Bursdagsgaver

Zephyra

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Dere med flere barn, eventuelt yngre søskenbarn som er nære

Får de(t) andre søsken en liten gave når den ene har bursdag?

Nei.

Nei. Viss eg forstod deg rett.

Eg har tre barn. Når det eine har bursdag får ikkje dei andre to gave, kvifor skulle dei det? Bursdagen er bursdagsbarnet sin dag!

Men eg gir gjerne ein liten oppmerksomhet til eldre søsken når ein ny baby får velkommen til verda-gave.

Nei, og det syns jeg ikke noe om heller.

Nei, det er kun bursdagsbarnet som får gaver. Vi snakket også "tilfeldig" om dette før et av barna hadde bursdag og sa vi ikke syntes noe om å gi søsken gaver når det var den enes dag. Det ble kun gaver til bursdagsbarnet da ;)

Mine foreldre har ofte en liten ting til søsken, syns det er helt OK så lenge det er en liten ting og at fokuset er på bursdagsbarnet. ( har fått feks en lypsyl eller hårspenner her) Om begge besteforeldre og tanter/onkler osv hadde gjort det samme hadde jeg nok sagt fra at vi ikke ønsket det, men syns det funker fint nå.

Kommer ikke til å gjøre det nei. Men nå har lillebror bursdag en mnd før storebror, så da er det jo lettere for han å huske sin bursdag og at bare han fikk gaver da.

Nei kun den som blir feiret uansett om det er dåp, konfirmasjon eller bursdag får gave.

Bursdagsbarnet får en stor gave og den andre for en mye mindre gave etter at Bursdagsbarnet har fått sitt. Men det vil kuttes ut ved 12/14 alderen

Nei.

Eller jo. Fra svigerfar. Han sender gave til bursdagen for de bor langt unna. Og da er der en liten ting til den som ikke har bursdag også. Jeg misliker prinsippet, de har hver sin bursdag og forstår det helt fint. (og er spent på hvordan han løser det nå når yngste naturlig nok får bursdagsgaven sin i esken med julegaver som kommer om en måneds tid (hun er født første juledag) de kan da ikke få smågaver i den anledning også??

Når jrg var liten så pleide min farmor alltid å ha med noe til oss begge. da fikk den ene av oss en gave og begge fikk en liten godteeske, for at begge skulle få noe. Hun gjorde det for at ingen skulle føle seg glemt.

Noen som har baby og eldre søsken får av og til en liten ting til storesøsken for at de ikke skal føle seg glemt. og at de ikke skal bli sjalu.

Så noenganger er det faktisk veldig fint å tenke på søsken også. men det skal ikke mye til! så noe så lite som en godteeske kan holde. Ikke en skikkelig gave..

Nei. Viss eg forstod deg rett.

Eg har tre barn. Når det eine har bursdag får ikkje dei andre to gave, kvifor skulle dei det? Bursdagen er bursdagsbarnet sin dag!

Men eg gir gjerne ein liten oppmerksomhet til eldre søsken når ein ny baby får velkommen til verda-gave.

Samme her :)

Nei, syns det bare blir tullete. Og med det sagt så har våres 3 så tette dager at vi feirer de alle på en dag. Så da får jo alle gaver den dagen uansett ;)

Kun bursdagsbarnet får gave altså :p Er da måte på gitt.

Og vi har ett nære søskenbarn, de får gave når de fyller året.

Back
Topp