Buss uten bilstol?

FrøkenElfie

Elsker forumet
Er det Ok å ta med barna på buss uten bilstol? Hva gjør dere når dere er på ferie uten bilstol? Syns det her er litt vanskelig jeg. For vil jo at barna skal sitte sikret, men kan jo ikke dra med store tunge seter overalt.

Hva slags buss er det snakk om? Turbuss eller bybuss?

Tar ikke buss her hjemme.
Men da vi var i syden med poden da han var 1,5 år satt han i bæresele da vi tok busser.
Det kommer jo ann på hvor gammel/stor ungen er også, om han får plass i bæresele eller ikke.
Men tenker det at får han plass er bæresele bedre enn ingenting. Er han for stor så er han stor nok til å sitte i eget sete :)

Tenker buss til og fra flyplassen. Og innad i storby.
Innad i storby har jeg ikke bilstol. Der er farten lav og setebelter sjeldent. Bussene er også konstruert annerledes enn turbusser. Mini sitter da i vogn, med ryggen mot kjøreretningen på plass reservert rullestoler og barnevogn. På turbuss tar jeg med bilstol da det er setebelte og ikke mulighet for vogn på buss.

Har ikke med meg bilstol på busstur, nei. Tar lite buss da.

Flybussen her har universell bilstoler bakovervendt jeg har brukt på tur

Flybussen har integrert bilstol. Innad i byene brukes ikke bilstol på bussen.

Ja jeg hadfe tatt buss. Nå skjer det kunn på ferie etc men da har vi jo med vogn

På bybussene sitter han i vogn, på ekspressbussene har de hatt integrert bilstol.

Har han fastspent i vogn med ryggen mot kjøreretningen de få gangene i året vi tar buss :)

Kommer helt an på. Buss i et bysentrum som kjører i 20-40 km/t så tar jeg ikke med bilstol. Små barn er i vogn. På buss som kjører i 60-80km/t synes jeg det blir noe annet. Men en baby er i vogn og større barn kan man ikke bære med store seter, så da blir det evt pute med vanlig sele.

Tar veldig sjelden buss da...hvertfall etter jeg fikk barn.

I utlandet leier vi bil eller kjører taxi. Tok vel en rutebuss en gang, men det var før jeg fikk barn.

Back
Topp