Når bytter dere bilstol eller har dere allerede bytta? Lille her er nok ca 70 lang pluss minus 1 cm kanskje og veier litt i overkant av 9 kg. Vi har maxi cosi og det begynner å bli trangt oppi der synes jeg :/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jenta vår er omtrent akkurat like stor/tung, og jeg syns også det begynner å bli lite. Har lest at selene ikke skal være nedenfor skuldrene bak, altså at de kommer nedenfra og går over skuldra, men rett frem, og om det stemmer er det ikke mye igjen før vi må bytte. Men syns det er så vanskelig med stol,vil jo bare ha det beste for jenta vår,men finns jo så mye forskjellig.. Vi kjøpte vårt maxi cosi brukt av søskenbarnet mitt, men neste skal kjøpes nytt.Når bytter dere bilstol eller har dere allerede bytta? Lille her er nok ca 70 lang pluss minus 1 cm kanskje og veier litt i overkant av 9 kg. Vi har maxi cosi og det begynner å bli trangt oppi der synes jeg :/
Jenta vår er omtrent akkurat like stor/tung, og jeg syns også det begynner å bli lite. Har lest at selene ikke skal være nedenfor skuldrene bak, altså at de kommer nedenfra og går over skuldra, men rett frem, og om det stemmer er det ikke mye igjen før vi må bytte. Men syns det er så vanskelig med stol,vil jo bare ha det beste for jenta vår,men finns jo så mye forskjellig.. Vi kjøpte vårt maxi cosi brukt av søskenbarnet mitt, men neste skal kjøpes nytt.
Når bytter dere bilstol eller har dere allerede bytta? Lille her er nok ca 70 lang pluss minus 1 cm kanskje og veier litt i overkant av 9 kg. Vi har maxi cosi og det begynner å bli trangt oppi der synes jeg :/
Vi har Besafe izi go modular i-size bilstol, og der skal man bytte til større stol når han er 75 cm. På 6 mnd kontroll var han 70 cm, så kan nok vente litt til. Ser greit ut i stolen enn så lenge
Tror egentlig vi også bør det. Hvordan festes det setet ?Selene er nedenfor skuldrene bak nå her :/ tror vi skal kjøpe nytt allerede nå jeg så vi i hvertfall har det klart! Blir nok ikke lenge til vi må bytte Vi tenkte vi skulle kjøpe besafe izi plus hvis jeg husker riktig bakover vendt til ca 5 år og opp til 25 kg
Hvilket sete tenker dere som nr to?
Tror egentlig vi også bør det. Hvordan festes det setet ?
Vi har kjøpt nytt nå. Men tenker først å bytte i starten av desemberSelene er nedenfor skuldrene bak nå her :/ tror vi skal kjøpe nytt allerede nå jeg så vi i hvertfall har det klart! Blir nok ikke lenge til vi må bytte Vi tenkte vi skulle kjøpe besafe izi plus hvis jeg husker riktig bakover vendt til ca 5 år og opp til 25 kg
Har kjøpt det setet som hører til den serien med samme base
Var vår plan også, men så gikk jeg meg på at man da trolig må ha enda et sete før lille kan snus forover og da ble jeg plutselig litt usikker igjen...
Vi har kjøpt nytt nå. Men tenker først å bytte i starten av desember
25% på bilstoler på barnashus og babyshop frem til lørdag/søndag
Må man det?
Nja... det holder vel til 105 cm og om man vil følge anbefalingene og ikke snu de før fylte fire år tror jeg ikke det holder, men usikker.... vil gjerne ha han bakovervendt så lenge som overhode mulig...
Sniker inn med min erfaring fra sønnen min som nå er 2 år. Så lenge setet passer (dvs at selene sitter korrekt) og vektgrensa ikke er nådd vil jeg anbefale å sitte i babysetet så lenge som mulig. Det avhenger selvsagt av hvor mye man bruker bilen, men min sønn hadde mye vanskeligere for å sove i neste setet enn han hadde i babysetet. Hodet falt fremover og han var vel 10-11 måneder da vi bytta. Det ble litt problematisk for oss siden vi må kjøre langt for å besøke svigers og pleide å kjøre mens han sov. Så om dere kjører mye mens de sover så tenk på hvorvidt det andre setet kommer langt nok bak til å hvile ordentlig.
Når det er sagt så kan det komme til et punkt der de vil nekte å bli lagt ned i setet. Men det er gjerne når de sitter selv. Junior blånekta å bli satt i babysetet fordi han (tror jeg) ikke ville ligge bakover som en baby.. nå var vi heldige og han aksepterte det heldigvis så fort han var satt ordentlig ned, men er ikke det tilfellet bør man jo kanskje bytte.