Bytte av fastlege

Shoegrl

Forumet er livet
Himmelbarn
Marsboerne 20 18
Hvems fastlege, mors eller fars fastlege kan barnet benytte? Vi flyttet i vår, min fastlege som jeg er fornøyd med, holder til en halvtimes kjøring unna. Mannen har akkurat fått beskjed om at hans fastlege han aldri har vært hos, har sluttet. Derfor tenkte vi å anskaffe en fastlege til han som holder til på legekontoret like ved der vi bor, i tilfelle barnet, som er i magen akkurat nå, kan gå der. Har hørt snakk om at barn følger mors fastlege og håper ikke det er tilfelle, for da blir jeg også nødt til å se å bytte...

Barn får automatisk mors fastlege.

Men dere kan bytte til den dere vil, så ikke noe i veien for å ordne at det får fars

Når jeg byttet kunne jeg velge å bytte vesla til samme så vil tro du kan velge en annen en din egen. Det var i hvertfall mulig å velge om hun også skulle bytte, men vær obs på at babyen får automatisk samme som mor etter fødsel :)

Her har vi samme lege alle sammen, det er veldig greit

Kan dere ikke prøve fars først da, og se hvor fornøyde dere blir, og så kan du også bytte dit etterhvert?

Tror det skal gå greit at barnet får fars lege ja

Vi var i samme situasjon, bortsett fra at barnet er født. Når far byttet lege forrige mnd fikk han opp mulighet til å flyttte over barnet også

Barnet følger automtisk mor, men man kan bytte enten for begge, eller bare for en av dere :-)

Takk for svar, jenter! :) Da får vi i første omgang flyttet mannens nye fastlege til her vi bor, ettersom han skal ha ny uansett, så ser vi hvordan vi løser det når babyen kommer.

Barnet får automatisk din fastlege, men du kan bytte etterpå.

Her har begge min lege. Men pappaen tok med sønnen vår på sin legetime og ba han se på et sår. Da satte han opp time der for å operere bort kul inni, selv om det ikke er hans fastlege.

Back
Topp