Bytte bleie i setet på flyet.

Sympatia

Forelsket i forumet
Vi skal reise med fly imorgen til Spania... Og da lurer jeg på erfaringene deres med bleieskift på fly.
Jeg har forstått det slik at det er utrolig trangt på stellebordet på toalettene på flyene, så tenker jeg skal bare bruke det om gutten på 7 mnd har bæsjet. Men hvordan er det med tissebleier... er det greit for flypersonal eller andre reisende at det blir byttet i setet tissebleie?

(Jeg har ikke tenkt å bytte under spisingen så det er klart)

Erfaringer?
Selv syns jeg jo at det ikke er farlig med at folk bytter bleie i setet, om det så er tiss eller bæsj, jeg satser jo på at forelderen gjør det på en stellematte og alt går rent for seg, og at de ikke gjør det under spising...

Jeg hadde ALDRI bytta i setet, pga jeg hadde vridd meg i vemmelse om noen hadde gjort det i flyet med sine barn.

Vi har flydd til Spania, da var ungene 9 mnd og det gikk kjempefint. Vi måtte bytte fly 4 ganger tror jeg så vi tok matingene og byttingen ventende på neste fly.

ORIGINAL: Piffi Allkrydda

Ikke sikkert det blir så populært, det KAN hende at du møter på en vrang medpassasjer (eller flyvertinne for den del)... Men hvis du skifter bleie like før dere går ombord i flyet, så trenger du kanskje ikke å skifte bleie før dere lander (med mindre han bæsjer, da)...

Skal dele tre seteren med mannen og svigermor, og på andre siden av midatgangen vil svigerfar og to fremmede sitte, så kan jo gjøre det i det skjulte...men ugh å bli tatt på fersken....tror jeg skal gjøre som du sier å bytte rett før vi går ombord, så bytter jeg bare på flyet om det kommer bæsj...han har jo tissebleie hele natta til vanlig...

Har skiftet på stellebordet på WC mange ganger, aldri vært noe problem med plassen [;)]

Jeg hadde definitivt ikke brydd meg om noen skiftet tissebleie i setet, men tipper det finnes endel der ut som ikke hadde likt det, ja..

jeg byttet på do, trangt, men det gikk greit. viss det ikke er stellebord så funker det jo å bytte på fanget og, ville ikke ha byttet i setet med mindre jeg var helt nødt[:'(]

Når vi reiste til Spania, skifta jeg på mini i setet. Da var han tre mnd og fikk hysterisk anfall når vi prøvde å skifte inne på toalettet... Ser egentlig ikke problemet i å skifte i setet, så lenge man ikke slenger rundt seg med bæsjebleier osv. Fikk full forståelse fra flyvertinnene[:)]

Nei, det hadde jeg ikke gjort, og hadde ikke likt det om andre gjorde det heller.
Ikke no problem å bytte på stellebordet på do.

Leah Amalie dreit som bare f, og jeg skifta i setet. Ingen som sa noe utnom at de lo over hvor mye det stinka [8D] Sånn er det bare!

Edit: Har 3 seter for meg selv [;)]

Ville ikke ha gjort det. Og fly til spania er jo ikke så lenge at man må bytte tissebleie?

I utgangspunktet er det ikke noe uhygienisk ved å skifte en tissebleie, så lenge man ikke klemmer på den over maten til naboen og lar det dryppe nedi haha

Men det må man nesten vite selv for å godta at andre gjør. Mange vet ikke at det ikke er skumle bakterier i en tissebleie, eller at det ikke hopper guerillabakterier fra bleia og over på alle i nærheten i rene selvmordsangrep. Så da syns de det er fryktelig ekkelt, og sprer mange rykter om flyselskapet og opplevelsen til folk de kjenner når de kommer hjem osv....

Så av hensyn til dem du reiser med, og selskapet du reiser med, så ville jeg skiftet på doen. Det er trangt uansett hvor man skifter.

Jeg ville ikke gjort det.. Synes det er ekkelt med bleieskiftinga som skal gjøres over alt..

Har faktisk sett mødregrupper som sitter på cafè og skifter  bleier oppå bordet, for så og stappe bleia ned i brusglasset[&:] mens de andre bare fniser og sier "må man så må man". (Selv om det finnes stellerom i nærheten..)

Finnes det stellebord på do så synes jeg virkelig man skal benytte seg av det framfor å skifte i setet..

ORIGINAL: Rara

Jeg ville ikke gjort det.. Synes det er ekkelt med bleieskiftinga som skal gjøres over alt..

Har faktisk sett mødregrupper som sitter på cafè og skifter  bleier oppå bordet, for så og stappe bleia ned i brusglasset[&:] mens de andre bare fniser og sier "må man så må man". (Selv om det finnes stellerom i nærheten..)

Finnes det stellebord på do så synes jeg virkelig man skal benytte seg av det framfor å skifte i setet..

Jeg har opplevd det da jeg jobba på cafè, og ba mødrene pent om å rydde opp etter seg og ...

jeg ville aldri byttet bæsjebleie inne i flyet... av respekt til de andre. Du får fint nok plass til deg og babyen inne på do.. Tissebleier hadde jeg byttet i sete [:)] (jeg hadde med meg sambo når veslemann hadde bæsje, og t.o.m. det gikk fint [;)]

jeg ville ikke gjort det av respekt til de andre pasasjerene!! det er faktisk veldig mange som blir flysyke!
JEG hadde ikke brydd meg om du skifta i nærheten av meg, men jeg skal love deg det er nok mange som ville reagert på det

Tissebleie hadde jeg lett skiftet i sete, og det går jo an å gjøre det diskrèt, siden dere har hele seteraden. Bæsjebleie ville jeg tatt på toalettet, det går nok bra uansett hvor trangt det er.
Jeg tok  en 14 timer lang togtur i høst og skiftet alle bleiene i setet, hadde ikke sovekupè. Kastet bleiene da i søpla på toalettet. Hva annet skulle jeg gjort, det er jo ikke stellerom på alle togene!

Hvis man har tre seter med bare familie rundt seg, og kan bytte litt diskret, hadde jeg bytta tissebleie i setet. Da vi fløy til USA hadde vi seng til snuppa, og bytta på henne oppi der (bare tissebleier). Hadde hun bæsja, hadde jeg nok tatt henne med inn på doen..

Når dere skal dele en rad med tre seter så hadde jeg ikke tenkt på at det ikke hadde vært greit å gjøre.
Tissebleier kan man jo skifte ved at de sitter på fanget. Ingen som ser det.
En bæsjebleie som ikke skiftes vil sannsynlig vis være mer skjenerende enn en bleie som skiftes i setet [8D]

Ser ikke noe negativt me å bytte en liten tissebleie, nå sitter jo familien din ved siden av også. Trenger jo ikke bytte mens andre spiser, men heller vente til maten er tatt bort.

Du trenger jo ikke akkurat å skifte bleie da...
Jeg hadde ikke brydd megom du hadde gjort det i setet, men jeg hadde aldri i verden gjort det selv.
Er litt ekkelt for dem som skal sitte i setet etter deg...

Nei ikke bytt på setet. Ta heller med up'n go bleie, de er lettere å ta på om der ikke er stellebord.

Nyt turen :)

Back
Topp