Bursdagstråd: Hjemmebursdag eller i gymsal? Tips til aktiviteter ;)

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Jeg er litt i tvil på hva jeg skal gjøre denne bursdagen,

Tidligere har vi bedt hele barnehageavdelingen, og vært 28 stk, så da har gymsal vært ypperlig!

Men nå er det førsteklassing, og vi skal bare be jentene i klassen :) Det er ni jenter totalt, så vi blir ikke så mange :)
Vi har langbord og sitteplasser nok til å spise hjemme. Men vi har ikke et kjempestort hus, så er ikke så veldig boltreplass da (selv om bursdagsbarnet har et stort rom :) Og siden det er så varierende vær nå på høsten, så må vi belage oss på å være inne.

Samtidig tenker jeg at en gymsal blir altfor stort når vi blir så få?

Når jeg var lita så var vi jo alltid hjemme med den som hadde bursdag, uansett hvor trangt de hadde det.. Vi hadde jo det alltid kjekt :)

Hva syns deres barn er kjekkest? :)

Av aktiviteter så har jeg tenkt:
*stolleken
*sette halen på grisen
*pinata eller godteposejakt¨
*historeifortelling (syns alltid det var så koselig i de bursdagsselskapene det ble lest eventyr)
*diskotek om vi blir hjemme
 
er det forresten vanlig at foreldrene skal være tilstede?

I barnehagealder skjønner jeg det kan være litt trygt å ha mamma eller pappa der, og når vi hadde gymsal var det ingen problem :) men om vi skal ha foreldre i tillegg hjemme, så blir det fryktelig trangt!
 
Vi hadde altid hele klassen hjemme når jeg var så liten. Gikk fint det i ett lite hus. Jeg har bursdag i februar så måtte på en måte være inne. Husker at vi lekte noen leker osv innendørs. Men hva med en gård med hester? Var i 3 års lag i mars på en gård og det gikk kjempe fint. Stallen var oppvarmet og de fikk ri på ponniene på tur innendørs. Da var min datter 20 mnd og var absolutt ikke for kaldt til å være der inne. Men diskotek hørtes ut som en god idé. Skal legge den på memorien selv. Hehe.
 
Vi hadde altid hele klassen hjemme når jeg var så liten. Gikk fint det i ett lite hus. Jeg har bursdag i februar så måtte på en måte være inne. Husker at vi lekte noen leker osv innendørs. Men hva med en gård med hester? Var i 3 års lag i mars på en gård og det gikk kjempe fint. Stallen var oppvarmet og de fikk ri på ponniene på tur innendørs. Da var min datter 20 mnd og var absolutt ikke for kaldt til å være der inne. Men diskotek hørtes ut som en god idé. Skal legge den på memorien selv. Hehe.

Her er ikke noen gård med hester i nærheten, men det var en god ide :)
 
Jeg ville vært der om det var første gangen han var hjemme hos noen...

Ballongleken har vi hatt
 
Det blir første gangen for alle unntatt ei, så da må jeg evt beregne alle foreldrene i tillegg da :/
Sikkert mange foreldre som ikke har problemer med å sette de igjen heller, men jeg ville ikke gjort det. Kanskje halvparten gjør det?? Nei vet ikke:p
 
På skolen er det ingen som har vært der lenge bortsett fra far til han med litt spesielle behov. Det er vanlig at ungene går selv fra de er 4 eller 5
 
Back
Topp