Er det mulig å bytte sykehus? Var på ultralyd på Ahus på mandag, og vi er ikke så fornøyde med hele opplegget deres. Fikk veldig dårlig første inntrykk Må jeg snakke med fastlegen da eventuelt, eller jordmor på helsestasjonen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nja.. Jeg vet ikke helt. Hører støtt stadig at kvinner har dårlig erfaring der De føler seg utrygge og ikke tatt vare på. Og har blitt snakket frekt til av personale. Og disse kvinnene kjenner jeg personlig. Har lest litt negative opplevelser på andre forum ogsåAhus er i toppsjiktet på kvalitet når det gjelder fødsler i Norge. At dere ikke var fornøyd kan jo skyldes en enkeltperson/uflaks?
Jeg vet ikke om man kan bytte, men jeg tror ikke du skal bekymre deg for kvaliteten på det de kan tilbuy på Ahus i alle fall.
Nja.. Jeg vet ikke helt. Hører støtt stadig at kvinner har dårlig erfaring der De føler seg utrygge og ikke tatt vare på. Og har blitt snakket frekt til av personale. Og disse kvinnene kjenner jeg personlig. Har lest litt negative opplevelser på andre forum også
Har du opplevd noe negativt selv da? Jeg vet om flere som ikke liker sykehuset jeg fødte på, men selv er jeg veldig fornøyd.Nja.. Jeg vet ikke helt. Hører støtt stadig at kvinner har dårlig erfaring der De føler seg utrygge og ikke tatt vare på. Og har blitt snakket frekt til av personale. Og disse kvinnene kjenner jeg personlig. Har lest litt negative opplevelser på andre forum også
Ja. Jeg var der på ultralyd på mandag. Legen kom for sent, noe som er forståelig til tider. Og selvfølgelig akseptabelt. Det som ikke er akseptabelt er at jeg ikke fikk den tiden eller behandlingen som jeg ønsket, bare fordi de ligger litt etter. Det er IKKE MITT problem. Ikke fikk jeg utfyllende svar. Bare kjappe «mhm. Nei. Ja. Vi får se nærmere på det. Vi har litt dårlig tid akkurat nå» Jeg og mannen ble nærmest kastet ut av rommet, fordi det var noen andre som skulle bruke rommet. Jeg rakk ikke ta på meg jakken ordentlig engang. Det er ikke greitHar du opplevd noe negativt selv da? Jeg vet om flere som ikke liker sykehuset jeg fødte på, men selv er jeg veldig fornøyd.
Ja. Jeg var der på ultralyd på mandag. Legen kom for sent, noe som er forståelig til tider. Og selvfølgelig akseptabelt. Det som ikke er akseptabelt er at jeg ikke får den tiden eller behandlingen som jeg ønsker, bare fordi de ligger litt etter. Det er IKKE MITT problem. Ikke får jeg utfyllende svar. Bare kjappe «mhm. Nei. Ja. Vi får se på det nærmere. Vi har litt dårlig tid akkurat nå» Jeg og mannen ble nærmest kastet ut av rommet, fordi det var noen andre som skulle bruke rommet. Jeg rakk ikke tatt på meg jakken ordentlig engang. Det er ikke greit
Fødte på ahus sist og skal det nå også. Har litt samme syn på poliklinikken som du sier, men er ikke sånn på føden eller på barsel. Tror bare poliklinikken der er overbelastet med pasienter.er jo alltid stappe fullt på venterommet, så de er nok veldig presset på tid, og noen ganger merkes det kanskje bedre enn det burde på de ansatte. Men du burde kunne ta kontakt med det sykehuset du vil ha isteden og høre om det er mulig å bytte.Ja. Jeg var der på ultralyd på mandag. Legen kom for sent, noe som er forståelig til tider. Og selvfølgelig akseptabelt. Det som ikke er akseptabelt er at jeg ikke får den tiden eller behandlingen som jeg ønsker, bare fordi de ligger litt etter. Det er IKKE MITT problem. Ikke får jeg utfyllende svar. Bare kjappe «mhm. Nei. Ja. Vi får se på det nærmere. Vi har litt dårlig tid akkurat nå» Jeg og mannen ble nærmest kastet ut av rommet, fordi det var noen andre som skulle bruke rommet. Jeg rakk ikke tatt på meg jakken ordentlig engang. Det er ikke greit
Enig der. Jeg hadde 3 private TUL før OUL. Og det var en heeeelt annen opplevelseJeg opplevde nøyaktig det samme hos min normalt sett utrolig flinke fastlege i går, og det samme på Rikshospitalet da jeg var på forsamtale for IVF. Dessverre er helsevesenet vanvittig presset på tid, og noen ansatte er flinkere til å skjule det enn andre (normalt er min fastlege veldig rolig selv om jeg vet hun er stressa). Så akkurat det er ikke unikt for Ahus - det kan jeg love deg. Jeg var frustrert etter min tur til Riksen, men jeg var forberedt på at det kunne bli litt sånn etter å ha hørt andres erfaringer. Skal man få skikkelig god tid til samtale tror jeg det private er overlegne, rett og slett på grunn av total kapasitet. Derfor tar jeg private UL i tillegg til de jeg får på Ahus, rett og slett fordi jeg har et behov for å snakke mer om det som skjer enn det det offentlige kan tilby.
Jaaaa! Det var sykt fullt på venterommet. Det er sant. Bare litt redd for at det skal være ganske sprengt på føden i juni også. Det er jo alltid så fullt på sommeren på fødenFødte på ahus sist og skal det nå også. Har litt samme syn på poliklinikken som du sier, men er ikke sånn på føden eller på barsel. Tror bare poliklinikken der er overbelastet med pasienter.er jo alltid stappe fullt på venterommet, så de er nok veldig presset på tid, og noen ganger merkes det kanskje bedre enn det burde på de ansatte. Men du burde kunne ta kontakt med det sykehuset du vil ha isteden og høre om det er mulig å bytte.
Første fødselen min var i juni og likevel satt jeg igjen ned en fantastisk opplevelseEnig der. Jeg hadde 3 private TUL før OUL. Og det var en heeeelt annen opplevelse
Jaaaa! Det var sykt fullt på venterommet. Det er sant. Bare litt redd for at det skal være ganske sprengt på føden i juni også. Det er jo alltid så fullt på sommeren på føden
Hmm.. Dere har vel rett. Dårlig opplevelse kan jeg ha hvor som helst Blir bare så stressa,. Førstegangsfødende eller ikke, man har jo selvfølgelig lyst til å føle seg trygg og ivaretatt. Så slike opplevelser trekker jo ned, og gjør at det første man tenker er "Hit vil jeg ikke tilbake" Men ja ja.. Får vel bare hoppe i det..