Bytte navn eller ikke?

Nå er ikke vi gift, men om/når vi gifter oss, kommer jeg definitivt til å beholde navnet mitt. Han har et supervanlig, kjedelig etternavn mens jeg har to relativt uvanlige etternavn som hhv mellom- og etternavn. Ungene har [hans etternavn]-[mitt mellomnavn] som sitt etternavn. Så hos oss er det tre ulike etternavn ute og går, null problem hverken i passkontrollen eller hos reisebyrået :)

Jeg tok mannens navn. Jeg hadde to og mannen ett kort. Var egentlig ett lett velg som jeg har vært bestemt ang hele livet. Jeg har hatet å ha to etternavn så utrolig deilig å bare ha ett.

Han tok mitt etternavn, beholdt sitt som mellomnavn (samme har begge ungene :) )

Er gift, har ikke byttet navn.
Barna har mitt etternavn som mellomnavn

Vi har mitt etternavn som mellomnavn og mannen sitt som etternavn. Alle har likt, både små og store :)

Jeg har beholdt mitt pikenavn som mellomnavn og tatt hans etternavn. Har gjort det samme med barna våre, da mitt pikenavn kun er brukt av seks stk i Norge.

Jeg tenker å ha mitt som mellomnavn slik som ungene har så har alle hans til etternavn. Er ikke spesielt glad i mitt etternavn, men har blitt mer knyttet til det i løpet av de siste årene, så må ha det med.

Jeg konner aldri til å fjerne mitt etternavn. Jeg hadde mamma og pappa sitt, tok bort pappa sitt siden det er veldig vanlig. Mammas er sjeldent, et fredet navn. Sambo har også fredet navn, barna har begges.

Jeg la til hans som etternavn, han la til mitt som mellomnavn. Ungene heter det samme, både vårt felles barn, og mine særkullsbarn.

Jeg har samme problem! Og jeg byttet til hans etternavn etter mye frem og tilbake! Jeg var den eneste som ikke hadde lik etternavn som mannen og barna ( barna fikk hans etternavn). Jeg ANGRER sånn nå! Jeg føler meg ikke helt ok med navnet hans, jeg tilhører ikke dem, jeg bare klarer ikke å svelge det navnet:/ haha.. Nå ønsker jeg å bytte igjen, jeg vil også bytte barnas.. men problemet er at han nekter å bytte sitt, samme gjelder barna våres.. jeg er så deppa pga det her... også misunnelig på alle dere som fikk mennene deres til å endre sitt til deres etternavn

Jeg tok hans etternavn :) Mine foreldre tok et helt nytt etternavn da de giftet seg, så min tilhørighet til mitt etternavn var ikke spesielt stor :)

Her har hele gjengen mannens navn som mellomnavn, og mitt som etternavn :)

Mitt etternavn før vi giftet oss endret jeg til mellomnavn og tok mannen sitt etternavn. Kidsa får mellomnavnet og etternavnet [emoji173]️

Byttet til mannens etternavn og barna har kun hans etternavn. Min mor har min fars etternavn og har alltid tenkt at jeg også ville ta min manns etternavn.

Nå er jeg ikke gift (og blir nok ikke det), men barna skal ha fars etternavn og jeg bytter om vi en dag magisk gifter oss :)

Jeg tok mannen sitt og bruker mitt som mellomnavn, ungene har også mitt og mannen sitt

Back
Topp