Burts Bees

LilleK

Glad i forumet
Ser at komplett apotek har 50% på alle Burts Bees produkter nå. Er det noen som har erfaring med disse? Tenker kanskje spesielt på babyproduktene.

Jeg vurderte å kjøpe noen babyprodukter fra BB til storebror når jeg ventet han, men så at produktene inneholdt parfyme og noen potensielt allergifremkallende stoffer. Godt mulig de er bra altså, men jeg er litt ekstrem på innholdsfortegnelser så jeg droppet det. :D

Egentlig veldig vanskelig å finne helt rene produkter til både liten og stor.

Bruker mye av det til meg selv. Til storesøster brukte vi badeskumnet og shampo, var veldig fornøyd med det. Hun har litt sart hud og lett for å få eksem, men merket ikke at hun reagerte på det.

Ser at komplett apotek har 50% på alle Burts Bees produkter nå. Er det noen som har erfaring med disse? Tenker kanskje spesielt på babyproduktene.

Kjøpte det da jeg ventet første,ble ikke brukt fordi jeg syns det luktet så sterkt..tar bort den gode babylukta..

Ikke babyproduktene, men har brukt fuktighetskrem og lepsylen deres, og var ikke så fryktelig imponert over noen av de. Er mange både bedre og billigere produkter der ute som ikke har like mye lukt.

Nei har ikke brukt dem, etter at det var store klager på produktet for 2-3 år siden. De ble vel siktet for å ha feilmerket produktene sine som allergivennlige mens de inneholdt veldig allergifremkallende stoffer. Det var ett eller annet i den duren vet jeg.

Jeg ligger unna alle produkter som inneholder limonene, linalool, disodium edta, og parabener. Blant annet. Storebror kan i tillegg ikke ha produkter med octocrylene eller salicylate.. Det finnes i mange solkremer..

Hei dere. Inger fra Burt's Bees her. Tenkte jeg kunne komme med noen oppklarende innspill ang Baby Bee produktene.
Burt's Bees er et naturlig brand, som bruker naturlige ingredienser i alle sine produkter- inkludert Baby Bee. Dvs at vi bruker mye solsikke - og kokosolje, shea, bivoks, kakaosmør for lindring, pleie og beskyttelse. En vil aldri finne hormonforstyrrende ingredienser som parabener, sulfater eller parafin / mineraloljer i våre produkter. Dette er vi glad for, da vi vet at naturlig fett er best for huden og at den da får mulighet til å puste og å lege seg selv. Kunstig farge og duft er heller ikke tilsatt, dvs at de duftene som er i produktene, kommer fra selve ingrediensene. Dette gjelder også limonene som dere nevner i innlegget over. Limonene er tilsatt som en duftkomponent og den kommer i naturlig form fra skallet på appelsin.
Det er riktig at vi hadde oversatt "free of synthetic fragrance" til parfymefri. Dette skulle vært "innholder naturlig duft" . Endringen på norsk etikett er selvsagt gjort. Produktet er helt det samme som tidligere. Vi er lei oss over den usikkerheten og misforståelser dette har skapt for alle dere forbrukere. Samtidig er det viktig for oss å si at vi har noen fantastiske produkter som gir næring, pleie og beskyttelse for hele familien.

Ta gjerne kontakt med oss om dere har spørsmål eller lurer på noe ang Burt's Bees.
Mvh Inger , Burt's Bees Norge.

Jeg fikk giga reaksjon av dem. Prikker , hoven, rød og irritert i huden etter bare 20 sekunder.

Jeg er ikke normalt såååå sensitiv, jeg ble veldig overrasket over hvor raskt det gikk

Aldri i verden om jeg lar noen jeg kjenner bruke denne.

Tv2 hjelper deg slaktet den, med god grunn !!!!

Gutten vår bruker sjampo og den pudder-salven og den der multi- kremen, multi-kremen er fantastisk. Turte ikke bruke den i nyfødt-tida etter slakten.. nå som han er 2 bruker vi den og aldri opplevd allergisk reaksjon. Jeg bruker litt diverse fra mama bee-serien nå i graviditeten og sist graviditet.

Hei dere. Inger fra Burt's Bees her. Tenkte jeg kunne komme med noen oppklarende innspill ang Baby Bee produktene.
Burt's Bees er et naturlig brand, som bruker naturlige ingredienser i alle sine produkter- inkludert Baby Bee. Dvs at vi bruker mye solsikke - og kokosolje, shea, bivoks, kakaosmør for lindring, pleie og beskyttelse. En vil aldri finne hormonforstyrrende ingredienser som parabener, sulfater eller parafin / mineraloljer i våre produkter. Dette er vi glad for, da vi vet at naturlig fett er best for huden og at den da får mulighet til å puste og å lege seg selv. Kunstig farge og duft er heller ikke tilsatt, dvs at de duftene som er i produktene, kommer fra selve ingrediensene. Dette gjelder også limonene som dere nevner i innlegget over. Limonene er tilsatt som en duftkomponent og den kommer i naturlig form fra skallet på appelsin.
Det er riktig at vi hadde oversatt "free of synthetic fragrance" til parfymefri. Dette skulle vært "innholder naturlig duft" . Endringen på norsk etikett er selvsagt gjort. Produktet er helt det samme som tidligere. Vi er lei oss over den usikkerheten og misforståelser dette har skapt for alle dere forbrukere. Samtidig er det viktig for oss å si at vi har noen fantastiske produkter som gir næring, pleie og beskyttelse for hele familien.

Ta gjerne kontakt med oss om dere har spørsmål eller lurer på noe ang Burt's Bees.
Mvh Inger , Burt's Bees Norge.

Naturlig er ikke alltid det beste. Selv om limonene er naturlig så kan det være greit å få frem at de som har sensitiv hud burde vise ekstra forsiktighet siden det er såpass allergifremkallende. Ved å reklamere med at produktet inneholder naturlig duft, vil det virke rent og ufarlig. Siden mange forbinder naturlig med noe bra, så er det spesielt uheldig siden produktet er rettet mot barn. Personlig synes jeg det er litt "skitten" markedsføring, dessverre. Det blir feil å pakke noe allergifremkallende inn med fine ord for å kamuflere det.

Jeg fikk giga reaksjon av dem. Prikker , hoven, rød og irritert i huden etter bare 20 sekunder.

Jeg er ikke normalt såååå sensitiv, jeg ble veldig overrasket over hvor raskt det gikk

Aldri i verden om jeg lar noen jeg kjenner bruke denne.

Tv2 hjelper deg slaktet den, med god grunn !!!!

Ser damen fra bb skrev d var noe fra appelsin i produktet og d kan være så enkelt at d e d du reagerer på ?!? Vet veldig mange reagerer på sitrus

Jeg er kjempe allergisk mot rose, så uansett hvor naturlig ett produkt er inneholder d rose ser jeg ut som en kjøttkake og d klør og svir ,helt grusomt, men d tilsier jo ikkje at produktet er dårlig/farlig selvom [emoji4]

Back
Topp