Bygger rede til den store gullmedaljen!

CFB

Februar 2014's Miss håndarbeid
Februar 2014 - Skjult forum
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Hørt rykter om at det er vanlig at mor får en sterk trang til at alt skal være ryddet, vasket og på plass innen småen kommer, og at dette fenomenet inntreffer tett oppunder termin.

Aldri i livet tenkte jeg, er jo så sliten og trøtt. Går jo ikke an å vaske å rydde nå som ryggen ikke bærer skikkelig. kondisen er på bånn og nattesøvnen lik null.

Kom nettopp til meg selv igjen etter du par timer med hodet i kjøkkenskapene. Ryddet, sortert, vasket, kastet det som var gammelt eller nærmet seg utgått og er strax klar for å vaske golvet. Tror det begynte med at jeg ryddet vekk et glass fra bordet.

Hvor i all verden kom denne energien fra??? Kommer sikkert til å få svi i kveld. Og hvis mannen så mye som smuler på golvet i kveld så lover jeg at det blir høy temperatur i heimen :D

Tar gjerne i mot noen flere sånne energiboost fremover :)

Haha, kan du sende over litt energi?

Hehe jeg har gått og vært misunnelig på vaskehjelpen vår! :p Har tatt meg i å stå å se på henne og klø i fingrene etter å gjøre det selv, for vil ikke bare ha det rent men STERILT :p Gikk å småryddet hele tiden. Bare håper at jeg orker det når jeg kommer hjem, for jeg klarer ikke sitte å se på rot. Tro meg at dette er ikke noe som går over når baby kommer ;)

Jeg hadde dette forrige uke :D Vasket opptil flere av rommene flere ganger, og omorganiserte både skap, skuffer og hele vaskerommet :p Var slik hele uka faktisk, denne har jeg vært litt mer "giddalaus"... Håper redebygger-fenomenet tar seg turen innom i uka som kommer også :D

Hehe jeg har gått og vært misunnelig på vaskehjelpen vår! :p Har tatt meg i å stå å se på henne og klø i fingrene etter å gjøre det selv, for vil ikke bare ha det rent men STERILT :p Gikk å småryddet hele tiden. Bare håper at jeg orker det når jeg kommer hjem, for jeg klarer ikke sitte å se på rot. Tro meg at dette er ikke noe som går over når baby kommer ;)

Åh skulle gjerne hatt vaskehjelp til tider, føler jeg går og rydder og at mannen min går bak meg og roter det til igjen noen ganger.. :)

Åh skulle gjerne hatt vaskehjelp til tider, føler jeg går og rydder og at mannen min går bak meg og roter det til igjen noen ganger.. :)

Hadde det sånn før jul. Da vaska jeg rundt hos søstra mi og mora mi. De ble veldig glade for å få nyvasket hus til jul, iallefall. Hehe! Eneste jeg har gjort nå er å rydde kopper ol i oppvaskmaskinen og å vaske klær ettersom jeg blir fri for klær. Hehe! Har pakka ned nesten alle klærne våre. Eneste klær jeg har hjemme nå er mammaklær. Hehe!

Jeg hadde dette forrige uke :D Vasket opptil flere av rommene flere ganger, og omorganiserte både skap, skuffer og hele vaskerommet :p Var slik hele uka faktisk, denne har jeg vært litt mer "giddalaus"... Håper redebygger-fenomenet tar seg turen innom i uka som kommer også :D

Godt det ikke bare er meg :):)
Nå er i hvert fall kjøkkenet tatt skikkelig, og stuen er sånn noenlunde på stell.
Tror neste prosjektet mitt blir soverommet og skapene våre, hehe..
Men sikkert lurt å vente til jeg har kommet meg ut av mammaklærne igjen, så kan jeg ta en skikkelig vårrengjøring i skapet.

Er jo egentlig kjempepositivt med denne redebyggingen, ikke hatt så rent kjøkken siden det var nyoppusset for noen år siden!

Jeg har hatt det litt slim av å på de siste to ukene. Noen dager vil jeg få alt vasket og klargjort. Enda godt er det, for ellers hadde jeg slitt med å få gjort ting klart. Men svir for det på kvelden da jeg er helt ødelagt. :-p

Ikke sett snurten av redebygging her. Hverken i dette svangerskapet eller forrige. :$

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Jeg kjenner meg så igjen! Alt starter med at jeg setter inn i oppvaskmaskinen, eller bytter dorull osv, og plutselig er kjøkkenet rundvasket og/eller badet organisert og ryddet samt vasket og maskinen på! Innen sambo kommer hjem da, så har jeg skiftet på senga og alt er helt ryddig over alt :P også ligger jeg å å synes synd på megselv resten av uka, for da er jeg helt utslitt xD

Sånn er det her også. Må jo rydde selv da. Og ha det ryddig og klart til vask når hun kommer.

Jeg kjenner meg så igjen! Alt starter med at jeg setter inn i oppvaskmaskinen, eller bytter dorull osv, og plutselig er kjøkkenet rundvasket og/eller badet organisert og ryddet samt vasket og maskinen på! Innen sambo kommer hjem da, så har jeg skiftet på senga og alt er helt ryddig over alt :p også ligger jeg å å synes synd på megselv resten av uka, for da er jeg helt utslitt xD

Samme her, når kvelden kom så var jeg helt ubrukelig, hehe :)

Jeg holdt på med redebygging lenge sist,vasket vegger,tak,oppi de sykeste plasser.Alt var strøkent!så kom man hjem med babyen å kunne ikke brydd meg mindre:-p så denne gang tar jeg det Litt roligere:-)

Sniker fra april: Her tror jeg det er mannen som har fått dette behovet. Det er ikke en skuff som ikke er gjennomgått, organisert og kastet med hard hånd. Hver flis er skrubbet, entreen pusset opp, og roteboden i kjelleren er nesten tom og det lille som er igjen er systimatisert og står på sin plass. Til og med verktøyet hans er organisert, ned til hver minste skrue. Skal ikke påberope meg å ha prøvd å stoppe han i det heletatt ;P

Sniker fra april: Her tror jeg det er mannen som har fått dette behovet. Det er ikke en skuff som ikke er gjennomgått, organisert og kastet med hard hånd. Hver flis er skrubbet, entreen pusset opp, og roteboden i kjelleren er nesten tom og det lille som er igjen er systimatisert og står på sin plass. Til og med verktøyet hans er organisert, ned til hver minste skrue. Skal ikke påberope meg å ha prøvd å stoppe han i det heletatt ;P

haha, du må gjerne få mannen din til å drysse litt av denne magien i retning min bedre halvdel, for han skjønner ikke hvorfor jeg styrer sånn. For å si det sånn, hadde det ikke vært for meg så hadde hverken barnevogn eller bilstol vært kjøpt inn, barnesengen hadde ikke vært montert og ingen klær vasket. Han hadde nok våknet til når det er tid for føden han, haha og da hadde han blitt megastresset :)

Nå skal han få plusspoeng for nesten totalt oppussing av leiligheten da, men det som har med vasking og innkjøp å gjøre er det jeg som stresser mest med :)

Jeg holdt på med redebygging lenge sist,vasket vegger,tak,oppi de sykeste plasser.Alt var strøkent!så kom man hjem med babyen å kunne ikke brydd meg mindre:p så denne gang tar jeg det Litt roligere:)

Ja jeg har skrubbet taklister selv... som om babyen bryr seg liksom! ;)

Back
Topp