Bytte bilstol allerede?

*Lillekorn*

Tillamor
Frøkna virkelig hater å kjøre bil. Det har gått fint frem til nå i grunn, men nå er det et helv***e å kjøre "lengre" turer. Vi må bare droppe påskefjellet i år, og det synes jeg er kjedelig. Vi har Recaro privia setet, og bena til frøkna stanger allerede godt inn i stolryggen. Kan det tenkes at det begynner å bli for lite? Er det kanskje en idé å oppdatere setet, allerede? Synes jo at det er litt vel tidlig (tidligere enn jeg hadde sett for meg i hvert fall), men kanskje hun rett og slett ikke sitter godt lenger? Hun er 5mnd og 68 cm.

Har sett på Cybex Sirona, BeSafe Izi plus og Britax dualfix. BeSafe har jeg nesten utelukket på grunn at den enorme størrelsen. Er redd setet fra Cybex fort blir for lite hvis man skal bruke det bakovervendt. Har vel i grunn landet på at vi ønsker oss dualfix fra Britax.

Noen som er erfaringer å dele?:) Evt andre tips som kan hjelpe på bilmonsteret vårt? Har prøvd speil, leker, sitte ved siden av, musikk osv.
 
Ville nok ikke bytta enda nei.. Vår jente satt i vårt til hun var 14mnd! Har maxi cosi vi da! Men var en periode d var kjedelig å sitte der men d gikk heldigvis over.. De større setene sitter de jo rett opp å ned i og d er hun jo for liten til enda siden de helst ikke skal sitte sånn lenge.. Hva med leker, noe med lyd eller ha på musikk i bilen?
 
Du kan bytte til Concord Reverso, da får hun mye bedre plass, og kan bruke setet til hun er 105cm, eller veier 23 kg.
Det kommer også best ut i tester, og kan brukes fra fødselen. :)

Mange barn har sånne perioder, og selv om de er slitsomme, går de som oftest over.
Jeg vet om flere som har hatt god nytte av dvd-spiller i bilen, selv til små barn, selv om de selvfølgelig ikke skal glane på boksen lenge av gangen.
Vi hadde en lang periode her hvor mini nektet å kjøre bil, og da lot vi rett og slett være, så langt det lot seg gjøre.
Det gikk over og etter vi byttet sete, og han kom litt høyere opp og kunne se ut, elsket han igjen å kjøre bil. :)
 
Vi har maxi cosi pebble og minsten har snart vokst ut av det :eek: han er stor og tung for alderen da... Vil tippe rundt 73cm og ca 10 kg. ..
 
Min første var ei lita jente så hun hadde maxi cositil hun var 16 mnd!! Men det var godt å få henne i nytt setet da. Så godt og fikk bedre utsikt ut vinduet;)

Men lillebror er 5 mnd mdn han er en lengre gutt. Tror han må bytte tidligere.

Vi har be safe isi go eller hva det heter til hun på 2 år. Men det er et veldig bredt sete. Veldig fornøyd ellers. Kan justere ryggen. Vurderer å kjøpe et litt mindre til lillebror.
 
Er besafe så stor? Synes den er liten. Da behøver du ikke bytte noe særlig mer på en veldig god stund heller..
Jeg har Besafe Izi go, opp til 13 kg. Dvs jeg kan bruke den til hun er 1 år ++
 
Back
Topp