Bytte bilstol etter krasj?

Vipsis

Gift med forumet
Hvor stor krasj må til for at stolen må skiftes?
I dag ble vi påkjørt fra siden, ikke i noen superfart, men bilen vår ble flyttet litt sideveis. Ikke kraftig nok til å utløse airbagene iallefall..
Lillegutt satt i en helt ny BeSafe Izi Combi X3 festet mef isofix.. Er det fare for at den kan være ødelagt? Hvordan finner jeg ut dette?
Noen som har vært i mindre kollisjoner og måttet bytte sete?

Ok.. så da bør den byttes da! Vi hadde vel en plass mellom 30 og 40 tenker jeg..
Typisk da, satte inn denne nye stolen for 4 uker siden! emoticon

du får vell dekka nytt sete på forsikringen?
eller e eg HEILT på vilspor?

forsikringen dekker det
så det ska siftes ble påkjørt bakfra for snaart 3 år siden og her så fikk vi beskjed om åkjøpe nye setter og fikk penger tilbake fra forsikringen

Sjekk med forsikringsselskapet deres.

EDIT:
Jeg mener jo selvfølgelig at det SKAL byttes! Det jeg mente med sjekk med forsikringsselskapet deres er om de dekker nytt sete.

ja, det bør byttes!

du vil jo måtte taksere skadene på bilen hos et verksted - da kommer det en takstmann... han skal da også ta med bilstolen i taksten..

etter det jeg har skjønt så er det det som er det viktige at man vet når man kjøper brukt bilsete , at det IKKE har vært kræsja med.. dette fordi at seter skal byttes ut etter en sånne en hendelse :(eneste som er noe dritt med forsikring selskapet er at ting tar tid så kan hende det tar litt tid før du evt får penger for erstatninga ...

Back
Topp