Bytte jobb

Snølilja

Forelsket i forumet
Jeg er ordentlig ordentlig lei av jobben min, altså jeg stiller opp og gjør jobben min til punkt og prikke, møter opp presis og har null fravær. Men jeg kjenner magen vrenger seg innvendig av hele arbeidsplassen, miljøet, arbeidsoppgavene og rutinene. Jeg ønsker derfor å finne meg en annen jobb. Så er spørsmålet; hvordan går man fram? Sier man til sjefen at man tenker på å bytte jobb? Hvordan fungerer det i praksis i forhold til å søke på jobb mens man enda har en jobb man er i? Jeg har ikke noe annet å gå til som er spikret men har funnet noen stillinger jeg gjerne kunne tenke meg å få men da må jeg jo søke
Hvordan er det hvis jeg får en ny stilling i forhold til oppsigelsestid osv?
Sikkert kjempedumme spørsmål men dette er min første faste jobb med fast stillingsprosent hvor jeg har oppsigelsestid å forholde meg til så jeg vet liksom ikke helt hvor jeg skal starte...å si opp uten noe annet å gå til har jeg ikke råd til, men samtidig tar det jo knekken på meg å gå på jobb hver eneste dag å tenke at jeg virkelig hater jobben min :p

Jeg ville bare søkt etter ny jobb og da fortelle nye arb giveren om hvor lang oppsigelsestid du har om du får ny jobb. Og når du har fått ny jobb sier du opp der du er

Back
Topp