Bursdagsfeiring

caracara

Forumet er livet
Et barn i barnehagen skal feire bursdagen sin. Barnet er ett år yngre enn ditt, og var invitert i ditt barns bursdag. Nå skal altså barnet feire dagen sin, uten at ditt barn blir invitert. Hva tenker du? :)

Jeg hadde ikke tenkt så mye over det om de ikke hadde bedt noen andre i samme aldersgruppe som mitt barn.
Men hadde de bedt aldersgruppen som mitt barn var i og mitt barn var det eneste som ikke ble bedt hadde jeg tatt det opp med de foreldrene.

Jeg hadde ikke tenkt så mye over det om de ikke hadde bedt noen andre i samme aldersgruppe som mitt barn.
Men hadde de bedt aldersgruppen som mitt barn var i og mitt barn var det eneste som ikke ble bedt hadde jeg tatt det opp med de foreldrene.
Dette.

Det kommer litt an på. Jeg ser den at du kanskje forventet at ditt barn ble invitert ettersom dette barnet ble invitert i ditt barns bursdag. Men som de andre skriver her, hadde jeg reagert om andre i samme aldersgruppe ble invitert og ikke ditt barn, men forstår også hvis de har valgt å bare invitere de som er i samme aldersgruppe som sitt barn :)

Hadde ikke tenkt på det. Som regel går bhg på årstallet. Vår vle invitert i ei av 2009 kullets bursdag. Selv inviterte vi 2010 jentene på avd. Det er også regelen i vår bhg. Skal jeg invitere, blir det alle på samme årskull av jentene (siden jeg har jente).

Jeg tror ikke jeg hadde lagt så mye i det.
Men om barnet mitt hadde blitt klar over situasjonen og blitt lei seg så hadde jeg nok kanskje spurt foreldrene om det var noen spesiell grunn for avgjørelsen.
Vi inviterte alle barna på samme årskull til eldste sønnen vår i barnehagen de to siste årene. Ikke alle inviterte "tilbake" og jeg tror det var en blanding av at noen ønsket rene jentebursdager, hadde mange feiringer med andre venner, familie osv.

Takk for tilbakemeldinger :) det er denne tiden på året ;) barnet vårt har venner på i sitt kull (der inviterer vi alle) og mange i kullet over. Hun har vært hos en del av de, og de vil vi invitere tilbake i år - tror jeg :) blir en god gjeng. Hun ble ikke invitert til en god venninne i kullet over. helt greit, foreldrene inviterte nok på sin måte, men vanskelig å forstå for mitt barn, som sier at vedkommende "glemte" å invitere ;) og nå vil mitt barn invitere hun som nettopp feiret bursdagen. En problemstilling utenom spørsmålet altså :) (hvis denne ungen blir invitert, er det bare 3-4 stk på kullet over som ikke blir invitert, så det går heller ikke)

Back
Topp