Buss

Bollebaker

Glad i forumet
Jeg må snart reise med junior på 7 mnd med timeekspressen som går mellom Arendal og Kristiansand. jeg vet det skal finnes sånne fastmonterte bilstoler i et par av setene, og lurer på om noen har erfaring med lignende bussreiser? Jeg vet at det ikke er noe hokuspokus, men er redd for at det plutselig ikke er sånne seter likevel, at de skal være opptatt, at jeg må jage vekk voksne som sitter i setene eller at jeg ikke skal skjønne hvordan de funker. Kan jeg be sjåføren hjelpe meg? Synes de ofte har det så travelt. Bussen kjører joi100 km/t, så jeg vil gjerneha ham fastmontert.

Ville tatt med babysetet til han, og fått det montert i bussens seler? Vet ikke noe om de setene på bussen..

vi reiste med sånn buss fra sykehuset en gang, helt OK seter. det var opptatt da vi kom på bussen, men spurte bare om vi kunne få plassen siden det var barnestol der. så det var ikkeno problem :)
så ba vi bussjåføren om hjelp til å ordne stolen :)

Jeg reiste fra Drammen til Arendal med to små (da 1,5 og 3,5 år) Ringte busselskapet og ba om seter. Alt stod klart i bussen da vi kom :)

Bussen ble stappa full på turen, men jeg fikk beholde fire seter til oss tre :)

Ville tatt med babysetet til han, og fått det montert i bussens seler? Vet ikke noe om de setene på bussen..
Hadde med det lille en gang, men nå har jeg et stort og skal gå et stykke alene med vogn og bagasje..

vi reiste med sånn buss fra sykehuset en gang, helt OK seter. det var opptatt da vi kom på bussen, men spurte bare om vi kunne få plassen siden det var barnestol der. så det var ikkeno problem :)
Godt folk kan være behjelpelige :)

Jeg reiste fra Drammen til Arendal med to små (da 1,5 og 3,5 år) Ringte busselskapet og ba om seter. Alt stod klart i bussen da vi kom :)

Bussen ble stappa full på turen, men jeg fikk beholde fire seter til oss tre :)
Kanskje jeg bare skal ringeogforsikre meg? Tenkte på å ringe, men var redd for å virke teit og masete..

Samme her. Gikk helt fint. Bussjåføren skal ikke kjøre før barnet er montert i bilstolen. Det kan sjåføren hjelpe med.

Kanskje jeg bare skal ringeogforsikre meg? Tenkte på å ringe, men var redd for å virke teit og masete..

Ikke masete, men sikkert for barnet/a :)

Ringte også Swebus da vi kjørte fra Karlstad til Oslo for et par år siden. Da var barna 4,5 år og 6,5 år. Puter stod klare i setene som var holdt av til oss. Flaks, for resten av bussen var helt full :)

Det er hyggelige bussjåfører på den ruten. Be om hjelp. De har enten fastmonterte seter på ryggen til et sete, da bare drar du det frem, så sitter barnet vendt fra kjøreretningen. I noen busser står det et sete festet med bussens seler. Du kan jo ringe og forhøre deg om at det kommer buss med sete, men det skal være på plass :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er desverre ikke alle bussene som har disse setene, men de fleste. Spør bussjofør om hjelp. Og om det sitter noen isete så kan sjoføren mase de bort. Hehe

:-)

Takk for svar :) Har reist mye denne strekningen før, men er ei stund siden. Eneste erfaringen jeg har, er dA jeg hadde med sete selv, og bussjåføren knapt visste hvor det var trepunktsseler og jeg følte meg dum som spurte. Men jeg vet jo at det er en del av servicen, og at jeg ikke er dum bare forsøket tenker på barnet mitt sin sikkerhet :)

Det var forresten ikke denne strekningen at bussjåføren var lite behjelpelig :)

Om du bestiller turen før tror jg de kan reservere sete for deg

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Snakket med time-ekspressen ang dette for en stund siden, de har integrerte seter sier de, men ikke mulighet for å reservere..

Jeg har hatt min ikke slik stol som er integrert noen har også baby stoler utenom om du ringer på forhånd i god tid de har også puter for større barn :))

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app

Back
Topp