Bytte fastlege

Millus321

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
FebbisBebbis2021 ❄️
Jeg har leita leenge etter ny fastlege, da jeg føler han jeg har absolutt ikke tar meg på alvor og er direkte sløv..

Hørtes jo helt perfekt ut akkurat nå da [8D]
Spesialist i fødselshjelp og kvinnesykdommer fra 2005.Hun tar imot henvisninger fra kolleger vedr alle problemstillinger knyttet opp mot svangerskap, barsel og gynekologiske spørsmål.
Hun har også arbeidet flere år på Fertilitesklinikken med assistert befruktning, og er særlig interessert i utredning og behandling for ufrivillig barnløshet.
I tillegg har hun en fastlegeliste. Håper det endelig er en som kan forstå meg litt mer! [:D][:D]

Noen som vet om jeg automatisk har byttet når jeg har ordna det på nav sine sider MinID.?
Hvor lang tid tar det før jeg kan kontakte det ny legesenteret i stede for det gamle?
Sikkert veldig dumt og bytte nå som jeg lissom er midt oppi noe men nå takla jeg ikke stygge og undøndvendige komentarer fra den dritt legen. Og jeg har leita leeeeeenge og nå som jeg endelig fant ei jeg kunne tenke meg. Måtte jeg jo bare hoppe på [:)]

-------------------------------
Ringte jeg, de hadde fått en dato på 1-1-11 fra da av kunne jeg ringe de. Da tok det jo ikke så lang tid [:)]

Jeg hadde mitt siste besøk hos legen min når jeg va der 5 uker på vei. Men han var ikke noe så jeg bytta så fort jeg fant noe ledig kvinnelig lege. Og tror det ble registrert med en gang, men kom i posten Max 1 uke etterpå. Men jeg ville ringt til det nye legesentert og snakka med dem jeg. For er jo også papirer og slikt som skal overføres. Greit at det er i orden kan jeg tenke[;)]

ORIGINAL: Pidamor

Det gjelder fra den 1. i påfølgende måned når du bytter fastlege :)

Stemmer, man får brev i posten så snart man har byttet fastlege på nettet. Bytta på datteren min og nå skal jammen jeg få ut den fingeren og bytte fastlege selv. Tusen takk for påminnelse om det!!

SÅ morsomt at noen tar opp dette nå, for jeg bytta fastlege for meg og min datter på lørdag!

Jeg er sååå happy!!! Jeg skal forklare hvorfor...

For 5 år siden bytta jeg til en kvinnelig fastlege fordi jeg ikke følte at han jeg hadde hatt siden jeg var baby forsto meg noe særlig, og bare så på meg som en hypokonder.

Så fikk jeg da henne, og ble kjempefornøyd. Så ble hun gravid, og hadde termin 1 måned før meg.
Så hun gikk i permisjon og noe fantastisk skjedde. Det kom en ny kvinnelig lege (Inger Klippen) og var vikaren hennes frem til 2 år siden. Da hadde min fastlege plutselig starta for seg selv privat.
Da ble Inger "sparka" fordi de skulle ansette en annen lege til min fastleges stilling. Så da fikk jeg en mannlig indisk lege, som jeg absolutt nekta å ha (fordi han var mann) for jeg var jo så fornøyd med Inger og jeg følte virkelig jeg hadde funnet "min" lege. Hun forsto meg så godt, og jeg føler virkelig at hun bryr seg om meg, og husker hva vi snakka om sist gang osv.
Inger kunne fortelle meg at hun skulle bli fastlege selv, men at hun ikke ante noe om når hun var inne i nav's systemer, og hun kunne heller ikke fortelle meg når hun var oppe å gikk pga da "stjeler" hun meg fra min fastlege osv. Jeg ble superstressa, for kvinnelige fastlegen forsvinner på "null komma niks" her.

Så derfor har jeg sjekka jevnlig hver 2 uke i snart 2 år på HELFO sine sider for å se om hun var fastlege enda. Og holdt nesten på å gi opp.
I mens har jeg måttet ha en kvinnelig fastlege som var helt ny på lista som også er fra india, men som er svensk i tillegg. Jeg føler ikke at hun "forstår" meg skikkelig, og jeg har veldig inntrykket av at hun er "ny" og ikke har så god peiling. Jeg høres sikert ut som den "stalkeren" men jeg har savna Inger som min fastlege noe helt forferdelig. :p

SÅ skjedde det noe helt SUPERT! Jeg fikk en sånn helt vanlig mail fra babyverden.no og der sto det en artikkel om Inger Klippen og en annen kvinnelig lege som nå er babyverdens's fastleger som svarer på spørsmål gratis. I artikkelen sto det at Inger Klippen har/skal starte legesenter på Hana her som jeg bor ved nyttår, og  da hoppet jeg opp av stolen og SPRANG å hente minID kortet.

Logga meg inn, og SANNELIG så var hun på fastlege listene! Jeg bytta fort som f.... fastlege for meg og min datter, og er SUPERHAPPY!!!! :D :D Så nå gleder jeg meg til 01.01.2011 for da skal jeg bestille time hos min nye "gamle" fastlege. JIPPI!! Jeg håper hun blir værende til hun blir pensjonist nå. :)

Hele poenget med denne historien er at å ha en fastlege man er fornøyd med er utrolig viktig. :) Iallefall hvis man må bruke legen litt ofte slik som meg. Og det passet jo helt perfekt nå som jeg er gravid.
Jeg kunne iallefall ikke være mer glad for å endelig ha fått fastlegen min tilbake. :)

Ble litt langt detta her, men måtte bare fortelle.

Såå bra! Der hadde du bra flaks [:)]
Det var sånn i går å når jeg fant ei så kasta jeg meg over å bytta i fullanes fart. [:D]
Jeg også har kikka og leita i årevis og de har vært propp fult hos de som er noe å ha et par ledige som nesten ikke har noen pasienter i det hele tatt (blir litt skeptisk da) og eller super dårlig rykte på seg.

Ja kjempe viktig med en fastlege en er fornøyd med det er helt sant! [:)]

For en herlig historie JenJa! og snakk om standhaftig stalking [8D] Med bra resultat. Er nesten umulig å vite hvem man skal velge som fastlege. Blir oftest skudd i blinde. selvom andre er fornøyd trenger jo ikke jeg å bli fornøyd.

Akkurat nå er jeg megairritert over å ikke ha oversikt over minID kodene.. *sukk* Blir ikke bytte idag heller da..

Hehe, ja jeg har nok vært veldig heldig som har funnet min "Perfekte" fastlege. :)

Håper du også finner din. :) Jeg har ID kortet i lommeboken jeg, for jeg føler man trenger det ehele tiden nå..

ORIGINAL: JenJak

Hehe, ja jeg har nok vært veldig heldig som har funnet min "Perfekte" fastlege. :)

Håper du også finner din. :) Jeg har ID kortet i lommeboken jeg, for jeg føler man trenger det ehele tiden nå..

man gjør faktisk det så tror jammen jeg skal herme deg der og legge det litt mer tilgjengelig bare jeg finner det.. *sukk*

Back
Topp