Byssekav

Plokkfisk

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Marsboerne2017
E da nåke triks å finna på når mini nekte å la pappen byssa ho i søvn? Ho sovne ikkje uten byssing (bortsett fra i bil og vogn), og når far bysse blir ho heilt hysterisk.. Eg tar øve og ho sovne innen to minutt.. :o
Hadde vore greit om pappen og kunne ha byssa ho litt..

Slik var det her og, men etter hvert som ho ble større ble det værre og værre for ryggen min.. jeg lot ho gråte seg I søvn en kveld, tok 10 minutter og etter det så har ho faktisk sovna stort sett på egenhånd hver kveld.. :)

Når går grensen til gråtekur da? Er så redd for å krysse den... Er dritt lei av å bli brukt som smokk.

Merke no at 6kg i armane tar på og ryggen lika da særs lite.. :s eg veit ikkje om eg klare å la ho grina seg i søvne.. Lar ho ligga litt og ser om ho roe seg,men som oftast blir ho berre meir våken av da.. Ende då opp me å måtte byssa ekstra lenge.. Dilemma!:o
Ho bruke meg heldigvis ikkje som tutt! Ho tar tutt og alt e greit sånn.. :-) E bare at ho ikkje klare å sovna på egenhånd virke da som.. :/

Jeg la ho og fikk beskjed om at ho kunne gråte I 10 min. Før jeg tar ho opp å tilbyr pupp.. om ho ikke vil ha den, nye 10 min..:) her er det oftest 10 min. Opp, å så 4 min. Så sover ho.. -legger seg rolig til vanlig, men er ho overtrøtt må denne metoden til..

Det høres fælt ut, men så lenge barnet ikke har vondt så tar de ikke skade av det :)

Jeg la ho og fikk beskjed om at ho kunne gråte I 10 min. Før jeg tar ho opp å tilbyr pupp.. om ho ikke vil ha den, nye 10 min..:) her er det oftest 10 min. Opp, å så 4 min. Så sover ho.. -legger seg rolig til vanlig, men er ho overtrøtt må denne metoden til..

Det høres fælt ut, men så lenge barnet ikke har vondt så tar de ikke skade av det :)
Høres veldig ut som grinekur syns jeg?

Man må vel bare kjenne hva som er greit for seg, å gråte seg i søvn er ikke aktuelt her... Jeg legger meg med mini i senga og koser oss der til hun sovner

Høres veldig ut som grinekur syns jeg?

Man må vel bare kjenne hva som er greit for seg, å gråte seg i søvn er ikke aktuelt her... Jeg legger meg med mini i senga og koser oss der til hun sovner
Det er ikke snakk om hver kveld, som sagt.. ho legger seg rolig å sovner selv (uten gråting) nesten hver kveld :) jeg byssa selv mini I søvn til ho var godt over 1 mnd., men da begynte ho å kun sove på meg, våkna hver gang jeg la ho fra meg - å det ble ganske intenst og slitsom.. grinekur faktisk, nei - men barnet har faktisk ikke vondt av å gråte (misforstå meg nå rett)..:)
Mini her skjønner at når ho blir lagt I senga så er det natta :)

Samsover dere? :) Mini roer seg ikke her med meg ved siden av. . Kan det ha noe med at vi er vandt med å sove "hver for oss"?:)

Last edited:
Det er ikke snakk om hver kveld, som sagt.. ho legger seg rolig å sovner selv (uten gråting) nesten hver kveld :) jeg byssa selv mini I søvn til ho var godt over 1 mnd., men da begynte ho å kun sove på meg, våkna hver gang jeg la ho fra meg - å det ble ganske intenst og slitsom.. grinekur faktisk, nei - men barnet har faktisk ikke vondt av å gråte (misforstå meg nå rett)..:)
Mini her skjønner at når ho blir lagt I senga så er det natta :)

Samsover dere? :) Mini roer seg ikke her med meg ved siden av. . Kan det ha noe med at vi er vandt med å sove "hver for oss"?:)
Gråt er eneste språket babyen har, så å bli "oversett" når den gråter er ikke greit syns jeg (selvfølgelig kan jeg ikke alltid plukke opp umiddelbart, men 10 min for så 10 min osv syns jeg er alt for mye), men hva andre vil gjøre får være opp til dem :)

Legger lille i min seng og lar henne sovne der. Så ammer jeg før jeg legger meg og legger henne i sin seng som er ved siden av min... Blir hun veldig urolig på morgensiden får hun komme opp i min seg og sove litt lenger der :)

Gråt er eneste språket babyen har, så å bli "oversett" når den gråter er ikke greit syns jeg (selvfølgelig kan jeg ikke alltid plukke opp umiddelbart, men 10 min for så 10 min osv syns jeg er alt for mye), men hva andre vil gjøre får være opp til dem :)

Legger lille i min seng og lar henne sovne der. Så ammer jeg før jeg legger meg og legger henne i sin seng som er ved siden av min... Blir hun veldig urolig på morgensiden får hun komme opp i min seg og sove litt lenger der :)
Men glemte å skrive: kommet litt an på om man er der og trøster også da...min baby griner jo også masse. Men går man og lar de ligge alene, det klarer iallefall ikke jeg. Men sitter man der og trøster er det litt annerledes :)

Er ikke sånn at ho lå å hylgrein I 10 min. Altså, begynner ho med intens gråting går jeg inn til ho og tar ho opp.. men småsutring, lett gråting og babling innegår I det 10 minuttet..:)

er veldig klar over at det er delte meninger om dette, men jeg slet meg ofte ut på en overtrøtt baby.. å når ho faktisk sovna med denne "metoden" så ble det bedre for oss begge.. for når ho blir overtrøtt så har ho det ikke godt, da strever ho fælt.

Back
Topp