Bytte mme?

Betyr det at du spiser noen melkeprodukter og noen ikke? Hun har hatt en myyye bedre dag idag!
Hun får nutramigen nå.
Nå spiser jeg melkeprodukter igjen, hun er 2 år nå. Men da jeg var uten så holdt jeg meg til helt melkefritt kosthold.

Nutramigen var det vi også fikk, men ga aldri. Men jeg hadde nok melk da.
 
Takk for at du deler erfaringen din! .

Vi dro til legen siden hun enda hadde litt diare, og fikk beskjed om at hun muligens har melkeproteinintoleranse. Så nå har vi kjøpt en spesiell mme fra apoteket. Får se hvordan det går med den! Nå må jo jeg kutte ut all melkeprodukter om jeg skal fortsette og amme. Ble plutselig mer stress :(
Neida, man kommer fort inn i det ;-)

Jeg måtte spise eggefritt i halvannet år jeg ;-)
Og det er egg i mye mer enn man tror når man begynner å lese på innholdsfortegnelsen ;-)
 
Nå spiser jeg melkeprodukter igjen, hun er 2 år nå. Men da jeg var uten så holdt jeg meg til helt melkefritt kosthold.

Nutramigen var det vi også fikk, men ga aldri. Men jeg hadde nok melk da.
Igår sov hun gjennom hele natta (med matpauser, men hun hadde ikke magevondt), og da hadde jeg spist både sjokolade og litt hvitsaus (gjennom hele dagen).

Ikveld plagdes hun, og jeg spiste litt fetaost i salaten. Hun får ca 50/60 % av sitt dagsbehov med mm (i forhold til hvor mye mme hun drikker etter pupp).

Tenkte at siden melkeproduktene går i meg først, så er det liten andel som går over i mm? Nå skal jeg prøve å kutte alt.
 
Igår sov hun gjennom hele natta (med matpauser, men hun hadde ikke magevondt), og da hadde jeg spist både sjokolade og litt hvitsaus (gjennom hele dagen).

Ikveld plagdes hun, og jeg spiste litt fetaost i salaten. Hun får ca 50/60 % av sitt dagsbehov med mm (i forhold til hvor mye mme hun drikker etter pupp).

Tenkte at siden melkeproduktene går i meg først, så er det liten andel som går over i mm? Nå skal jeg prøve å kutte alt.
Reaksjon på mat kan komme i alt fra timer til flere døgn etter du har spist det.

Tåler man ikke melkeproteiner så er det ikke mye som skal til. Men det er verre direkte enn via deg. Kan godt hende byttet fra vanlig mme til nutramigen har gjort mye.
 
Reaksjon på mat kan komme i alt fra timer til flere døgn etter du har spist det.

Tåler man ikke melkeproteiner så er det ikke mye som skal til. Men det er verre direkte enn via deg. Kan godt hende byttet fra vanlig mme til nutramigen har gjort mye.
Hun var rolig første natta med nutrmigen, men igår var hun veldig urolig igjen :/ vi får prøve og se!
 
Hvordan går det med dere?
Det går bra! Bruker Nutramigen og ammer - holder meg unna melkeprodukter. Nå har hun "vanlig" vondt i magen og ikke heeeele tiden :) myyyye roligere og får sove om nettene! Tenker å prøve med enten nan igjen eller at jeg spiser melkeprodukter - for å se om det virkelig er allergi/intoleranse.

Prøver enda å øke, spesielt på det ene brystet som jeg kun får ut 20 ml av. Mens den andre er 60/70 ml!
Ikke lett når pumpa gikk i stykker i helga :(

Hvordan går det med deg? Delammer du enda?
 
Det går bra! Bruker Nutramigen og ammer - holder meg unna melkeprodukter. Nå har hun "vanlig" vondt i magen og ikke heeeele tiden :) myyyye roligere og får sove om nettene! Tenker å prøve med enten nan igjen eller at jeg spiser melkeprodukter - for å se om det virkelig er allergi/intoleranse.

Prøver enda å øke, spesielt på det ene brystet som jeg kun får ut 20 ml av. Mens den andre er 60/70 ml!
Ikke lett når pumpa gikk i stykker i helga :(

Hvordan går det med deg? Delammer du enda?
Så godt å høre:) bare husk å ikke stresse.

Ja, delammer fortsatt. Får ikke nok melk desverre. Men jeg har slått meg til ro med det nå.
 
Nå spiser jeg melkeprodukter igjen, hun er 2 år nå. Men da jeg var uten så holdt jeg meg til helt melkefritt kosthold.

Nutramigen var det vi også fikk, men ga aldri. Men jeg hadde nok melk da.
Kan det være at hun ikke reagerer på melk gjennom morsmelk men gjør det via erstatningen? Jeg bare spør :)
 
Leste bare at det var liten prosent som ble påvirka gjennom morsmelken, selvom det var snakk om en intoleranse. Hm! Men jeg stoler på deg
Det er verre å gi mme basert på kumelk enn mm der mor spiser melkeprodukter. Noen tåler ingenting, noen tåler litt.
 
Husk at det viktigste er en mett og glad baby<3 du har gjort ditt aller beste med tanke på å øke produksjonen, må du spe må med litt mme går det også bra:)
Selvfølgelig, det minner jeg meg selv om ofte! Men selvsagt kjipt å ikke kunne fullamme. Men som du sier, har vi gjort vårt beste og det er ikke noe mer vi kan gjøre.
 
Selvfølgelig, det minner jeg meg selv om ofte! Men selvsagt kjipt å ikke kunne fullamme. Men som du sier, har vi gjort vårt beste og det er ikke noe mer vi kan gjøre.
Veldig kjipt! Men å være mamma handler om mye mer enn fullamming.
 
Back
Topp