bursdagskake som barnet kan spise

Elinex

Gift med forumet
noen som har oppskrift på det? tenker på en liten som bare er til barnet, men som ikke er så usunn.

Tenkte å lage gulrotkake i muffins former, og gi henne en med et lys som hun kan kose seg med...
ha litt ekstra gulerot og evn lite glasur på den til henne...

Hehe, Sander fikk den feiteste sjokoladekaka han [:-] Men heldigheten var at han var ikke særlig begeistra uansett [:D]

Jeg tenkte å lage sukkerfri banankake.

2,5 dl bananas
1 dl Raisins
1,2 dl Flour
0,6 dl butter
1 egg
1/2 tsp mixed spice (cinnamon/nutmeg)

Rub in the butter & flour and spice. Add raisins. Whisk egg and mash in the nana. Fold the eggynana mixture into the dry mix. Bake @ 175 for an hour ish.

Ellers så kommer jeg nok også til å lage helt vanlige kaker, så får han smake litt av hvert [:)]

følger med her, for lurer på det samme.....skal ha flere babyer på besøk, både litt eldre og litt yngre, så fint at de og kan få smake kake[:)]

funderer på å lage sukkerfrie babay kjeks men vet ikke helt enda.

Her er oppskrift på veldig enkle babykjeks.

300g fullkornsmel (jeg bruker "Grahamsmel")
100g hvetemel
150g havregryn
170g kokosolje eller plantemargarin
3 modne bananer
1ts salt
evt vaniljeessens.

Smelt olje/margarin og bland det med mel, havregryn og salt. Mos bananane (for seg selv) og bland mosen i.
Sett deigen i kjøleskapet i en times tid og rull den ut på et meldrysset bord.
Skjær ut firkanter (eller bruk figurformer!), bak disse i ca 10 minutter i varmluftsovn på 200grader!

Voila!
De er søte og gode!

har stjelt oppskriften herifra http://www.tettinntil.no/forumet/showthread.php?t=105240&highlight=babykjeks

ORIGINAL: Mizty

Her er kaka Odd-Andreas skal ha i bursdagen sin i morra [:D]

Har du laget denne?
Kjempe fin[:)]

Kommer til og lage en søt kake med sukker og det hele, er ikke noe han får ofte så sikkelig kake blir det på 1 årsdagen hans[8D][:D]

Mizty: Utrolig fin kake da!!!! Wow!!! [:D][:D][:D] Den blir suksess på 1 årsdagen tipper jeg!!

Og når det kommer til kakene så tror jeg jammen at gullet skal få spise det han liker den dagen(ene).
Pizza, is, kaker, boller, vaniljesaus osv. Er jo bare 1 år en gang jo...hehe!! [:D][:D] Og så får vi pusse tennene godt til kvelden og håpet at det ikke blir skikkelig sukkerkikk på han!! [;)]

ORIGINAL: MammaTilLillesnuppa

ORIGINAL: **Stjernen**

Jeg gir vanlig sjokkiskake gitt [:D] Er jo bare 1 år en gang jo!

Samme her! [:)] Enten sjokoladekake eller muffins tenkte jeg... er jo ikke snakk om de store mengdene uansett!

samme her.. er da ikke farlig med litt skikkelig kake.. Er da ikke så mye de får i seg uansett.. er jo ikke snakk om å få det hver dag akkurat..

Han skal få spise det han vil,men kommer nok til å lage en liten kake bare til han...(kanskje i en muffinsform ellerno)
Kommer til å ha en del frukt å,og det er han kjempe glad i å..

Her blir det nok søtkake de luxe! Man er jo bare ett år en gang [:D][:D][:D]

jeg tenkte jeg skulle lage sukkerfrie bananmuffins [:D] bare bruke en oppskrift på sukkerfri banankake eller noe... svigerfar har diabetes, så da kan han også spise de [;)] men småen får nok smake litt "skikkelig" kake også, en liten smaksprøve i alle fall..

Tenker å lage pittelitenhjertekake, med fruktmos som fyll og glasur, pyntet med rosiner og annen frukt, så han kan sitte å pirke[:D][:)]
Usikker på hva selve kaken skal lages av enda, tar det som det kommer., han kommer ikke til å spise så mye av den likevel regner jeg med, kanskje halverer jeg bare mengden sukker eller noe.
Så skal vi ha hjemmelaget fruktcoctail som han skal få så mye han vil av,[:)]

Fyyy søren den der kaka falt jeg for mizty,er veeldig glad i blåfarge og da så derfor jeg synes den var ekstra fiin[8D].

Mamma skal lager en liten marsipankake til lillegutt som han skal få griiiise i,derfor var jeg på H&M og kjøpte sånn smikke med armer sånn for å begrense grisingen[8D].

Mamma laga denne:

Er en vanlig bløtkake[:D]

Var ikke så nøye på sukkerinnholdet i den jeg, hu spiste 2-3 skjeer så ville hu ikke ha mer[;)]

ORIGINAL: **Stjernen**

Jeg gir vanlig sjokkiskake gitt [:D] Er jo bare 1 år en gang jo!

ORIGINAL: The Wonderbaby

Jeg tenkte å lage sukkerfri banankake.

2,5 dl bananas
1 dl Raisins
1,2 dl Flour
0,6 dl butter
1 egg
1/2 tsp mixed spice (cinnamon/nutmeg)

Rub in the butter & flour and spice. Add raisins. Whisk egg and mash in the nana. Fold the eggynana mixture into the dry mix. Bake @ 175 for an hour ish.

Ellers så kommer jeg nok også til å lage helt vanlige kaker, så får han smake litt av hvert [:)]

har dulaget den før uten at den blir flat? hvordan hadde det blitt med litt natron?OG LITT MELK??

Back
Topp