Bursdagsgaver

Druesaft

Elsker forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei! Hvor mye penger/hvor stor bursdagsgave gir dere til unger mellom 6-8 år?

her har vi tidligere kjøpt store pakker lego til eldste, men de koster jo fort 12-1700 kr :-O har følt for å kjøpe noe tilsvarende til broren så det ikke skulle føles urettferdig. Men nå vil jeg skalere ned litt, også for at de ikke skal forvente så svære gaver. I år har jeg heller kjøpt litt flere ting men som ikke er så dyrt. Litt brettspill, noen lekefigurer, fargeblyanter og et ny matboks og drikkeflaske med figurer ungen liker. Andre ungen får en radiostyrt båt, et utgravningssett og noen kortspill. Er dette passe? For mye eller for lite? Jeg aner ikke hva andre gir ungene sine, så spør av nysgjerrighet.
 
Vi har ikke bestemt noe beløp. Yngste på 4,5 år fikk en sånn bil som han kan kjøre rundt i selv til bursdag i fjor. Den kosta over 3000 kr. Vanligvis har ikke han fått så mye dyrt fordi han er liten og ikke skjønner så mye enda uansett. Eldste på 8 har fått gaver for 1500-4000 ca. Kommer helt an på hva vi kjøper.
 
Varierer veldig, vi har ikke ett fast beløp. Det varierer fra år til år. Hvis de trenger sykkel får de gjerne det i bursdagsgave, det koster fort 4-6 tusen. Andre år har de ønsket sko, og dermed fått dette. Eller småting som spill, noen småleker etc. tenker heller ikke på at det skal koste like mye. Hvis ene trenger sykkel, får ikke automatisk den andre gaver for flere tusen bare fordi sykkelen koster mye.
 
Vi gir det ungene ønsker seg, innenfor rimelighetens grenser, det meste vi har spandert var 1700, men liker å holde det under 1000kr, men vi har 4 stykk, så det blir jo fort mye penger. 5åringen fikk for eksempel en klokke til bursdagen nå, den kosta meg et par hundrelapper. Det var det hun ønsket seg aller mest av alt i verden, så da spiller det ingen rolle om det er billig
 
Ok, men da høres det ikke helt off ut det vi har ligget på. Har også kjøpt sykkel tidligere i bursdagsgave. I år får begge ungene dyre bursdagsfeiringer med aktiviteter som de har valgt. Går noen lapper der også, og de får jo gaver fra venner og familie også. Vil at de skal bli glade, men vil heller ikke at de skal bli helt bortskjemte.
 
Vi gir det ungene ønsker seg, innenfor rimelighetens grenser, det meste vi har spandert var 1700, men liker å holde det under 1000kr, men vi har 4 stykk, så det blir jo fort mye penger. 5åringen fikk for eksempel en klokke til bursdagen nå, den kosta meg et par hundrelapper. Det var det hun ønsket seg aller mest av alt i verden, så da spiller det ingen rolle om det er billig

Vi har tre stykker nå. Tenker også at det er greit å ha et ca. maxtak. Jeg har aldri vært opptatt av slikt selv, men har hørt fra flere venner at de reagerte på hvordan de ble forskjellsbehandlet da det kom til størrelse på gaver mellom søsken i oppveksten.

Fint når de ønsker seg veldig noe som ikke et så himla dyrt :)
 
Vi har ikke bestemt noe beløp. Yngste på 4,5 år fikk en sånn bil som han kan kjøre rundt i selv til bursdag i fjor. Den kosta over 3000 kr. Vanligvis har ikke han fått så mye dyrt fordi han er liten og ikke skjønner så mye enda uansett. Eldste på 8 har fått gaver for 1500-4000 ca. Kommer helt an på hva vi kjøper.

Vi har tre unger, og de to eldste har bursdag veldig tett. Feiringene deres kommer til å koste mellom 2-3000 hver, så det er noe med det også. Det blir veldig mye på en måned når man skal betale for både gaver og feiring.
 
Vi har gitt fra 1000- 9000, 9000 kun i fjor da ,hvor mye man gir tenker jeg får være opp til hver enkelt. Det viktigste for min del er å gi noe barnet virkelig ønsker seg, ikke noe foreldrene har bestemt det ønsker seg. Om det da koster 500 eller flere tusen spiller vel ikke noen rolle.
 
Varierer veldig. Han eldste fikk play stasjon ifjor når han fyllde 9 år.
Mens jenta hun liker mer dill og dall som gode såper, klær skor.
Han minste er 6 år det går det i klær og dyr
 
Vi gir noe de ønsker seg. De tenker jo ikke på pris når de ønsker seg ting, så da har ikke vi vi heller vektlagt det så mye. Heldigvis har de ikke ønsket seg så sinnsykt dyre ting, og finner seg helt fint i at man ikke får alt som står på ønskelisten. Vi benytter ofte anledningen til å fylle på med litt klær også.
 
Back
Topp