Bursdagskake

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Hva slags bursdagskake skal dere lage? Jeg vil gjerne ha tips til en barnekake, den trenger ikke kunne spises av bursdagsbarnet selv, bare være barnslig i utseende:)
 
Vi skal ha bursdagsfest ut og har bestilt en enkel sjokoladekake med navne hennes på.

Vurdere å bestile en kakekone også.
 
En sånn, kommer litt barn i bursdagen!ImageUploadedByBV Forum1425135021.836097.jpg
 
Skal lage sjokoladekaketog:) Mini er veldig opptatt av tog, busser og biler.
 
Denne laga jeg dag. Klovnekake 2 kaker i ett. Marsipankake som ansikt og sjokoladekake rundt :)
 

Vedlegg

  • 028.JPG
    028.JPG
    493,3 KB · Visninger: 27
Mamma skal nok lage en bløtkake. Så lager jeg litt boller og ei sjokoladekake tipper jeg. Kanskje pavlova om jeg får tid. Det blir til helgen etter bursdagen. På selve dagen tenkte jeg lage en enkel sjokoladekakebit han kunne få med ett lys på. Vi skal ikke feire noe særlig den dagen. Jeg skal på kveldsvakt.
 
Vi går for glutenfri servering så litt spent på resultatet.
Aner ikke hva vi skal finne på av kake, vi skal ha selskap neste lørdag og enda er planen vafler. He he. Og lasagne. Vi pleier lage mat til alle sammen.
 
På selve dagen er jeg litt usikker, tror kanskje bare jeg stikker innom bKeren på vei hjem å kjøper en muffins til henne :)

Skal lage bananpannekaker som hun skal få til frokost og blåbær, sammen med et lys, flagg og gave.
 
Blir nok en helt vanlig sjokoladekake som ho får smake på. Og så blir det enten Oreo eller ostekake i tillegg. Vi blir ikke så mange, og for en gangs skyld skal jeg prøve å beregne litt bedre. Pleier å sitte igjen med kake til en hel hær :b
 
Her skal vi ha familiebursdag på fredag, siden svigerinna med mann og barn kommer oppover og skal bo hos svigers. Så da drar vi alle dit. Selve bursdagen er på lørdag, da kommer noen venner med barn. Har ennå ikke funnet en kake jeg liker. Mulig jeg bare går for sjokoladekake med fin pynt.
 
blir vanilje og sjokolademuffins, gele av div sort og vaniljesaus
 
Jeg skal lage cake smash fotoshoot før bursdagen hennes, og da blir det noe ala dette: https://www.pinterest.com/pin/20969954487101124/, forhåpentligvis med en blid unge da :p

På selve bursdagsfeiringen blir 'hovedkaken' sukkerbrød med bringebærmousse, vaniljekrem og bringebærsyltetøy trekt med duslilla fondant med hvite roser, små blomster og sommerfugler. Ikke 'barnslig', men likevel søt og jentete :) Og så blir det bringebær-oreo-brownie, pavlova, ei vanlig sjokoladekake og vafler med sunndalsgrøt i tillegg. Vi er en stor familie :)
 
Det endte med langpakkekake som ble tørr og mislykket! haha. Sambo bakte kanelsnurrer etter oppskrift fra bakeriet i Lom, de ble helt fantastisk gode! Så det redda dagen:)
 
Hæ, er det EN kake!? I så fall; ÅHERREGUDJEGDØRKANJEGFÅOPPSKRIFTEN?!? :D

Ja, og den er akkurat så god som du tror at den er (om ikke bedre :p) Du finner den på passionforbaking.no, gå på recipe index og så ligger den under kategorien brownies; Raspberry Oreo Brownies :) (Får ikke linket, linken til selve oppskriften viser ikke i adressefeltet når jeg går inn på den av en eller annen grunn.) Jeg har laget den med bringebærene i selve røra og uten espressopulver, for det hadde jeg ikke. Helt himmelsk :)
 
Ja, og den er akkurat så god som du tror at den er (om ikke bedre :p) Du finner den på passionforbaking.no, gå på recipe index og så ligger den under kategorien brownies; Raspberry Oreo Brownies :) (Får ikke linket, linken til selve oppskriften viser ikke i adressefeltet når jeg går inn på den av en eller annen grunn.) Jeg har laget den med bringebærene i selve røra og uten espressopulver, for det hadde jeg ikke. Helt himmelsk :)
Tusen takk! Den skal jeg prøve snart altså! :)
 
Buesdagsmuffins:)
e0b30e1e05a8ff1c0f815f5788d922b8
 
Back
Topp