Nå er jeg så heldig at jeg har fått bo i både by og på landet, riktig nok ikke stor by, molde og kr.sund er ikke så store, men jeg og bror min hadde faktisk byen som lekeplass når vi bodde i kr.sund. Da bodde vi midt i sentrum, utrolig mye en kan finne på i byen som barn. Vi luftet hunder (gjorde det på landet også) solgte lodd for redd barna, veldig greit, vi stilte oss uten for banken eller sykehuset, sende oss minste rundt på div butikker og spurte etter små gaver vi kunne bruke som premie til de som kjøpte lodd, solgte som bare det, det hadde vi ikke klart på landet.+++ mye annet vi fant på.
På landet kjente vi alle, klatret i morellebær treet og solgte moreller til hytte folket, for på oppdagelses ferd i skog og mark, lekte mye i fjøra, lå på brygga å fiska etter krabber, tok båten ut på fiske tur, en sommer hadde vi det gøy med å feste akebrettet til båten, brukte så klart reddningsvest.[8D]
Det er også gjerne en del gårder rundt forbi på bygda, mye dyr å se og oppleve, og de fleste barn elsker dyr. Jeg og bror min brukte å få hjelpe en bonde i fjøsen, vi stilte opp krytidlig om morgenen bare for å få med oss morra stellet eller i tillfelle det skulle komme en kalv, noe vi faktisk fikk være med på 2 ganger, bare ene kom ikke på morran da.[:D]
Jeg og bestevennina mi bodde 30min gange fra kvar andre, og det var ikke snakk om å bli kjørt hele tiden, så vi måtte fint ta sykkelen eller bruke beina, noe vi gjorde med glede, så det med at en blir feitere av å bo på bygda tror jeg må gjelde fra en får lappen og bil, de fleste bygdeungdom jeg vet om og kjenner bor nærmest i bilene sine.[8|][:D]
Jeg tror også hvor barna får mest utbytte av å bo, kommer mye ann på barna, selv om et barn bor på bygda betyr ikke det automatisk at det trivest med å leke i skogen, og selv om et barn bor i byen betyr ikke det at barnet vil på alle mulige fritidsaktiviteter.
Nå har vi valgt bygda, ikke fordi jeg mistrivdes i byen som lita, men rett og slett fordi jeg har flest gode minner fra bygda, det var der jeg bodde lengst, hadde flest venner og jeg ble ikke mobbet, noe jeg ble når jeg bodde i byen. Jeg vet jeg kanskje var heldig med å ikke bli mobbet når jeg havnet på bygda, og det kunne like gjerne vært en annen by jeg ikke hadde blitt mobbet i, men det henger ved like vel.
Nei, jeg tror det er ingen ting som er best for alle, alle må velge det som er best for de.[:)]