Bysse bysse bysse

Ny_spire

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Min gutt må bysses i flere timer på kvelden for å roe seg ned. Armene detter av snart her :P og det virker som han liker det best å bli SKIKKELIG byssa....?! Noen ganger blir jeg redd for å rista av han hodet, men stopper jeg, så skriker han til... Pluss at vi blir veldig slitne av det. Noen tips som kan gjøre byssingen enklere/mindre belastende?

Vi har samme problemet, når han sovner våkner han med en gang vi legger han i senga. I kveld prøver jeg å bruke vogna for å spare armene litt. Det går ikke så bra:-P

Vippestol? Mini her liker i hvert fall å bli "humpa" i den. Pluss vibrering.

Elastisk bæresjal kanskje? Kjenner problemet. Mini her har finnet ut nå at han liker å sovne med hodet mer eller mindre under puppen og magen. Helt ok bare jeg slipper masse byssing.

Mi er helt lik. Bæresjal hjelper masse! Jeg har henne i det mens jeg rydder kjøkkenet eller noe, og da slokner hun. Må for all del ikke finne på å sette meg ned/stå i ro før hun har sovna skikkelig :p

Min elsker gyngestol :D endten så må vi gynge eller så må vi hå på kvelden :) hehe :) jeg har heldigvis en gammel stående. Samme som min morfar bysser meg i hver gang jeg var der .<3
Ellers så er vippestolen å vogna også gode :)

Hold godt på hodet ihvertfall.:)
Det er nok noe som plager han også glemmer han det når du bysser.

Hos oss ble det lettere når hun endelig tok smokken i 7-ukers alder, nå trenger vi bare å holde henne og gi smokken. Før måtte vi gå rundt og bysse, fikk ikke lov å sitte i ro for da klagde hun. Vi prøvde mange forskjellige smokker, men først når vi prøvde "Trøst"-smokken ble den godkjent :)

Det sies at det kan bli for mye byssing og, at babyen blir stresset ved et punkt, ville gjort alt for å kutte ut byssingen :) og finne noe annet som funker, husk at hvis babyen gråter, og du har babyen på deg og stryker og trøster så er det ok. Da er du der. Da kan babyen gråte litt. Dere skal ikke slite dere ut :) ! Prøvd svøp? White noise? Annen bekledning om natta? Smokk? Er ikke lett å vite hva de små vil, de vet det kanskje ikke selv heller :p !!!

Mi er helt lik. Bæresjal hjelper masse! Jeg har henne i det mens jeg rydder kjøkkenet eller noe, og da slokner hun. Må for all del ikke finne på å sette meg ned/stå i ro før hun har sovna skikkelig :p
Samme her, men med bæreselen.a helst holde ham i hendene i starten, mens vi går litt rundt :)

Det sies at det kan bli for mye byssing og, at babyen blir stresset ved et punkt, ville gjort alt for å kutte ut byssingen :) og finne noe annet som funker, husk at hvis babyen gråter, og du har babyen på deg og stryker og trøster så er det ok. Da er du der. Da kan babyen gråte litt. Dere skal ikke slite dere ut :) ! Prøvd svøp? White noise? Annen bekledning om natta? Smokk? Er ikke lett å vite hva de små vil, de vet det kanskje ikke selv heller :p !!!
Det kommer ann på hvorfor babyen skriker. :) Byssing er av og til helt nødvendig for å avlede små babyer. Når de blir større, mer moden og de ikke gråter fordi de har vondt f.eks så vil byssebehovet gradvis avta. Men jeg har alltid valgt byssing som siste utvei, og nå er det nesten aldri nødvendig lenger fordi min baby ikke har smerter Bl.a.

Min dame er sånn også, kan av og til funke å ha hun i bæresjalet men som regel bysser hun ikke nok da :P

Smokk bruker vi, svøping i tøybleie etc har han ikke likt de siste ukene, men å bli pakket inn inntil magen min og meg krøllet rundt funker... Men i lengden så blir jeg like sliten av det som byssing hehe...

Smokk bruker vi, svøping i tøybleie etc har han ikke likt de siste ukene, men å bli pakket inn inntil magen min og meg krøllet rundt funker... Men i lengden så blir jeg like sliten av det som byssing hehe...
Uff, håper dere slipper det snart da :) rart hvilke preferanser babyene får. Begge mine to har vi måtte svøpe.

Back
Topp