Byssing

Mamma13

Glad i forumet
William har begynt med at jeg må bysse han på dag/kveld for å få sove. Han har lett for å våkne og sutre hvis jeg legger han fra meg. Opplever noen av dere andre det? Blir lite jeg får gjort på formiddagen siden han liker å sove da. Burde jeg være streng å ikke la han sovne i armene mine? Når han legger seg bysser jeg han ikke. Da sovner han fort i voggen sin.

Vi har hatt litt samme greia her, Maria har trengt byssing ganske lenge, og så litt periodevis. Jeg synes ikke det er noe galt i å bysse og bære babyen :) i mine øyne blir de ikke utskjemt enda, de trenger nærhet og trygghet og er for små til å forstå hvorfor de ikke får kos. Et tips kan være å prøve ut bæresjal, det hjalp hos oss for da fikk jeg gjort litt på dagtid selv om hun sov (praktisktalt på meg) :) ellers kan det hjelpe å prøve å legge baby i vogna og vogge vogna mens du evnt stryker på kinnet eller lar han holde i hånda di - det hjalp også her og slik gjør vi det nå. Ellers er det bare å nyte at lille vil ha kos, snart blir de så store at de springer rundt! Denne småbarnstiden flyyyr!

Ingenting i veien for å bysse de i søvn etter min mening. Det kommer så mange ulike faser for hva de trenger for å sove at det har ingen hensikt å prøve å lage gode rutiner så tidlig. Så lenge det ikke sliter deg ut:-)

Back
Topp