Bytte etternavn?

Frøken rosa

Glad i forumet
Hvis du har giftet deg eller skal gifte deg, har du eller ville du ha byttet etternavn til mannen sitt da?

Er det ikke litt gammeldags at jenta skal ta mannen sitt? Noen som har opplevd eller kjenner til at mannen har tatt jenta sitt etternavn? Jeg synes jo det er praktisk at alle i familien har samme navn.

Jeg bytter. Men det er fordi mannen har et sjeldnere og finere etternavn enn mitt eget. Beholder ett av mine egne som er enda sjeldnere enn det igjen. [;)]

SKal ha sambo sitt.. Men beholder også mitt[:)]

Jeg tok navnet til mannen min da vi giftet oss, fordi jeg synes det er en koselig tradisjon[:)]
Men er jo noen menn som tar damas etternavn også.

Og så er det jo en del som setter navna sammen, så begge to heter begge etternavna[:)]

Men er jo opp til hvert enkelt par å bestemme dette. Trur ikke akkurat det er noe som er uvanlig/rart uansett hva man velger.

[:D]Tok gubbens etternavn! Fantastisk fint navn ,og så er vi ca 40 stk i Norge som heter det.... Beholdt mitt ene som mellomnavn - og guttene har fått begge etternavn.

Hvis den dagen kommer at vi skal gifte oss, så kommer jeg nok til å bytte..
Jeg og sambo har samme etternavn, bare at han skriver navnet med y, og jeg med i..[:)][:D]
Samt at dattera vår har fått etternavnet hans, sånn i tilfelle..[:)]

Jeg bytta til mannens navn. Men det ble helt feil- så jeg bytta tilbake[:D]

En mellomting her, blir nok dobbelt etternavn på hele gjengen, slaik som barna har. [;)]

Jeg beholdt et av mine og tok mannen sitt i tillegg, slik at mitt ble mellomnavn.
Barna har begge navnene.. [:)]'

Dette føltes rett for oss!

Nei, aldri.

Ikke bare fordi jeg er muslim, men også fordi jeg har så skjeldent etternavn, at et ikke er litt aktuelt engang.

Jeg bytta navn da vi gift oss. Og han tok mitt mellomnavn så nå har alle 4 samme etternavn.
Fornavn+ mitt mellomavn+hans etternavn[:)]

Jeg har tatt mannens etternavn og beholdt mitt eget som mellomnavn![:)]
Og det samme har barna!!![:D]

Jeg har byttet etternavn, men vi er bare samboere.
Da vi fikk barn, ville vi har det samme etternavnet[:)]
Byttet til hans etternavn fordi det hører til plassen vi bor på[:)]
(Har beholdt mitt som mellomnavn...klarte ikke å gi slipp[:o][;)])

kommer til å bytte ut mitt mellom navn med mitt etternavn og ha sambo sitt til slutt....samme navn som unga mine skal ha[;)][:)]

Ja, jeg bytter til hans.
Begge barna har hans, det er sjeldent, bare 19 stykker som heter det, mens mitt er veldig vanlig.

Het Larsen før [:'(] Alltid hatet det etternavnet av en eller annen grunn og var så glad for å endelig få bytta det[:D] Mannen sitt er mer sjeldent [:D]

Har ett vennepar hvor han tok hennes etternavn...
Og et annet vennepar vurderer å sette isammen sine etternavn til et nytt etternavn, halvparten av hvert etternavn[:D]

Jeg har beholdt mitt (ikke mange som heter det) og har hans som etternavn, mitt blir vel mellomnavn det da[8|][:D]

Her byttet vi begge to[;)] Så nå er mitt gamle etternavn mellomnavn, og hans er etternavnet vårt

hvis vi gifter oss, endrer jeg mitt etternavn til mellomnavn og tar sambos etternavn...

gutten vår har det slik og det vil jeg også...

bestekompisen til sambo og kona hans har gjort det slik: begge har hans etternavn som mellomnavn og hennes som etternavn, hans etternavn er det mange som har, mens hennes er litt sjeldnere...

Back
Topp