukker bleien ;) Ligger den litt på skjeve blir det fort lekkasje :)

Back
Topp