Bytte til sportsdel og soving

ElisabethI

Elsker forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
Vi har jobbet med å venne lille til å sove dagsovingen sin i vogna si ute. Dette går over all forventning og hun sover ca 1.5 -2 timer på første soving og 1.5 på andre soving.

Hun er pinlig avhengig av å bli lagt på siden for å i det hele tatt ha sjans til å sove, dette både i vogna og i sengen for natta. Hvis hun våkner før hun skal er det bare å vippe henne på siden igjen så sover hun videre.

Med dette har jeg begynt å tenke på bytting til sportsdelen på vogna. Der er det jo seler som jeg vil hun skal bruke pga sikkerhet når hun begynner i barnehage. Vi har emmaljunga med 5 punkt (?) sele, og da er det ikke like enkelt å få henne sovnet på siden.

Vi har virkelig prøvd å venne henne til å sovne på ryggen, men hun er sta som et esel og har faktisk holdt det gående til laaaangt på natt (morrakvisten) uten å gi seg. Hun har vært sånn siden hun var så vidt fyllt en mnd

Jeg føler vi trenger goooood tid på å få henne vandt med soving i sportsdelen, samtidig som jeg vil bruke baggen så lenge jeg kan i vinter da den er så lun og god ☺

Noen med tips? Erfaringer fra storesøsken?
 
Prøvd å gå tur med sportsdelen med ryggen satt opp til å sovner, for så å legge ho ned? Kan du på den måten venne seg til å sove på ryggen?

Eventuelt så kan du kjøpe sånn ekstra seler. Jeg har 2me gå og vognseler som jeg har brukt i bagen. De kan ho ligge på siden mens ho har de på :)
 
Vår har heller aldri sovet på ryggen, har vært sidesoving og nå i det siste magesoving helt fra hun var nyfødt. Men hun sover som en stein i sportsdelen, på ryggen med selene :-) Hun sover mye bedre i sportsdelen enn hun noen gang sov i bagen. Ta noen småturer med sportsdelen og test den ut, kan hende dere blir overrasket
 
Prøvd å gå tur med sportsdelen med ryggen satt opp til å sovner, for så å legge ho ned? Kan du på den måten venne seg til å sove på ryggen?

Eventuelt så kan du kjøpe sånn ekstra seler. Jeg har 2me gå og vognseler som jeg har brukt i bagen. De kan ho ligge på siden mens ho har de på :)
Jeg har ikke prøvd den enda, så jeg tar nesten egentlig sorgene på forskudd men takk for tips ☺ tenker det er greit å ha noen ess i ermet om det skal gå helt bananas
 
Jeg har ikke erfaring med akkurat dette, men jeg har lært meg å ikke bruke noe særlig tid og krefter på å venne ungene til ting. Minien sov bare ute og har alltid vært vanskelig å legge inne på dagtid, men da det ble for kaldt nå for et par uker siden måtte han sove inne. Da tok vi den "kampen" da, og han sovnet jo hver gang, det tok bare litt lenger tid. Hvis du vil bruke bagdelen lenger, så gjør det, så finner du ut av dette med sportsdelen når du er klar for å bytte. :)
 
Kanskje hun har vondt i nakke eller rygg?
Vi var med kiropraktor med henne når hun var mindre og han løste opp en del, men har vært innom senere for å se om hun fortsatt er ok, og han finner ingenting lengre.
 
Vår har heller aldri sovet på ryggen, har vært sidesoving og nå i det siste magesoving helt fra hun var nyfødt. Men hun sover som en stein i sportsdelen, på ryggen med selene :) Hun sover mye bedre i sportsdelen enn hun noen gang sov i bagen. Ta noen småturer med sportsdelen og test den ut, kan hende dere blir overrasket
Det er som å lese om oss.. hun har også begynt å sove på magen, til min store fortvilelse :dead: får håpe det bare er jeg som bekymrer meg unødig og at vi er like heldige som dere
 
Det er som å lese om oss.. hun har også begynt å sove på magen, til min store fortvilelse :dead: får håpe det bare er jeg som bekymrer meg unødig og at vi er like heldige som dere
Det var verst de første nettene hun sov på magen, hverken jeg eller pappaen sov stort for vi var så bekymret, nå har vi vent oss på det ;)
Vi byttet til sportsdel før vi skulle dra på lengre biltur, tar mindre plass i bilen (vi har også Emmaljunga). Fant ut jeg skulle teste med en trilletur før vi dro, og hun sovnet til min overraskelse nesten før vi kom oss ut av leiligheta, mot å bruke en halvtime på å sovne på ryggen på trilletur i bagdelen :) I etterkant bare angret jeg på at vi ikke byttet tidligere...
 
Det var verst de første nettene hun sov på magen, hverken jeg eller pappaen sov stort for vi var så bekymret, nå har vi vent oss på det ;)
Vi byttet til sportsdel før vi skulle dra på lengre biltur, tar mindre plass i bilen (vi har også Emmaljunga). Fant ut jeg skulle teste med en trilletur før vi dro, og hun sovnet til min overraskelse nesten før vi kom oss ut av leiligheta, mot å bruke en halvtime på å sovne på ryggen på trilletur i bagdelen :) I etterkant bare angret jeg på at vi ikke byttet tidligere...
Håper det blir sånn her også. Her sovner hun ganske fort npr jeg leggår henne i baggen, men sover best når vogna står stille.. da sover hun gjerne to timer, men hvis jeg triller sover hun bare en halvtime ..
 
Her sover ikke mini på siden da, men vi har også veldig positiv opplevelse av det å bytte over til sportsdelen.. Mini sovner fortere, sover lenger, og godtar å ligge lenge våken lenge i sportsdelen.. I bagvogna var det uaktuelt å ligge våken :rolleyes: Kanskje deres mini også finner seg veldig til rette i sportsdelen :)
 
Her sover ikke mini på siden da, men vi har også veldig positiv opplevelse av det å bytte over til sportsdelen.. Mini sovner fortere, sover lenger, og godtar å ligge lenge våken lenge i sportsdelen.. I bagvogna var det uaktuelt å ligge våken :rolleyes: Kanskje deres mini også finner seg veldig til rette i sportsdelen :)
ahhh... jeg håper virkelig det :) Hun koser seg egentlig i vogna hun da, selv i baggen.. men det skal sies at når hun våkner og har vått lagt å våknet seg noen minutter så SKAL hun sitte.. når jeg setter opp ryggen har hun det tipp topp :)
 
Henta hjem sportsdelen i dag. Kommer til å bruke den når vi skal på kjøpesenter iallefall.. Bag når vi skal ut i sovetiden
 
Henta hjem sportsdelen i dag. Kommer til å bruke den når vi skal på kjøpesenter iallefall.. Bag når vi skal ut i sovetiden
vi har emmaljunga edge, så vi må bruke samme kalesje, så jeg vil ikke ta den av og på mer enn vi må. Er redd den skal bli slapp :P Men hadde vi hatt egen kalesje på sportsdelen hadde jeg gjort det jeg også.. bare for å venne henne litt til den :)
 
Måtte bytte i søskenvogna når sprengkulda kom pga trangt til vognpose, og når jeg så hvor bra det gikk bytta jeg på emmaljunga'n også siden den er litt mer praktisk å slå sammen med sportsdel og tar mindre plass i bilen.
Hun slukner som et lys bare jeg legger henne nedi her hjemme, trenger ikke bevege den hver gang en gang :)
Også er hun veldig fornøyd med å ha overblikk når vi triller så lenge at hun faktisk klarer å våkne :p
 
vi har emmaljunga edge, så vi må bruke samme kalesje, så jeg vil ikke ta den av og på mer enn vi må. Er redd den skal bli slapp :P Men hadde vi hatt egen kalesje på sportsdelen hadde jeg gjort det jeg også.. bare for å venne henne litt til den :)

Vi har city bag så den har heldigvis egen kalesje :) hadde ikke bytta den fram og tilbake nei..
 
Back
Topp