Bytte bilstol?

Vi vil også følge anbefalingene, men jeg vet jo ikke hvor fort han vokser, så vi får bare se det an :) Kanskje det er en lillebror/lillesøster som tar over setet når han er rundt 2-3 år, og da kan han få et nytt som er større og kan stå bakovervendt lengre :)

Nei det er sant, men man har kanskje en liten pekepinn med tanke på hvor lange de er nå.... uansett kommer vi sikkert til å gå for sete 2 i samme serien... :)

Nja... det holder vel til 105 cm og om man vil følge anbefalingene og ikke snu de før fylte fire år tror jeg ikke det holder, men usikker.... vil gjerne ha han bakovervendt så lenge som overhode mulig...
Niesa vår er 3,5 år og 98cm så for de fleste vil 105cm holde til 4 år som er anbefalt.

Men jeg tror de sier at når baby kan sitte selv er sete nr to sikrere... uavhengig av om babysetet er vokst ut av eller ikke....

Oi. Dette har jeg ikke hørt om og må sjekke opp siden jeg venter nr 2 nå. Det står kun på trygg trafikk sine nettsider at når barnet har passert 9 kg og kan sitte selv så KAN man bytte. Hvis det var en sikkerhetsforskjell burde det vel stått bør?

Oi. Dette har jeg ikke hørt om og må sjekke opp siden jeg venter nr 2 nå. Det står kun på trygg trafikk sine nettsider at når barnet har passert 9 kg og kan sitte selv så KAN man bytte. Hvis det var en sikkerhetsforskjell burde det vel stått bør?

Jeg skal ikke si det sikkert, men er medlem av en sånn bilstolgruppe på Facebook og mener å ha lest det flere ganger at stol nr to er sikrere når de blir så store at de kan sitte selv, men har ingen kilder på det ut over det så kan ikke si det med hundre prosent sikkerhet... kan forsøke å sjekke det opp :)

Jeg skal ikke si det sikkert, men er medlem av en sånn bilstolgruppe på Facebook og mener å ha lest det flere ganger at stol nr to er sikrere når de blir så store at de kan sitte selv, men har ingen kilder på det ut over det så kan ikke si det med hundre prosent sikkerhet... kan forsøke å sjekke det opp :)
Frøkna vår kan sitte, men hun et alt for liten ennå til stol nr 2 så det tror jeg ikke stemmer med mindre de er over 9kg som nevnt over. Tror det er at de må sitte selv før man kan bytte til stol nr to som er riktig. Vi måtte låne en større stol en dag vi var på tur og det var klart at hun var alt for liten til stolen ennå. Hun er 8 kg og satt alt for løst i den.

Vi har kjøpt nytt nå. Men tenker først å bytte i starten av desember :)

25% på bilstoler på barnashus og babyshop frem til lørdag/søndag ;)

Var inne å skulle kjøpe, men jaggu var alt utsolgt :/ tenkte vente til black friday den 15.11, satser på at noe kommer på salg da også :)

Frøkna vår kan sitte, men hun et alt for liten ennå til stol nr 2 så det tror jeg ikke stemmer med mindre de er over 9kg som nevnt over. Tror det er at de må sitte selv før man kan bytte til stol nr to som er riktig. Vi måtte låne en større stol en dag vi var på tur og det var klart at hun var alt for liten til stolen ennå. Hun er 8 kg og satt alt for løst i den.

Må selvfølgelig også være stor nok til å sitte i stol nr to både når det gjelder vekt og lengde også da... skal forsøke å sjekke det opp :)

Må selvfølgelig også være stor nok til å sitte i stol nr to både når det gjelder vekt og lengde også da... skal forsøke å sjekke det opp :)
Stol nr to er sikrere når vekt og høyde grensen er nådd. Innen den tid sitter de fleste barn allerede.

Back
Topp