Busser til skoleelever

bondekone

Forumet er livet
Her jeg bor ble det åpnet et mottak i fjord rett før jul. Noe som er greit med at ungene lærer seg mangfold i skolen og slikt, Men det har blitt et stort problem sier de jeg kjenner som har skolebarn. At selv om det har blitt 25-40 unger mer på bussen så har de ikke satt in flere busser[&:] Noe jeg synnes er litt rart. For alle burde jo ha mulighet til å sette seg når det er snakk om unger helt ned i 5.5år som ska ta bussen op til 1.5mil en vei hver dag.
Vet foreldrene har klaget på dette men får bare som svar at de ikke har flere busser de kan sette inn.
Og siden mottaket er der de går på bussen først så blir det at de får sitte plass,men mange andre må stå. Jeg synnes det burde vært satt inn en buss til og kanjse fordelt alle ungene slik at det ble blandet,noe jeg tror kan være bra

noen som vet om det er fylke en må klage til når ikke bussselskapet sier de ikke har mulighett?

Er kommunene som har ansvar for grunnskolen.. Og dessuten får kommunen tilskudd for mottaket, så jeg synes det er bare rett og rimelig at de bruker disse ressursene slik at det ikke går ut over lokalbefolkningen.. Ring og klag, men man må være forberedt på motstand.. 

ORIGINAL: Marlu

var da fryktlig fokus på at det er et mottak der [8|] Hvis klagen som er sendt har likt fokus, så skjønner jeg godt at den bare er havnet nederst i bunken.

Poenget er vel at det er kommet flere barn, og det trengs flere busser. Det er noe kommunen må ordne. Klag, sleng med at de er uforsvarlig mange på bussen.

Poenget var vel at det var et direkte resultat av at det ble startet et mottak der..

ORIGINAL: Lady Dada

ORIGINAL: Marlu

var da fryktlig fokus på at det er et mottak der [8|] Hvis klagen som er sendt har likt fokus, så skjønner jeg godt at den bare er havnet nederst i bunken.

Poenget er vel at det er kommet flere barn, og det trengs flere busser. Det er noe kommunen må ordne. Klag, sleng med at de er uforsvarlig mange på bussen.

Poenget var vel at det var et direkte resultat av at det ble startet et mottak der..
stemmer at det er pga at mottaket kom at problemmene med bussen ble og at mange må stå på bussen. Før holdt det med 1 buss mens nå burde det ha vært 2 busser for å få de trygt til skolen.

Back
Topp