Bytte sykehus

ATGM

Andre møte med forumet
Jeg lurte på om man har rett til å bytte sykehus som følger deg opp. Jeg kjenner at jeg er like oppgitt og tom for svar hver gang jeg et der på kontroll. Sliter med diabetes 2, og noe som heter Porfyri Variegata. Disse 2 sloss mot hverandre. Drammen fokuserer bare på dia. Den andre sykdommen må behandles med glukose når den slår inn og jeg får ikke noe svar på hvordan å takle det. Eneste de fokusere på er at jeg må ligge lavt i blodsukker. 4-5,4 fastene og Max 6,6 etter mat.
Og jordmor bare poengtere vekta mi. Ja jeg vet jeg veier noen kilo for mye. Er ikke blind eller dum, men er den følelsen jeg går ut med hver gang. Og jeg må ha ekstra oppfølging pga høy BMI. Kjenner at jeg gruer meg til hver kontroll. Så jeg har ikke lyst til å være på Drammen sykehus og ikke glede meg over at vi endelig har klart å bli og forbli gravide.

Det er fritt sykehusvalg, så bare be fastlegen din sende inn en søknad et annet sted. Evnt om du kontakter et annet sykehus selv å spør de. Bare forklare situasjonen. Masse lykke til :Heartred

Vi har jo fritt valg så jeg hadde gått for ett bytte. Mtp att dette er deres første (om jeg har forstårt hvem du er utifra kallenavnet ;) ) så handler jo mye om trygghet for dere også! Trygghet og god oppfølging!!!

Jeg ville byttet og vært ærlig med fastlege om hvorfor slik at det nye sykehuset ikke gir deg samme behandling.

Back
Topp